Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-29, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khj88
Någon som har någon teori om samtalet T har med E? E säger ju att T påstår att hon åker bil i hudik? Tycker det samtalet är så konstigt. Fick inte E ett sms också? Där T skriver att hon är hos Billy igen? Någon som har mer koll?

Är det så konstigt egentligen att hon påstår det om Billy sitter bredvid och lyssnar? T hade sedan innan lovat E att inte umgås med Billy nåt mer och bryta upp från honom.
Citera
2017-11-29, 11:10
Medlem
Champagneoclocks avatar
[quote=M.Cady|62471302]
Citat:
Ursprungligen postat av [B
Champagneoclock] Nu har jag haft tid att läsa igenom FU och kan kontatera att det är som jag sagt tidigare stämde. Billy har genom ett stort antal förhör nekat i sten, när det bränner till så har han "inte den blekaste" eller " inte vad jag minns" eller så var han så full att han inte kommer ihåg. Han blir gång på gång konfronterad med fakta som skulle få den mest hårdhudade yrkeskriminelle att vika ner sig, men inte Billy. Han kommer inte ihåg. QUOTE]

Vill minnas att Calle, styvbrorsan, vittnar om att det är en gammal vanestrategi Billy har att neka i sten till alla oegentligheter som läggs honom till last, en strategi som tjänat honom väl många gånger när det gäller mindre allvarliga saker. Enligt Calle är det mycket möjligt att Billy aldrig kommer att erkänna oavsett hur överbevisad han än blir.
Det låter som att Calles teori stämmer väl.
Citera
2017-11-29, 11:19
Medlem
Champagneoclocks avatar
[quote=tdlefnierregus|62471340]
Citat:
Ursprungligen postat av M.Cady

Jag tror att han är en sån där person som läser vad som sagt tidigare och sen försöker överlista polisen. Han ser sig nog som väldigt smart. Som sagt han påminner mycket om snubbe i boden som styckade thailändskan. Han satt också och läste vad som sagts i tidigare förhör och anpassar sig lite efter vad som skrivs och om polisen förhör honom om något som ifrågasättas så minns han inte.
Polisen försöker med alla förhörsstrategier som finns, men inget biter. De är vädjande, hotfulla med att de säger att han kan åka på livstid osv, men inget biter.
Citera
2017-11-29, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Är det så konstigt egentligen att hon påstår det om Billy sitter bredvid och lyssnar? T hade sedan innan lovat E att inte umgås med Billy nåt mer och bryta upp från honom.

Så kan det absolut vara! Bara något jag funderat över, vad som hänt där. Verkar ju som att misshandeln börjar efter det samtalet.
Citera
2017-11-29, 11:34
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Skrik från förmodade T hördes vid 00.00-00.30 tiden. Då stämmer de inte med vår/flashbacks teori att hon mördades vid 01.17-02.00.
jag tänker att hon i sådana fall sagt något/visat på något sätt till E att hon behövde hjälp.

Skriket kan ha uppstått i form av en misshandel, säg, en halvtimme innan hon blev mördad. Att hon ringer ett samtal efter skriket behöver inte betyda att hon berättar för den hon pratar med att hon blivit slagen, men det kanske hon borde gjort med facit i hand..
Citera
2017-11-29, 11:38
Medlem
M.Cadys avatar
[quote=tdlefnierregus|62471340]
Citat:

Jag tror att han är en sån där person som läser vad som sagt tidigare och sen försöker överlista polisen. Han ser sig nog som väldigt smart. Som sagt han påminner mycket om snubbe i boden som styckade thailändskan. Han satt också och läste vad som sagts i tidigare förhör och anpassar sig lite efter vad som skrivs och om polisen förhör honom om något som ifrågasättas så minns han inte.

Till Champagneoclock: Obs, inte mitt inlägg/Med vänlig hälsning M.Cady
Citera
2017-11-29, 11:45
Medlem
M.Cadys avatar
[quote=Champagneoclock|62471685]
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Polisen försöker med alla förhörsstrategier som finns, men inget biter. De är vädjande, hotfulla med att de säger att han kan åka på livstid osv, men inget biter.

Visst, det är effektivt att förneka så länge det bara handlar om utredning. Men fortsätter den saken i rättegången, trots uppenbara bevis/indicier, kommer det istället att belasta honom när han döms. Att förneka in absurdum är även ett utslag av ens moraliska standard. Men den standarden har vi ju redan fått åskådliggjord när det gäller Billy.
Senast redigerad av M.Cady 2017-11-29 kl. 11:54.
Citera
2017-11-29, 11:53
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Skriket kan ha uppstått i form av en misshandel, säg, en halvtimme innan hon blev mördad. Att hon ringer ett samtal efter skriket behöver inte betyda att hon berättar för den hon pratar med att hon blivit slagen, men det kanske hon borde gjort med facit i hand..

Jag tänker också att misshandeln kan ha börjat 01:19-01:31 med mordet först 01:38 och 02:03. Eller så sker mordet mellan 01:19-01:31 och sen förflyttning 01:38-02:03. Billys andfåddhet 02:03 tolkar jag som mord eller tungt arbete att dra Tova. Å andra sidan verkar hon ju ha legat kvar på platsen en stund... Men det kanske räcker med de dryga 10 minuter i mitt andra exempel?

