2017-12-01, 08:25
Medlem
Jag börjar undra om det inte ligger nått i vad en skribent skrev tidigare.

Att Metookampanjen har gjort den primära omöjlig och därför dröjer det med vem det är.
Citera
2017-12-01, 08:28
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det var väl det här:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6833159

Det finns flera julvärdar.
Man utgår ju ifrån att det är TV det handlar om annars kan man ju säga att det är radio.
Senast redigerad av enfindam 2017-12-01 kl. 08:45.
Citera
2017-12-01, 08:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag tyckte att Thomas Nordegren sa att han skulle avslöja julvärden i sitt program i P1 igår. Har jag missat någonting?

Vid Moses!
Vill ha Nordegren och Epstein som julvärdar.
Citera
2017-12-01, 09:35
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Man utgår ju ifrån att det är TV det handlar om annars kan man ju säga att det är radio.

Nja, om någon i en talkshow i P1 säger att denne ska avslöja julvärden så lär det ju handla om just P1.

Om Tilde de Paula sitter i en morgonsoffa i TV4 och säger att hon efter reklamavbrottet ska avslöja julvärden så är det lika uppenbart att det handlar om julvärden i TV4 och inte den i SVT.

Man går ju inte andras ärenden där precis.
Citera
2017-12-01, 10:03
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Nja, om någon i en talkshow i P1 säger att denne ska avslöja julvärden så lär det ju handla om just P1.

Om Tilde de Paula sitter i en morgonsoffa i TV4 och säger att hon efter reklamavbrottet ska avslöja julvärden så är det lika uppenbart att det handlar om julvärden i TV4 och inte den i SVT.

Man går ju inte andras ärenden där precis.
För svenska folket är "årets julvärd" den som sitter i TV. P1 förmedlar nyheter och inte bara interna angelägenheter.
Citera
2017-12-01, 15:05
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
För svenska folket är "årets julvärd" den som sitter i TV. P1 förmedlar nyheter och inte bara interna angelägenheter.
Visserligen är det väl att tanken går först och främst till SVT, men andra kanaler firar också jul och har således sina egna årliga julvärdar. Det är inte en skyddad titel som endast SVT har tjing på.
Citera
2017-12-01, 15:18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Håller helt med om att för gemene man är begreppet julvärd likställt med julvärden för SVT, men nu handlade det om ett enskilt program som självklart försökte dra lyssnare till kommande program i samma serie.

Billigt trick, må så vara, men ack så lätt att genomskåda.
Citera
2017-12-01, 15:50
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Håller helt med om att för gemene man är begreppet julvärd likställt med julvärden för SVT, men nu handlade det om ett enskilt program som självklart försökte dra lyssnare till kommande program i samma serie.

Billigt trick, må så vara, men ack så lätt att genomskåda.
Thomas Nordegren är programledare för ett nyhetsprogram i P1. När man säger att man ska presentera "årets julvärd" och att vederbörande kommer att dyka upp så tar man för givet att det är julvärden som ska presentera julens TV-program och inte en julvärd som sitter i radio. Jag antar att Thomas Nordegrens tanke var att få oss att lyssna på hans radioprogram.
Senast redigerad av enfindam 2017-12-01 kl. 15:55.
Citera
2017-12-01, 15:55
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Dongo
Om det inte som ovanstående skriver är Lotta Lundgren, så kan det nog vara så att båda den tänkta värden och ett par reserver gjort sig omöjliga iom metoo. Då kanske vi får en fjärde reserv, typ såhär: https://www.youtube.com/watch?v=Mj2IAPDs-vA

Men annars, vad kan oddsen vara för att Andreas Weise går i Arnes fotspår?
Troligen ytterst små. Menar du som en engångsförteelse eller likt som far jul efter jul efter jul? En gång kanske men jag tror knappast Andreas vill vara borta från sitt barn varje julafton som Arne var.
Citera
2017-12-01, 16:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Thomas Nordegren är programledare för ett nyhetsprogram i P1. När man säger att man ska presentera "årets julvärd" och att vederbörande kommer att dyka upp så tar man för givet att det är julvärden som ska presentera julens TV-program och inte en julvärd som sitter i radio. Jag antar att Thomas Nordegrens tanke var att få oss att lyssna på hans radioprogram.

Det var ju precis det jag sa, fast med andra ord.
Citera
2017-12-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vid Moses!
Vill ha Nordegren och Epstein som julvärdar.

Ja, du har rätt, fan vad de hade passat bra! De borde bokas in för all överskådlig framtid. Jag sitter och småskrockar muntert vid blotta tanken. Att dessa, elitkulturens Drutten och Krokodilen skulle hugga tag i det svenska julfirandets epicentrum med sitt sprudlande och intellektuella puttrande kan omöjligen gå fel. Det enda aber jag kan tänka mig är att undertecknad skulle hyscha släkten lite väl hårt när Thomas och Louise kommer i bild.
Citera
2017-12-02, 00:39
Bannlyst
Ni behöver inte spekulera om Nordegren och Epistein.
Ingen av dem ska vara julvärdar.
Det blev Daniel Alling som blir julvärd i SR. Men Alling skulle gärna få vara julvärd i SVT för mig också.
En kristen prästson som kan och gillar att sjunga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in