2017-12-02, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Royal Plaza Hotel, Nakhon Ratchasima, Thailand
"..came crashing down in less than 10 seconds, that’s 1.6 seconds per floor.."

Hotel New World, Singapore
"...all six stories of Hotel New World collapsed in less than 60 seconds.."

Three High-Rise Office Buildings, Rio, Brazil
".. a 20-story building in Rio de Janeiro, Brazil spontaneously collapsed. The gigantic high-rise crashed into another ten-story building and a smaller “three or four” story building, reducing all three structures to one huge pile of rubble..."

Sampoong Department Store, Seoul, South Korea
"... in the space of 20 seconds, the Sampoong Department Store in Seoul, South Korea fell to the ground..."
https://www.bestonlineengineeringdegree.com/the-10-worst-high-rise-building-collapses-in-history/

Bonusfilm om än något sned..: https://www.youtube.com/watch?v=uKeENdyIluI
Ett sexvåningshus som kollapsade på 10 sekunder.
Det låter inte så konstigt.
Citera
2017-12-02, 12:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Ett sexvåningshus som kollapsade på 10 sekunder.
Det låter inte så konstigt.

Nej vem har sagt att det är konstigt?
Citera
2017-12-02, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej vem har sagt att det är konstigt?
Jag trodde du jämförde med 9/11.
Citera
2017-12-02, 12:45
Bannlyst
Ett sexvåningshus som kollapsar på 10 sekunder är inte så konstigt.
Ett hundratiovåningshus som kollapsar på 10 sekunder är omöjligt utan någonting som förintar den bärande stålstrukturen.
Senast redigerad av putteibla 2017-12-02 kl. 13:00.
Citera
2017-12-02, 12:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag trodde du jämförde med 9/11.

Nej verkligen inte - jag bara besvarade onoponos fråga. De här husen spontankollapsade, 9/11 var det ju flygplan och bränder inblandade som orsakade kollapserna.
Citera
2017-12-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Men hur fan vet du att det är lögner om du inte ens har läst inläggen? Hittar du bara på? Eller, förlåt ordvalet, ljuger du bara rakt upp och ner igen, som du brukar göra?

Finns två sätt, empiriska erfarenhter och statistik.

Du brukar skriva samma pladder i någon vecka för att sen skriva något annat pladder i en ny vecka. jag har då aldrig hört talas om någon som anser att 3st är statistisk säkerställt. Men du kan skriva om det några veckor till om du vill det. Ingen annan av oss kommer bry sig ett skit.
Citera
2017-12-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ett hundratiovåningshus som kollapsar på 10 sekunder är omöjligt utan någonting som förintar den bärande stålstrukturen.

Troligen, men nu tog det 56min så det är inte så intressant.
Citera
2017-12-02, 14:54
Medlem
Arthur Dents avatar
Eftersom misstänkt israelisk närvaro tiden före och under attacken är på tapeten är det på sin plats att även de "konstnärskollektiv" som hade fritt tillträde till det norra tornet tas upp. Ganska svårt att hitta information om dessa, de som sattes att sköta den officiella utredningen verkar inte ha tittat närmare på dessa märkligheter, men det verkar och andra sidan ha varit deras taktik, att blunda för alla märkligheter.

Jag vet inte ens om de är israeler, judar, sionister eller kanske en blandning, men eftersom jag är Hitlernazist så utgår jag ifrån att de uppfyller åtminstone ett av ovanstående epitet.

Dessa "konstnärskollektiv" ska alltså haft tillgång till det norra tornet under de fyra år som ledde fram till 11:e september 2001 men exakt vad de gjorde där verkar omöjligt att reda ut. Två installationer har dokumenterats men jag tycker det verkar vara ett ganska klent resultat om det nu stämmer att de tillbringade fyra år där. Så om någon har mer information om dessa personer dela gärna med er, jag är väldigt nyfiken.
Senast redigerad av Arthur Dent 2017-12-02 kl. 15:02.
Citera
2017-12-02, 15:10
Medlem
Det finns otroligt många vittnesmål av vad som kan beskrivas som effekterna av högenergetiska sprängladdningar, folk som flyger upp i luften av explosioner, att marken skakade innan kollapsen, fönsterrutor långt borta som gick sönder, men jag tänker bara citera ett exempel här, som är ett av de bästa som skeptiker inte kan förklara och gärna undviker att tänka på.

Captain Karin Deshore:
Citat:
“Then this flash just kept popping all the way around the building and that building had started to explode. The popping sound, and with each popping sound it was initially an orange and then a red flash came out of the building and then it would just go all around the building on both sides as far as I could see. These popping sounds and the explosions were getting bigger, going both up and down and then all around the building."

Det är bara löjligt att försöka förklara detta med något som att elektriska transformatorer exploderar, när hon tydligt säger att blinkningarna och explosionerna går upp och ner och runt hela byggnaden. Om det bara var en blixt på ett ställe, skulle jag hålla med, men det var blinkningar och explosioner på flera ställen som alla gick av på nästan samma gång, och så producerades det röda och orangea blixtar.
Senast redigerad av Andy86- 2017-12-02 kl. 15:12.
Citera
2017-12-02, 15:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Eftersom misstänkt israelisk närvaro tiden före och under attacken är på tapeten är det på sin plats att även de "konstnärskollektiv" som hade fritt tillträde till det norra tornet tas upp. Ganska svårt att hitta information om dessa, de som sattes att sköta den officiella utredningen verkar inte ha tittat närmare på dessa märkligheter, men det verkar och andra sidan ha varit deras taktik, att blunda för alla märkligheter.

Jag vet inte ens om de är israeler, judar, sionister eller kanske en blandning, men eftersom jag är Hitlernazist så utgår jag ifrån att de uppfyller åtminstone ett av ovanstående epitet.

Dessa "konstnärskollektiv" ska alltså haft tillgång till det norra tornet under de fyra år som ledde fram till 11:e september 2001 men exakt vad de gjorde där verkar omöjligt att reda ut. Två installationer har dokumenterats men jag tycker det verkar vara ett ganska klent resultat om det nu stämmer att de tillbringade fyra år där. Så om någon har mer information om dessa personer dela gärna med er, jag är väldigt nyfiken.
Ja, det tycks som israeler/sionister har varit helt besatta av tvillingtornen under mycket lång tid.

Freudianskt?
Citera
2017-12-02, 15:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Finns två sätt, empiriska erfarenhter och statistik.

Du brukar skriva samma pladder i någon vecka för att sen skriva något annat pladder i en ny vecka. jag har då aldrig hört talas om någon som anser att 3st är statistisk säkerställt. Men du kan skriva om det några veckor till om du vill det. Ingen annan av oss kommer bry sig ett skit.
Det är vad ansvariga utredare har kommit fram till och publicerat. 5 israeler dog 9/11. 2 stycken i de olika planen, 3 stycken i de två tvillingtornen.

Det är inte statistik. Det är föregivna fakta. Du håller inte med om att precis tre israeler dog i tvillingtornen, 9/11?

På tal om ”pladder”?
Citera
2017-12-02, 15:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ja, det tycks som israeler/sionister har varit helt besatta av tvillingtornen under mycket lång tid.

Freudianskt?

Tänker ni på det 4 personerna i det österrikiska kollektivet Gelatin (tidigare Gelitin) eller på de 3 tyskarna i kollektivet E-Team (Hajoe Moderegger, Franziska Lamprecht och Dan Seiple)?

Vilket av dessa kollektiv är det ni tänker er skulle vara fullt av "helt besatta" israeler/sionister?

http://www.gelitin.net/projects
http://www.meineigenheim.org/projects/index_projects.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in