Citat:
Ursprungligen postat av
diva59
Det gör inte så mycket, masten hon kopplar mot vid sina sista samtal, 1.06 och 1.16, täcker de fakto gården samt att Billy själv (och Emma) intygar att Tova var med honom på gården kl 01.06 och 01.16:
Billys samtal till polisen 14/5 kl. 20:41
Billys uppgifter
Den misstänkte Billy Fagerström har i förhör under hela förundersökningen uppgivit att han
såg Tova Moberg lämna gården, Fränö 401, i en bil och att han sedan inte vet vart hon tagit
vägen. Billy har även i förhör hänvisat till att Tovas väninna Emma Andersson till honom
uppgivit att Tova varit ute och åkt bil med flera personer den aktuella natten. Detta skall Tova
i telefonsamtal ha berättat för Emma.
Ovan uppgifter motsägs av Billy själv i ett samtal han har med polisen på söndagskvällen
den 14 maj.
Billy ringer ett samtal till polisen söndagen den 14:e maj 2017 klockan 20.41 där han till
polisens operatör uppger att Och då när jag var med hon. Alltså med Tova då, då ljög hon
för sin tjejkompis och sa att, ehh, att hon var ute och åkte bil i stan med några istället, istället
för att säga att hon var med mig av någon anledning för att hon inte.., ja jag har ingen
aning, hon vela väl inte berätta att hon var med mig kanske, jag har ingen aning i alla fall.
Emma Andersson har i förhör sagt att när hon talade med Billy på söndagen och berättade
vad Tova sagt till henne så hade Billy skrattat och uppgivit att han satt bredvid Tova i köket
på Fränä vid detta samtal och att Tova bara ljög om att hon var ute och åkte bil, han verkade
tycka att det var roligt. Emma har också berättat att vid det sista samtalet med Tova hade
Tova sagt att hon var på Fränö med Billy.
Det är ingen i den runt 4000 sidor stora förundersökningen som säger sig ha varit med Tova
någonstans den aktuella natten och sedan kört henne tillbaka till Fränö. Några personer har
uppgivit att de tror de sett Tova under den aktuella natten och dessa uppgifter har
kontrollerats så långt det går genomörhör och annat. Se rapportering om detta nedan.
Ja, Emmas vittnesmål kan vara viktigt.
Men, hon uppger själv att hon varit full. Hon säger inte så full, men om man tittar hur mycket hon druckit, ja då undrar man. Hon påstår att hon hade druckit dagligen på semestern, men den tolerans som hon menar, låter stor.
Men i stort misstänker jag inte att hon vittnar felaktigt, men det är något advokaten kan använda mot hennes vittnesmål tänker jag. Märkte att hon vid ett tillfälle sagt att hon tänkte att Tova var inomhus, eftersom det var så tyst, i ett annat sa hon utomhus. Kan ha varit felsägning.
Tänker att den bilresa som Tova sa att hon gjort, var ju tidigare på kvällen. Då ska hon enligt Billy ha suttit vid köksbordet med honom. Men sen ska hon lämnat gården efter det.
Det lämnar utrymme för att denna chaufför kan ha gjort något med Tova i närheten, och att hon då hon aldrig lämnat området.
Hoppas att Billys alla lögner till föräldrar, kompisar och förhörsledare, och försök till att ordna alibi trasslar till det för honom i rätten så att han inte kan förklara varken det ena eller andra som ställs mot honom.
Hahaha, nu låter det som om jag tvivlar på att Billy är gärningsman.
Nej, jag tvivlar inte en sekund på att han är gärningsmannen.