2010-12-18, 14:35
Medlem
Hemska färger på lagen, speciellt de gula tröjorna på Sverige. En riktigt bra början, förhopningsvis så kan vi dra ifrån tidigt som i våra andra lätta segrar.
Citera
2010-12-18, 14:43
Medlem
bizarroboys avatar
Helt okej, för att inte säga bra första tio minuter.

Men Gulldén MÅSTE börja ta ansvar. Helvete, att stå på nio och trilla boll nervöst kommer aldrig hålla i sextio minuter. Hon behöver ta egna avslut.
Citera
2010-12-18, 14:45
Medlem
Känns som om att hon bara kan spela bättre och bättre ju längre matchen går, nu är hon nervös.
Citera
2010-12-18, 14:47
Medlem
bizarroboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Känns som om att hon bara kan spela bättre och bättre ju längre matchen går, nu är hon nervös.

Frågan om man är mest nervös i minut 15 med en tvåmålsledning eller i minut 55 i likaläge. Hon måste träda fram nu, annars kommer det här aldrig gå.
Citera
2010-12-18, 14:47
Medlem
Virrevargs avatar
Hur fan kan inte domaren se att rumänskan är nere?? Otroligt.

Edit: Och där var hon nere igen. Denna gång efter upphopp från linjen. Tredje gången på 17 minuter.
Senast redigerad av Virrevarg 2010-12-18 kl. 14:50.
Citera
2010-12-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virrevarg
Hur fan kan inte domaren se att rumänskan är nere?? Otroligt.

Förlorar vi med två mål så vet vi var vi ska vända oss. Svenskorna är riktig dåliga i avslut nu. Lösa bollar, skott mitt på målvakten och i fel höjd. Kanske ska försöka få lite kantavslut eller 6 meters avslut.

Edit: Som Jag Sa! Kom igen nu.
Senast redigerad av Killa_Mike 2010-12-18 kl. 14:52.
Citera
2010-12-18, 14:53
Medlem
bizarroboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Förlorar vi med två mål så vet vi var vi ska vända oss. Svenskorna är riktig dåliga i avslut nu. Lösa bollar, skott mitt på målvakten och i fel höjd. Kanske ska försöka få lite kantavslut eller 6 meters avslut.

Förlorar vi med två mål kan jag garantera att det finns mer än två tveksamma domslut, åt båda håll, så det skall vi nog inte fokusera på. Men jag håller med om att det är dåligt, framförallt med tanke på att det finns instruktioner sedan ett par år tillbaka, att ta hårdare på just de övertrampen.

Nu tror jag tåget åker snart, anfallsspelet är för dåligt, Gulldén vill inte ta ansvar, Thorstensson har ingen bra dag och övriga räcker inte till.

Men jag hoppas att jag har fel!
Citera
2010-12-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bizarroboy
Förlorar vi med två mål kan jag garantera att det finns mer än två tveksamma domslut, åt båda håll, så det skall vi nog inte fokusera på. Men jag håller med om att det är dåligt, framförallt med tanke på att det finns instruktioner sedan ett par år tillbaka, att ta hårdare på just de övertrampen.

Nu tror jag tåget åker snart, anfallsspelet är för dåligt, Gulldén vill inte ta ansvar, Thorstensson har ingen bra dag och övriga räcker inte till.

Men jag hoppas att jag har fel!

Ja om inget annat så var det domarna som la tågrälsen och fyllde på med båda vatten och kol.
Citera
2010-12-18, 15:02
Medlem
Kaustis avatar
Jävlar vad bra den rumänska linjespelaren är... Stoppar vi henne så vinner vi.
Citera
2010-12-18, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Jävlar vad bra den rumänska linjespelaren är... Stoppar vi henne så vinner vi.

Rumänerna har bara Neagul som skjuter och sen söker de bara linjespelaren. De är väldigt endimensionella och detta kan vi klara. Om nu inte domarna ska förstöra det helt.
Citera
2010-12-18, 15:06
Bannlyst
Rumäniens lag består i princip av två spelare; Neagu och Stancu. Får man stopp på dessa stoppar man hela Rumäniens spel. Hoppas Per Johansson har några ess gömda någonstans.

Hagman är iskall!
Citera
2010-12-18, 15:08
Medlem
bizarroboys avatar
En väl exekuterad halvlek, även fast det är ganska dålig handboll från båda sidor. Rumänien imponerar inte alls, och verkar helt beroende av firma Neagu/Stanca.

Gulldén verkar ha kommit in lite i matchen, fick förmodligen en uppläxning på bänken, hon måste fortsätta komma i djupet och attackera. Även Thorstensson verkar siktat in sig. Helt vitalt att fortsätta kontra dessutom, både i första- och andrafas, hemspringet är bedrövligt hos rumänskorna.

Det enda jag bekymrar mig för är orken. Hela den svenska förstasexan matchades hårt i andrarundan medan rumänskorna vilade alla sina stjärnor i sista matchen mot Ryssland. Om det är någon gång det brukar synas så är det de sista 10-15 i andra halvlek. Men jag är ändå försiktigt hoppfull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in