2017-11-30, 22:16
  #32653
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy86-
Den kanske mäktigaste smoking gun när det gäller 9/11 är skåpbilen som stannades med en målning på utsidan av bilen av ett fjärrstyrt flygplan som flyger in i WTC och exploderar. När polisen såg denna bilen så blev de direkt misstänksamma, vilket de givetvis borde bli, och stannade bilen, de som körde bilen sprang då därifrån och blev sedan fångade, vad de sedan sa i förhör har ingen någonsin tagit reda på och det är hemligt men 9/11-kommissionen borde ha tagit reda på det.

Tyvärr så har denna mäktiga smoking gun blivit missad av de flesta, och skeptiker kommer nog aldrig kunna förstå varför det är en sådan mäktig smoking gun. Man får tänka på att där var agenter från ett annat land, Mossad, som visste om attacken i förhand, och att samma lands militär befann sig i New york olagligt innan attacken, i närheten av kaparna bland annat, vilket också är väldigt stort, att en främmande makts militär befinner sig i landet olagligt, något som 9/11-kommissionen inte heller kollade på alls.

Dessa militärer var också experter på demolering, och det blev rapporterat tidigt att polisen hade hittat sprängladdning i bilar, vilket FBI kan ha mörklagt senare, bilen som tillhörde Mossad agenterna blev iallafall avslöjad att ha innehållit sprängladdningar av bombhundarna, sedan hade de karter med markerade platser som en polischef kommenterade att det såg ut som att de visste precis vad som skulle hända, vilket vi vet att de visste eftersom dom erkänt det också.

Om polisen i New york som gjorde ett fantastiskt jobb på 9/11 enligt mig hade fått bestämma så hade de säkerligen släppt all information om förhör osv till allmänheten, och då hade vi nog kunnat ha sanningen om attacken idag, tyvärr så är det FBI och CIA som bestämmer, som är kända för mörkläggningar och brott, FBI är kända för förfalskningar, och CIA är kända för narkotikahandel och terror.
The actual image on the side of the van showed more a military plane with camo pattern on it coming up from below the two towers. And underneath is in Hebrew "learn the fun of how to fly model planes". The van was just a delivery van for a toy shop.

And as the MTI report also said: "The vehicle was found to be an innocent delivery truck.”
It was a delivery truck carrying toys with a remote-controlled model plane and an image of NYC on the side. Let it go.
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread564141/pg1
Citera
2017-11-30, 22:23
  #32654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om man ser hela intervjun med brandmannen blir det mindre konstigt - trappan och strukturen rasade, hissar som rasade och explosioner i lobbyn etc. En person som krossats under sådana omständigheter är inte speciellt förvånansvärt..
https://www.youtube.com/watch?time_continue=424&v=DBb00PQR1zo

Jag hänger inte med riktigt, var tänker du dig att personen skulle ha krossats? och varför skulle någon bära en död kropp och slänga in den i en garderob? låter det troligt? knappast. Brandmannen hittade som sagt en död kropp i en garderob i ett kontor, det är det som är så mystiskt, det rör sig inte om en kropp som låg död under en hög av bråte.
Citera
2017-11-30, 22:27
  #32655
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy86-
Jag hänger inte med riktigt, var tänker du dig att personen skulle ha krossats? och varför skulle någon bära en död kropp och slänga in den i en garderob? låter det troligt? knappast. Brandmannen hittade som sagt en död kropp i en garderob i ett kontor, det är det som är så mystiskt, det rör sig inte om en kropp som låg död under en hög av bråte.

Titta på filmen innan du svarar - de försökte hitta en väg ut när allt rasat kring dem, de öppnade en dörr och där låg en död person.. är det konstigt om den personen fått rasmassor över sig? Tror du brandmännen verkligen försökte ta sig ut genom en garderob eller kan han ha upplevt det som ett avspärrat utrymme när han öppnade dörren och allt rasat?
Citera
2017-11-30, 22:35
  #32656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Titta på filmen innan du svarar - de försökte hitta en väg ut när allt rasat kring dem, de öppnade en dörr och där låg en död person.. är det konstigt om den personen fått rasmassor över sig? Tror du brandmännen verkligen försökte ta sig ut genom en garderob eller kan han ha upplevt det som ett avspärrat utrymme när han öppnade dörren och allt rasat?

Brandmannen säger aldrig att rummet där garderoben var hade rasat sönder, så jag hänger inte med, det är ju du som hittar på detta, sedan undviker du att kroppen hittades i en garderob och att den INTE låg under en hög av bråte, vilket både brandmannen och jag tycker är väldigt konstigt, borde inte du tycka det också?.
Citera
2017-11-30, 22:38
  #32657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Varför pratar du då om slumpen och procentsiffror tagna ifrån luften?

