2017-11-29, 07:11
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det (av nig( fetade: Vi kan inte vara säkra på detta. Dessa inslag är, på det här stadiet, endast s.k "trådsanningar".

Ligger ingen som helst sanning i detta! Pojkarna blev INTE jagade!!!
Dom kom cyklandes och vid parkeringen så sa dom hejdå till varann. BO sneddade över parkeringen och där blev han påkörd.

Gissar på att detta var en olycka, där MGM inte gjorde vad man borde när något sådant här händer. Han kanske greps av panik och stack.. nu när han läser tidningar så inser han att han är misstänkt för 2 brott.. pgr av att han avvek.

Magkänslan säger mig att han inte kommer att söka upp polisen själv... men tror att han snart är fast ändå!
Citera
2017-11-29, 07:22
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Vi kan ju ännu så länge faktiskt inte säga vad som hänt och framförallt inte hur det hänt.
Bilföraren har säkert märkt en smäll och därför stannat, men cyklisten kan ju ha farit iväg åt sidan (in i en sten, ett träd) och då kanske bilisten trodde att han klarat sig/stuckit iväg?
Det behövs bilder/kartor för att åtminstone jag ska spekulera mer i vad bilisten ”borde” ha gjort.

Det skedde på en parkeringsplats, farten kan inte varit särskilt hög. Bilder har förekommit i rapporteringen.
Citera
2017-11-29, 08:08
Medlem
A32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det skedde på en parkeringsplats, farten kan inte varit särskilt hög. Bilder har förekommit i rapporteringen.

Trollhättan??????

1. Gängrellaterat?
2. Hedersmord?
3. Vendetta?
Citera
2017-11-29, 08:19
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Men snälla!!!!!!, man går väl knappast ut ur bilen och blottar sig för vittnen om så skulle vara fallet...

Om, och jag säger om det var meningen att BO skulle bli påkörd och dö, kan orsaken till att föraren klev ur bilen vara en uppvisning. " Titta nu på mig! Jag är lugn och jag är iskall. Detta var för din brors misstag".

Än vet vi inte, så detta var bara ett scenario.
Citera
2017-11-29, 08:24
Medlem
Polisen måste lösa det här snarast och se till att mördaren får livstid, annars riskerar de att förtroendet mellan de boende i området och svensk polis försämras ytterligare.

Polisens inkompeten/oförmåga/ovilja när det gäller att lösa brott riktade mot nysvenskar är verkligen upprörande. Om det här inte är löst innan helgen tror jag protester är att vänta.
Citera
2017-11-29, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Så tragiskt.
Undrar om killen hade lyse på cykeln resp reflexer?
Novembermörkt o regn gör det mkt svårt att upptäcka folk utan reflexer!
Hoppas detta ändå gör att ungdomar, ja alla, får upp ögonen om hur viktigt det är!
Troligtvis inte....hade grabben haft cykellampor fram och bak,reflexväst hade han varit i liv idag!!
Citera
2017-11-29, 08:45
Medlem
Man kan gå in på Ratsit.se och skriva en gata/stad och få fram namn på dom som är skrivna på gatuadressen. Går man sen in på varje person som kommer upp så är det bara att scrolla ner. Där finns uppgifter om personen äger en bil, bilmärket och årsmodell. Bara att börja leta.
Citera
2017-11-29, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Troligtvis inte....hade grabben haft cykellampor fram och bak,reflexväst hade han varit i liv idag!!
Jag gjorde precis en trådstart om detta på integration" VARFÖR HAR ARABER ALDRIG REFLEX "
Citera
2017-11-29, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robban36
Jag gjorde precis en trådstart om detta på integration" VARFÖR HAR ARABER ALDRIG REFLEX "

Det är ändå bilföraren som är skyldig.
Citera
2017-11-29, 09:46
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det är ändå bilföraren som är skyldig.

Till själva smitningen är föraren skyldig. Påkörningen skulle kunna vara en olycka som orsakades av att den ene, den andre eller båda brast i sitt trafikvett.
Citera
2017-11-29, 09:49
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69

Så du har löst alla fall av dödsolyckor när cyklister är inblandade nu? Tror du en pundare hög som ett hus t.ex sitter och tittar efter reflexer och lampor? De som är påväg hem från festen i bilen, och inte ens kommer ihåg att de tog bilen hem? Greta som är 95år och knappt ser över ratten. Var inte många år sedan "Greta" lyckades köra över en cyklist utan att märka det, innan hennes son såg skador på bilen dagen efter och kopplade ihop det.

Så nej, ditt påstående är långt ifrån säkert. Det är snarare ett "duktig-petter" uttalande.
Citera
2017-11-29, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Skojar du? Det är ju på kvällen det värsta buset sker; dessa mörkermän sover på dagen. Med tanke på att det hände på en parkering kan man tänka sig att både GM och BO var där för att kolla efter något av värde.

Sluta TROLLA din rasse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in