2017-11-30, 09:29
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invercote
En sak jag funderar på är att han pratar ludde som sitt andra jag eller ställer förhörsledarna det nån gång?

Du menar att han är schizofren?
Citera
2017-11-30, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt

Nej det kan jag inte tänka mig att hen menar, men kanske dissociativ identitetsstörning. Fast jag tror personligen han bara ljuger, han vet precis vad han gjort.
Citera
2017-11-30, 10:06
Medlem
PeterNosters avatar
En socionom uttalar sig på radion om fallet.

Några åsikter:
- Det är fel av vännerna att stöta bort den utsatta personen. Man ska istället umgås mer.
- Det är fel av polisen att inte undersöka saken om folk gör en orosanmälan.

Två tjejer gick ju till polisen och var oroliga för henne. Polisen hävdade att hon själv måste göra en anmälan.
När föräldrarna gjorde en anmälan så skulle polisen fullföljt utredningen utan hennes medgivande. Har för mig att det var liknande i mordet på Lotta Rudholm. Hon drog också tillbaks anmälan om misshandel.

Jag kan ha missuppfattat socionomen men det är som jag uppfattade det.
Citera
2017-11-30, 10:18
Medlem
T på lyset, eventuellt med något piller i sig, T kanske känner sig stark; Har brutit upp med sin plågoande, dom har en överenskommelse om att ha en fysisk relation men inte mer. Hon kanske vågar säga nej; Något som B inte tål, allt ska se på hans vis - Hon vill åka och träffa sina vänner, efter samtal med E, samtal som B hör, så dom hamnar i en dispyt ute på grusplan, som så många gånger förr, det slår slint för B återigen, men denna gången slutar han inte, han genomför sina så många gånger uttalade hot mot T.
I hans värld har han säkert gett henne så många chanser, så många möjligheter. Hans kontrollbehov och svartsjuka är bisarr.

Något som i min värld är säkert är att det uppstår något explosiv efter sista samtalet med E, och i och med hur E uppfattar omgivningen är T antagligen utomhus, med B är antagligen inte allt för långt därifrån.
Citera
2017-11-30, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasisterarligister
Nej det kan jag inte tänka mig att hen menar, men kanske dissociativ identitetsstörning. Fast jag tror personligen han bara ljuger, han vet precis vad han gjort.
Jag tror oxå han bara ljuger men kommer att säga så i rätten då han sagt att han ska avslöja ludde senare. Tycker det är märkligt att dom inte ställt den frågan till han om han kan vara ludde.
Citera
2017-11-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Nej tror han bara ljuger men han ska avslöja ludde senare. Tycker det är märkligt att dom inte frågat han om han kan va ludde..
Citera
2017-11-30, 13:36
Medlem
notknapparens avatar
En parantes; (har ingen önskan om diskussion egentligen nu, mest bara att jag får ner det innan jag glömmer det.)

Från förhör 1/8 (sid 471 FUP) med Moa, en gammal kompis till Tova:

"Tova ville inte medverka i utredningen eftersom hon var rädd för Billy. Även om han skulle
åka in i fängelse så skulle han skada henne när han sedan skulle komma ut. Tova hade läst
juridik på skolan så hon kunde lite om hur straffen fungerade. Därför tordes hon inte göra
någon anmälan.
"
Citera
2017-11-30, 14:23
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Några åsikter:
- Det är fel av vännerna att stöta bort den utsatta personen. Man ska istället umgås mer.

Två tjejer gick ju till polisen och var oroliga för henne. Polisen hävdade att hon själv måste göra en anmälan.
När föräldrarna gjorde en anmälan så skulle polisen fullföljt utredningen utan hennes medgivande. Har för mig att det var liknande i mordet på Lotta Rudholm. Hon drog också tillbaks anmälan om misshandel.

lite svårt då Tova sagt till dom att hon varken kan eller vill umgås med dom pga Billy..
socionomen har antagligen läst hur det borde gå till, vilket sällan fungerar i verkligheten då offret i en relation ofta gör allt för att "skydda" sin andra hälft i tron att denne ska bättra sig
Citera
2017-11-30, 14:25
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Det borde ju ha stänkt en massa blod när man slår 20 slag med en hammare i huvudet på en människa?
Fanns blodstänk på T jacka tro? eller försvann de i vattnet?
Det fanns säkerligen blodstänk på B kläder, därför eldade han upp dem.
Men är B skor kvar?? Eller återfanns de aldrig?
Finns det blodstänk på husfasaden? garagefasaden? på gruset?

Borde ju finnas mer spår, så man vet vart hon mördades.
Jag tror att hon låg ner en bra stund på gården, men hon behöver inte nödvändigtvis ha mördats där?
vad har ni andra för tankar?
Polisen hittade ju en 50 gånger 50 cm stor blodpöl övertäckt med grus på gården. Antagligen där det skedde.
Citera
2017-11-30, 18:00
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Några åsikter:

Det är korrekt uppfattat. Det är alltså något dom vill ska ändras när det gäller offer som inte vill fullfölja. Det jag läste i FU var att T endast medverkade i utredningen om det gick till domstol. Det är samma sak som att hon var rädd helt enkelt att fullfölja vilket inte är ovanligt.
Citera
2017-11-30, 18:08
Medlem
Om jag minns rätt så hade Tova låtsas tuppa av vid tidigare strypförsök? Kan det ha varit så att Billy ger sig på henne och försöker strypa henne och hon låtsas då tuppa av. Billy reser sig upp och vänder ryggen till och Tova ser då sin chans att fly. Billy blir galen och springer efter med hammaren och första slaget göra bakifrån..

Vidrig typ den där Billy!
Citera
2017-11-30, 18:23
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är korrekt uppfattat. Det är alltså något dom vill ska ändras när det gäller offer som inte vill fullfölja. Det jag läste i FU var att T endast medverkade i utredningen om det gick till domstol. Det är samma sak som att hon var rädd helt enkelt att fullfölja vilket inte är ovanligt.

Det var samma för Lotta Rudholm. När Lotta anmälde ville hon ha någon slags garanti för att Martin skulle bli fälld och fängslad. Men eftersom de inte kunde garantera det så vågade hon inte. Tova hade väl antagligen också gått med på anmälan om hon hade vetat säkert att Billy skulle bli fälld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in