2017-11-30, 17:14
Medlem
Thomas Ledin vore en liten ögonbrynshöjare eller Magnus Uggla. Kul gubbar som hängt med ett tag och som ingen kan reta upp sig på och de är kända och hemtrevliga.
Citera
2017-11-30, 17:21
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Om vi skulle börja koka ner det lite...

SVT:s inofficella statuter anger olika julvärdar varje år. Ernst och liknande går därför bort.

Lite statistik:
Efter Weise har åtta kvinnor och sex män varit julvärdar. Pekar på en man.
Av de fem senaste har fyra varit kvinnor och en en man. Pekar definitivt på en man.

Fler exempel på empirisk forskning istället för namedropping av önskepersoner?
Fast det har väl suttit en man i julfåtöljen drygt 30 gånger mot dessa 8 tillfällen en kvinna suttit där?

Så Svt kan säkert fortsätta på damspåret till denna orättvisa är utraderad. Empirisk forskning leder nog inte till mycket i det här fallet. Ledtråden att personen haft, och tydligen fortsatt har, väldigt mycket att göra är väl det enda man har att gå på.
Citera
2017-11-30, 17:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Fast det har väl suttit en man i julfåtöljen drygt 30 gånger mot dessa 8 tillfällen en kvinna suttit där?

Så Svt kan säkert fortsätta på damspåret till denna orättvisa är utraderad. Empirisk forskning leder nog inte till mycket i det här fallet. Ledtråden att personen haft, och tydligen fortsatt har, väldigt mycket att göra är väl det enda man har att gå på.

Exakt 40 år satt det en skinntorr gubbe innan, men hade SVT velat jämställa det så hade nog inte ens de sex männen som varit efter Weise kommit in.

Att värden har mycket att göra som nämnts av ansvariga är dock en tungt vägande parameter i den empiriska forskningen som vi tar med oss.
Citera
2017-11-30, 17:33
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det är SVT:s programdirektör som utser julvärden. Det är väl Jan Helin eller finns det flera programdirektörer? Lena Glaser kanske är den som är ansvarig?

Det kanske finns två programdirektörer varav den ene utser julvärd och hon är tror jag Lena Glaser.

Citera
2017-11-30, 17:33
Medlem
Lasse Åberg hade ju varit trevligt, kanske lite till åldern men han blir ju knappast yngre så ska han någon gång vara julvärd kan dom passa på nu.

Men det rökridån svt gick ut med när #metoo satte käppar i hjulen var ju att det var en person som är så upptagen att hen inte ens kan kungöra sin roll som julvärd, det kortar ju ner listan rejält. Det kan inte finnas många med svt's värdegrund som även har schemat smäckfullt.
Citera
2017-11-30, 17:38
Medlem
freeriderXIIs avatar
Tja Lasse gillar ju Musse Pigg och Kalle Anka och är en mysig person.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-11-30 kl. 17:41.
Citera
2017-11-30, 17:50
Medlem
De skulle presenterat julvärd för nästan en månad sedan men han (eller hon) har varit "upptagen"? Det ska fan vara Zlatan för att jag inte ska bli besviken. Tänk er Zlatan på julafton, ha ha vet inte om det hade blivit den bästa eller sämsta. Speciellt hade det i varje fall varit.
Citera
2017-11-30, 17:57
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmyyggggaann

De skulle presenterat julvärd för nästan en månad sedan men han (eller hon) har varit "upptagen"? Det ska fan vara Zlatan för att jag inte ska bli besviken. Tänk er Zlatan på julafton, ha ha vet inte om det hade blivit den bästa eller sämsta. Speciellt hade det i varje fall varit.

Någon annan du skulle vilja se som julvärd? Som du skulle bli glad om denne blev vald.
Citera
2017-11-30, 18:59
Medlem
N.Dongos avatar
Om det inte som ovanstående skriver är Lotta Lundgren, så kan det nog vara så att båda den tänkta värden och ett par reserver gjort sig omöjliga iom metoo. Då kanske vi får en fjärde reserv, typ såhär: https://www.youtube.com/watch?v=Mj2IAPDs-vA

Men annars, vad kan oddsen vara för att Andreas Weise går i Arnes fotspår?
Senast redigerad av N.Dongo 2017-11-30 kl. 19:03.
Citera
2017-11-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Någon annan du skulle vilja se som julvärd? Som du skulle bli glad om denne blev vald.

Roger Pontare hade kanske varit nåt.
Citera
2017-12-01, 08:21
Medlem
enfindams avatar
Jag tyckte att Thomas Nordegren sa att han skulle avslöja julvärden i sitt program i P1 igår. Har jag missat någonting?
Citera
2017-12-01, 08:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag tyckte att Thomas Nordegren sa att han skulle avslöja julvärden i sitt program i P1 igår. Har jag missat någonting?

Det var väl det här:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6833159

Det finns flera julvärdar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in