Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-01, 07:30
  #1
Medlem
Om jag ber nån köpa åt mig ett Paysafecard (man får ju pin med 16 siffror) kan personen sedan ge mig Pin siffrorna sedan kan jag bruka kortet med summan där i, eller är det personligt?

(Kommer personen som köpt Paysafekortet originellt) veta om vad jag köpt för paysafecard summan och se mitt namn? Eller inte?

Vet nån
Citera
2017-12-01, 07:43
  #2
Medlem
Inte personligt.

Ja, har man kort nr och PIN, så kan man logga in och se transaktioner, samt göra köp
Citera
2017-12-01, 08:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Inte personligt.

Ja, har man kort nr och PIN, så kan man logga in och se transaktioner, samt göra köp

Menar såhär jag ber Person A köpa åt mig en Paysafecard med Pin, Person A ger mig pinkoden, jag skriver in pinkoden på en hemsida för ett köp.

Ser person A sedan vem förbrukat pin koden? (Dvs namn på mig) samt VART/på Vad den förbrukats?
Citera
2017-12-08, 00:43
  #4
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aventusen
Menar såhär jag ber Person A köpa åt mig en Paysafecard med Pin, Person A ger mig pinkoden, jag skriver in pinkoden på en hemsida för ett köp.

Ser person A sedan vem förbrukat pin koden? (Dvs namn på mig) samt VART/på Vad den förbrukats?

Du ska scamma alltså?

Personen kan inte direkt se vart pinkoden är utnyttjad, men anmäler de till paysafecard så kan paysafecard se vart koden är använd. Är den använd exempelvis på en bettingsite är det svårt för paysafecard att få ditt namn, däremot om de blir tal om polisanmälan osv så åker du mest troligt dit, om polisen orkar bry sig.

Tänk också på att det är olika paysafecard för olika länder.

Lycka till med ditt bedrägliga betende!
Citera
2017-12-08, 01:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aventusen
Om jag ber nån köpa åt mig ett Paysafecard (man får ju pin med 16 siffror) kan personen sedan ge mig Pin siffrorna sedan kan jag bruka kortet med summan där i, eller är det personligt?

(Kommer personen som köpt Paysafekortet originellt) veta om vad jag köpt för paysafecard summan och se mitt namn? Eller inte?

Vet nån

När det kommer till kortbedrägeri så är det rätt svårt att lyckas som yrkesbrottsling inom det fältet. Allting du kan klura ut har andra redan gjort för decennier sedan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback