Citat:
Ursprungligen postat av
litenpanda
Jag tänker också att misshandeln kan ha börjat 01:19-01:31 med mordet först 01:38 och 02:03. Eller så sker mordet mellan 01:19-01:31 och sen förflyttning 01:38-02:03. Billys andfåddhet 02:03 tolkar jag som mord eller tungt arbete att dra Tova. Å andra sidan verkar hon ju ha legat kvar på platsen en stund... Men det kanske räcker med de dryga 10 minuter i mitt andra exempel?
Jag tycker att det är lite knepigt att tolka alla tiderna i tidslinjen. Inte för att tidslinjen är otydlig utan för att Billy har hållit på fram till 06 med olika grejer. Mellan 04:40-05:41 verkar han ju ha varit väldigt aktiv och det är ganska långt efter mordet. Har han väntat med att köra ut Tova i vattnet tills dess och fokuserat på att elda kläder, skotta grus osv innan dess? Det är ett väldigt långt tidsförlopp mellan 01:19-05:51.
Någon som har en hyfsat väl utarbetad teori?
Det mest logiska är att göra sig av med kroppen först. Min teori är att han påbörjar misshandel efter tovas samtal med Emma om jag inte minns fel. Hon vill åka vidare av okänd anledning, han blir kränkt, sur och flippar och spöar henne och kanske försöker sig på att strypa. Han lyckas inte utan hon kanske ligger på marken och har några ljud för sig(ej medvetande men andas, blåsljud eller nåt sånt). Han får kanske lite panik och om hon skulle överleva så kommer han få ett helvete och då hämtar han hammaren och slår lite extra slag för att förvissa sig om att hon är död på riktigt.
Han kanske tar sig en funderare och får nåt sms(från polare) och inser att han måste göra sig av med kroppen. han börjar släpa henne och inser att det är för tungt/tar för lång tid och hämtar skottkärran. Sen hämtar han material för att binda fast henne och fälgen osv och kör ut skottkärran i vattnet. (Jag tror alltså att han kör ner skottkärran med emma först och knyter fast allt nere vid "stranden")
Därefter så går han upp och försöker få bort blodfläcken som förmodligen syns tydligt och sist så eldar han upp kläder och hammare och slänger mobil/hammare och sånt i vattnet.
Edit: uppdaterar med ytterligare information