2017-09-30, 21:22
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Vad tror ni om den svenska EM truppen? Just nu skulle jag gissa på (med och utan Gottfridsson)

MV:
Andreas Palicka, Rhein-Neckar Löwen
Mikael Appelgren, Rhein-Neckar Löwen
Mikael Aggefors, Ålborg Håndboll

V6
Jerry Tollbring, Rhein-Neckar Löwen
Hampus Wanne, SG Flensburg-Handewitt

M6
Andreas Nilsson, MVM Veszprém KC
Jesper Nielssen, Paris SG
Max Darj, Bergischer HC
Fredric Pettersson, Fenix Toulouse

H6
Niclas Ekberg, THW Kiel
Mattias Zachrisson, Füchse Berlin

V9
Lukas Nilsson, THW Kiel
Simon Jeppsson, SG Flensburg-Handewitt
Philip Stenmalm, KIF Kolding

M9
Jim Gottfridsson, SG Flensburg-Handewitt*
Jesper Konradsson, Skjern Håndboll
Josef Pujol, VfL Gummersbach*

H9
Albin Lagergren, IFK Kristianstad
Johan Jakobsson, IK Sävehof

Reserver

Pontus Zetterman, TuS N-Lübbecke
Andreas Cederholm, GWD Minden
Viktor Östlund, TTH Holstebro
Markus Olsson, Skjern Håndboll
Anton Halén, Frisch Auf Göppingen
Anton Månsson, GWD Minden
Emil Frend-Öfors, THW Kiel

Jag skulle sätta Emil istället för någon. han kan spela tvåa i försvar och kan vara bra att ha en sån spelare.
Citera
2017-10-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Jag skulle sätta Emil istället för någon. han kan spela tvåa i försvar och kan vara bra att ha en sån spelare.
Ja Frend-Öfors är inte ett dåligt alternativ heller, verkar dessutom ha tagit ett kliv då han klarar av att prestera i Bundesliga. Är Tollbring skadad? Det verkar inte som han spelade i helgen.

Sedan börjar jag fundera på om det inte hade varit bättre med Felix Claar på m9 ifall Gottfridsson inte kan spela. Josef Pujol är väl kanske mer bevisad men ska du nå långt i ett mästerskap tror jag det krävs mer än vad han mäktar med att prestera. Claar däremot skulle absolut kunna klara en presterande roll, då han redan är en av handbollsligans bästa spelare blott 20 år gammal sin första säsong på mitt9
Citera
2017-11-18, 17:36
Medlem
Ezzelinos avatar
Champions League-handbollen skulle egentligen förtjäna ett stort intresse på ett ställe som Flashback. Turneringen blir allt mer publikdragande för varje säsong, det finns en fin spridning mellan olika länder vad gäller de starkaste lagen, CL-sajten har en föredömlig utformning och erbjuder ju nu bl.a. gratis livestream för alla matcher. Just nu har matcherna mellan regerande mästarna Vardar från Makedonien mot Rhein-Neckar Löwen och ungerska Veszprem mot PSG inletts. På papperet tycker jag nog att Paris har det allra starkaste laget i turneringen, men det gäller att få ut kapaciteten fullt ut också. Vardar och Veszprem är i dag i alla fall oddsfavoriter.

http://www.ehfcl.com/en/men/matches
Citera
2017-11-24, 18:20
Medlem
Verkar som att Gottfridsson hinner bli hel till EM, det var ju onekligen väldigt trevligt. Otroligt starka högerhänta 9 metare har Sverige nu, hoppas bara att Lagergren klarar av att axla rollen som ledande h9a under EM lika bra som under VM i fjol så kan det här bli riktigt trevligt för svensk del.
Citera
2017-11-27, 19:29
Medlem
Hunden007s avatar
kan inte vänta till att se damlandslaget tokfloppa.
Citera
2017-11-27, 19:52
Medlem
Citat:
kan inte vänta till att se damlandslaget tokfloppa.

Vad nu?
Citera
2017-11-28, 11:09
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vad nu?

bara träningsmatch.

kastar hellre yxan i sjön och har fel.
Citera
2017-11-28, 12:22
Medlem
Citat:
bara träningsmatch.

kastar hellre yxan i sjön och har fel.

Haha okej, jag såg med ett halvt öga. Danskorna kändes för dagen väldigt mediokra men det går väl inte att komma ifrån att om damerna någon gång ska gå hela vägen så är det god tid att göra det nu. Tycker man har det mesta för att lyckas. Signell kommer man att ifrågasätta tills han lyckas. Det är just det där när matchen står och väger och man måste trycka på rätt knappar i slutet för att vinna, där finns det mycket att bevisa.
Citera
2017-11-28, 12:27
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Haha okej, jag såg med ett halvt öga. Danskorna kändes för dagen väldigt mediokra men det går väl inte att komma ifrån att om damerna någon gång ska gå hela vägen så är det god tid att göra det nu. Tycker man har det mesta för att lyckas. Signell kommer man att ifrågasätta tills han lyckas. Det är just det där när matchen står och väger och man måste trycka på rätt knappar i slutet för att vinna, där finns det mycket att bevisa.

exakt Signell har mycket att bevisa efter sitt fiasko.

såg dock ut bra med anfall-försvar. Fogelström i expert kan inte bli bättre på den fronten.
Citera
2017-11-29, 16:09
Medlem
Blir det något tips över VM för damer?
Citera
2017-12-01, 17:56
Medlem
Tegelstens avatar
VM med Tess Wester mfl börjar äntligen idag, Tyskland mot Kamerun senare. Finns det någon VM-tråd på flashback?
Citera
2017-12-01, 18:00
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegelsten
VM med Tess Wester mfl börjar äntligen idag, Tyskland mot Kamerun senare. Finns det någon VM-tråd på flashback?

vafan sänds inte premiären idag? avgå alla. blir Europlayer då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in