Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Prisregleringen gör att priserna hålls på en nivå där alla har råd, och inte bara de rikaste.
Det blir lika fint som i Sovjet med tomma hyllor, oändliga köer och samtidigt slöseri när varorna kostade för lite.
Varför är köer och slöseri så viktigt för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Nej, det är fel. Vi har haft hyresreglering i 50 år utan ombildningar. Ombildningarna har skett efter att Alliansen fatta ett politiskt beslut om att sälja ut Allmännyttan.
Nej. Nu har någon tok lurat i dig ren goja som vanligt. Lagen om ombildning är över 30 år. (Lag (1982:352) om rätt till fastighetsförvärv för ombildning till bostadsrätt eller kooperativ hyresrätt)
Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Det är ingen som hindrar nyproduktion. Det byggs massor, 140000 bostäder kommer byggas i Stockholm de närmaste 15 åren.
De HR som byggs är med presumtionshyra. (I siffran du nämnde lär det inte bli många HR med bruksvärdeshyra. Ja, det är väl de som du och slemmet betalar förlusterna för).
Jag har frågat varför inte du och slemmet öppnar era plånböcker och låter bygga hyresfastigheter och hyra ut till bruksvärdeshyra.
Men jag får inget svar. Bara personangrepp. Är det för att ni vet att det är en förlustaffär. Och du menar att andra ska ta förluster och du skall profitera på dom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Att det är intressant att ombilda till br beror på att husen säljs alldeles för billigt. Men kommunen behöver inte sälja, vår nuvarande kommunstyrelse har valt att stoppa ombildningarna
Nej, nu har någon tok lurat dig igen. Hyresfastigheterna säljs inte billigt alls. De säljs för marknadspris för hyresfastigheter. Finns inget fastighetsbolag som ger bort något.
Att fastigheten kan värderas högre efter ombildning beror på att det inte är en hyresfastighet längre. Och då prissätts den inte som en hyresfastighet längre.
Detta har jag förklarat för dig massor med ggr. Vad är det som hindrar dig från att ta emot informationen.