Citat:
Nu får du ta och ge dig. Nordkorea skulle alltså sakna legitimitet. Korea var ett land en gång och något som väl saknar legitimitet är väl USA:s nukleära närvaro. NK:s kärnvapenmissiler är heller inte riktade mot SK. Varför skulle de vilja utrota sitt eget folk? Som de ser det är SK ockuperat av imperialister och behöver befrias. Och de "djävlas" inte med världssamfundet utan med just "imperialisterna" i USA.Jag förstår Din text, men min poäng är följande:
Nordkorea saknar legitimitet.
Orsaken=Att Nordkorea startade kriget.
Verkan=Det elände vi ser idag i NK, samt den mycket komplexa och farliga situation som nu skall lösas.
Att en kriminell - människorätts fientlig - terrorstat utan rättspatos,
skall få fortsätta att "Djävlas" med världssamfundet, är oacceptabelt.
Och min berättigade fråga var:
Borde inte SK få utveckla exakt samma missiler och kärnvapen som NK nu gör.
Av det skälet att dom är rädda för att bli "Våldtagna" igen, som dom blev då kriget startade?
Orsaken=Att Nordkorea startade kriget.
Verkan=Det elände vi ser idag i NK, samt den mycket komplexa och farliga situation som nu skall lösas.
Att en kriminell - människorätts fientlig - terrorstat utan rättspatos,
skall få fortsätta att "Djävlas" med världssamfundet, är oacceptabelt.
Och min berättigade fråga var:
Borde inte SK få utveckla exakt samma missiler och kärnvapen som NK nu gör.
Av det skälet att dom är rädda för att bli "Våldtagna" igen, som dom blev då kriget startade?
Förstår att du har svårt att se att USA är den trilskande parten här i den kognitiva dissonansen du lever i, trots att det finns offentliga dokument på att NK erbjudit sig att avbryta sitt kärnvapenprogram fyra gånger sedan 2000 i utbytte mot att slippa övningar med skarpa nukleära vapen vid sina gränser, speciellt under jordbrukssäsongen.
Och när vi ändå pratar om "världssamfundet" så tror jag nog att det finns en hel del medlemmar som inte riktigt är med på Trumps strategier, men som håller låg profil om det och hoppas på att USA inte hittar på något riktigt tokigt.