Jag tycker att det är lite knepigt att tolka alla tiderna i tidslinjen. Inte för att tidslinjen är otydlig utan för att Billy har hållit på fram till 06 med olika grejer. Mellan 04:40-05:41 verkar han ju ha varit väldigt aktiv och det är ganska långt efter mordet. Har han väntat med att köra ut Tova i vattnet tills dess och fokuserat på att elda kläder, skotta grus osv innan dess? Det är ett väldigt långt tidsförlopp mellan 01:19-05:51.

Någon som har en hyfsat väl utarbetad teori?
Citera
2017-11-29, 12:14
Medlem
tdlefnierreguss avatar
[quote=M.Cady|62471825]
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock

Visst, det är effektivt att förneka så länge det bara handlar om utredning. Men fortsätter den saken i rättegången, trots uppenbara bevis/indicier, kommer det istället att belasta honom när han döms. Att förneka in absurdum är även ett utslag av ens moraliska standard. Men den standarden har vi ju redan fått åskådliggjord när det gäller Billy.

Jag säger inte att det är någon effektiv taktik jag tror bara att han är övertygad om att han kan överlista dem. Visst vore det bra om polisen fått honom att erkänna men många mördare saknar ju den där empatin. Han bryr sig inte om tova eller hennes familj och han vill aldrig erkänna något så han kommer nog inte göra det heller. Nu tror jag inte det behövs ett erkännande hur som helst baserat på allt som pekar på honom
Citera
2017-11-29, 12:22
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Jag tänker också att misshandeln kan ha börjat 01:19-01:31 med mordet först 01:38 och 02:03. Eller så sker mordet mellan 01:19-01:31 och sen förflyttning 01:38-02:03. Billys andfåddhet 02:03 tolkar jag som mord eller tungt arbete att dra Tova. Å andra sidan verkar hon ju ha legat kvar på platsen en stund... Men det kanske räcker med de dryga 10 minuter i mitt andra exempel?

Jag tycker att det är lite knepigt att tolka alla tiderna i tidslinjen. Inte för att tidslinjen är otydlig utan för att Billy har hållit på fram till 06 med olika grejer. Mellan 04:40-05:41 verkar han ju ha varit väldigt aktiv och det är ganska långt efter mordet. Har han väntat med att köra ut Tova i vattnet tills dess och fokuserat på att elda kläder, skotta grus osv innan dess? Det är ett väldigt långt tidsförlopp mellan 01:19-05:51.

Det mest logiska är att göra sig av med kroppen först. Min teori är att han påbörjar misshandel efter tovas samtal med Emma om jag inte minns fel. Hon vill åka vidare av okänd anledning, han blir kränkt, sur och flippar och spöar henne och kanske försöker sig på att strypa. Han lyckas inte utan hon kanske ligger på marken och har några ljud för sig(ej medvetande men andas, blåsljud eller nåt sånt). Han får kanske lite panik och om hon skulle överleva så kommer han få ett helvete och då hämtar han hammaren och slår lite extra slag för att förvissa sig om att hon är död på riktigt.

Han kanske tar sig en funderare och får nåt sms(från polare) och inser att han måste göra sig av med kroppen. han börjar släpa henne och inser att det är för tungt/tar för lång tid och hämtar skottkärran. Sen hämtar han material för att binda fast henne och fälgen osv och kör ut skottkärran i vattnet. (Jag tror alltså att han kör ner skottkärran med emma först och knyter fast allt nere vid "stranden")

Därefter så går han upp och försöker få bort blodfläcken som förmodligen syns tydligt och sist så eldar han upp kläder och hammare och slänger mobil/hammare och sånt i vattnet.

Edit: uppdaterar med ytterligare information
Senast redigerad av tdlefnierregus 2017-11-29 kl. 12:25.
Citera
2017-11-29, 12:26
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det mest logiska är att göra sig av med kroppen först. Min teori är att han påbörjar misshandel efter tovas samtal med Emma om jag inte minns fel. Hon vill åka vidare av okänd anledning, han blir kränkt, sur och flippar och spöar henne och kanske försöker sig på att strypa. Han lyckas inte utan hon kanske ligger på marken och har några ljud för sig(ej medvetande men andas, blåsljud eller nåt sånt). Han får kanske lite panik och om hon skulle överleva så kommer han få ett helvete och då hämtar han hammaren och slår lite extra slag för att förvissa sig om att hon är död på riktigt.

Han kanske tar sig en funderare och får nåt sms(från polare) och inser att han måste göra sig av med kroppen. han börjar släpa henne och inser att det är för tungt/tar för lång tid och hämtar skottkärran. Sen hämtar han material för att binda fast henne och fälgen osv och kör ut skottkärran i vattnet. (Jag tror alltså att han kör ner skottkärran med tova först och knyter fast allt nere vid "stranden")

Därefter så går han upp och försöker få bort blodfläcken som förmodligen syns tydligt och sist så eldar han upp kläder och hammare och slänger mobil/hammare och sånt i vattnet.

Edit: uppdaterar med ytterligare information
Edit2: fel namn på offret.
Citera
2017-11-29, 12:30
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda

Det där mellan 04.40-05.41 är alltså då jag tror att han har tova nere vid vattnet i skottkärran och springer fram och tillbaka och hämtar material. Tejp, letar efter något tungt och hittar en fälg, repet(lyftanordningen). Han har alltså flyttat henne ur synhåll men har ännu inte dumpat den i vattnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in