Skall de undersöka alla 35 000 vilka mostrar de har osv? Lycka till.
Jag talar om det eftersom det givetvis är intressant om någon grupp avviker från statistiken som inte kan förklaras med slumpen eller med godartade orsaker. Om någon grupp kan ha känt till vad som skulle hända och därmed peka ut vilka som verkligen ligger bakom attackerna.

Som sagt OM det jobbade endast ca 40 israeler på daglig basis i tornen så är tre döda helt i linje med det förväntade som ju är 7,5%. Om nu siffran istället var på ca 200 israeler så ser man genast att endast 3 döda israeler är avsevärt färre en 7,5% vilket i sin tur i så fall måste få sin förklaring.

Om ingen godartad sådan förklaring kan hittas så återstår foreknowledge/förvarning vilket i sin tur eventuellt pekar ut israelisk inblandning i attackerna.

Varför bara ”eventuellt”? Därför att israelisk säkerhetstjänst kan ha känt till vad som skulle hända utan att för den skull vara inblandade. Att man ska ha varnat USA’s regering för att något stort var i görningen kan var en sådan godartad förklaring.

Poängen är att det här borde ha adresserats av ansvariga utredare och då inte enbart med avseende på israeler som grupp, utan samtliga nationaliteter, företag och andra tänkbart relevanta grupper/nätverk som befolkade byggnaderna.

Nu gjordes inte det och fram till det görs så är det helt rimligt att israeler är misstänkta i den mån man anser att avsevärt fler än 40 sådana jobbade i byggnaderna på daglig basis.

Det ska i sin tur läggas till andra indikationer på möjlig israelisk inblandning och blir dessa tillräckligt många och tillräckligt graverande blir sannolikheten för israelisk inblandning i dåden i motsvarande grad sannolikt.

Jag menar att det är så. Mycket sannolikt.
__________________
Senast redigerad av onopono 2017-11-30 kl. 22:40.
Citera
2017-11-30, 22:46
  #32658
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy86-
Brandmannen säger aldrig att rummet där garderoben var hade rasat sönder, så jag hänger inte med, det är ju du som hittar på detta, sedan undviker du att kroppen hittades i en garderob och att den INTE låg under en hög av bråte, vilket både brandmannen och jag tycker är väldigt konstigt, borde inte du tycka det också?.

Jag skiter i vilket faktiskt eftersom det egentligen är irrelevant men brandmannen säger att allt rasat, de får gräva sig fram, ser ingenting och de letade efter en väg ut - inte en garderob, om allt kollapsat så totalt har jag ju svårt att se hur de skulle kunna öppna en dörr till en intakt garderob.. se filmen, han berättar om ett kaos...
Citera
2017-11-30, 23:03
  #32659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag skiter i vilket faktiskt eftersom det egentligen är irrelevant men brandmannen säger att allt rasat, de får gräva sig fram, ser ingenting och de letade efter en väg ut - inte en garderob, om allt kollapsat så totalt har jag ju svårt att se hur de skulle kunna öppna en dörr till en intakt garderob.. se filmen, han berättar om ett kaos...

Du får det att låta som att allt hade kollapsat och att byggnaden redan var totalt förstörd när de kom in i byggnaden, detta är inte fallet.

Han säger ca tre minuter in i videon att han öppnar en dörr till ett rum och hittar en kropp i en garderob och att han tyckte det var väldigt konstigt, det rör sig alltså om en intakt garderob, att du försöker få det till att garderoben måste varit krossad av bråte och att det inte är tydligt vad brandmannen säger, visar din oförmåga att tolka information tyvärr, och det är inte ens ärligt av dig att tolka information på ett sådant sätt heller.

Han säger också att trappan på den tredje våningen gick sönder när dom kom till den, den var alltså inte sönder en tid innan dess, så mannen i garderoben kunde ha använt trappan om han levde vid den tidpunkten innan brandmännen dök upp, om vi nu tänker oss fantasin att personen inte blev mördad och istället gömde sig för att personen var rädd.
Citera
2017-11-30, 23:07
  #32660
Medlem
SnakePlisssken om du läser inlägg #32810, tycker du att poliserna som blev misstänksamma och stoppade bilen som hade en målning av ett flygplan som explodera när det kraschar in i WTC var knäppa?, var inget konstigt med det enligt dig, jag och poliserna är helt knäppa som tycker det?. Och att dom sprang från bilen visar ju att dom inte hade något att dölja inte sant?.
Citera
2017-11-30, 23:42
  #32661
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy86-
SnakePlisssken om du läser inlägg #32810, tycker du att poliserna som blev misstänksamma och stoppade bilen som hade en målning av ett flygplan som explodera när det kraschar in i WTC var knäppa?, var inget konstigt med det enligt dig, jag och poliserna är helt knäppa som tycker det?. Och att dom sprang från bilen visar ju att dom inte hade något att dölja inte sant?.

Nu föreställde ju tydligen inte målningen det, eller hur? Men ja, det verkar fullständigt knäppt - menar du på allvar att någon skulle målat 911 i förväg på en skåpbil och sen cruisar runt i den??
Citera
2017-11-30, 23:48
  #32662
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
3. Det här och israelers överrepresentation på finansmarknaderna, säkerhetsindustrin och IT-industrin och i sin tur dessa sektorers överrepresentation i tvillingtornen ger att endast 40 israeler är en löjligt låg siffra.
[...]
Frågan blir då varför just israeler tycks har klarat sig bättre än andra nationaliteter.
Den stora frågan är varför du inte lärt dig att använda frågetecken? Kan det vara för att du inte är intresserad utav av att ta till dig några svar?

Sedan är det märkligt att ett statistiskt geni som du inte noterat att utav dom 2606 som antas ha dött i WTC1&2 så var över 400 brandmän och poliser och inom dessa områden antar jag att du inte anser att judar är överrepresenterade?

Sedan om du nu har kommit fram till att judar är överrepresenterade inom bland annat finans så borde du kanske fundera på vad som är normal arbetstid inom dessa överrepresenterade sektorer?

Kan det kanske vara så att börsen inte öppnar förrän 09:30 och attackerna skedde tidigare än det? Kan det även vara så att börsen har extra-öppet för vissa och att dom överrepresenterade även är överrepresenterade där? Dvs dom kanske helt enkelt befann sig på wall street och planerade nästa steg i någon ondskefull sionistplan?

Kan det alternativt vara så att du inte alls är bra på varken statistik eller matematik och återigen bevisat din totala inkompetens?

Vad tror du förresten om den statistiska sannolikheten att en komplett odugling, som gång på gång bevisas ha fel i allt den tror sig ha räknat ut, skulle råka vara slipad nog att avslöja världens tredje största konspiration?

Om du nu ändå tror dig vara förmögen att klara av ett sådant konststycke så kanske du borde gå all in och avslöja dom ännu större konspirationerna först? Det är trots allt jävligt mycket mer intressant om du kunde avslöja att jorden faktiskt är platt och att syftet med flygtrafik är att utrota mänskligheten långsamt.

Varför nöja dig med en fånig terroristattack när du har kapacitet till så mycket mer?
Citera
2017-11-30, 23:49
  #32663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nu föreställde ju tydligen inte målningen det, eller hur? Men ja, det verkar fullständigt knäppt - menar du på allvar att någon skulle målat 911 i förväg på en skåpbil och sen cruisar runt i den??

Tack då vet jag, poliserna var dåliga och paranoida poliser som stoppade bilen, och inte visade det sig att det var klokt gjort heller när personerna i bilen började att springa för sina liv, eftersom de inte hade något att dölja...

Självklart föreställde målningen det jag säger, det finns en inspelning när polisen rapporterar det över radio, och det finns en rapport som sammanfattar det också.
__________________
Senast redigerad av Andy86- 2017-11-30 kl. 23:54.
Citera
2017-11-30, 23:52
  #32664
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy86-
Tack då vet jag, poliserna var dåliga och paranoida poliser som stoppade bilen, och inte visade det sig att det var klokt gjort heller när personerna i bilen började att springa för sina liv, eftersom de inte hade något att dölja...

Självklart föreställde målningen det jag säger, det finns en inspelning när polisen rapporterar det över radio, och det finns en rapport som sammanfattar det också.

Det har jag väl inte skrivit? Hela storyn är vansinnig, ingenting verkar vettigt, ljudupptagningen är närmast ohörbar, vi vet inte vem som säger vad, vi vet inte ens om den är äkta, men framförallt - vad är tanken bakom att det skulle vara något konstigt med en leksaksleverans?
Och som jag skrev tidigare - om dina ounderstödda påståenden vore rätt - varför i hela friden skulle någon måla sin terroristplan på en bil???
Det är ju bara så dumt...
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-11-30 kl. 23:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in