Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Undra om boende i området kunnat berätta om någon liknande bil varit vanligt förekommande på Granngården? Tänker att personen kanske brukar hälsa på folk på Granngården eller tränar där.
Det är ju knappast troligt att föraren själv bor där eftersom han åker därifrån såpass sent på kvällen (22:00.) Och hade han bott där känns det som att bilen skulle dykt upp på Granngården någon gång efter händelsen.
Det där är en intressant fråga. Men det finns två möjligheter:
1) Bilen är i princip oskadd
2) Bilen är skadad
I det första fallet så lär det finnas många bilar att välja på, trots allt. Om ägaren vet om att bilen varit med om olyckan lär han undvika platsen hur som helst (med reservation för att siste idioten inte är född...)
I det andra fallet lär ägaren säkert begripa att bilen varit med om olyckan och undvika platsen.
Ett specialfall är om bilen lånats av någon som ljugit om var bilen skadades. Men sannolikheten för detta är ju mindre.
Därför är min slutsats att bilen knappast kommer att återfinnas på parkeringen inom de närmaste månaderna, och jag skulle själv sälja bilen av rädsla för att offrets kompisar går förbi och ser den.
Beträffande resemönstret att individen åker hem klockan 22:00 så håller jag med dig fullkomligt.
Saken kompliceras dock av polisens påstådda besök på verkstäder igår. Att höra av sig till verkstäder är något man skall göra morgonen efter, allt annat vore urkorkat. Min tro är att polisen letar efter en bestämd bil.
Jag tror därför att ägaren är fullt medveten om att polisen letar efter den. Ägaren kan därför nu ha bestämt sig för att inte berätta var den är och sedan göra sig av med den på lämpligt vis, om så bedöms nödvändigt. I så fall lär vi definitivt inte se den vid Granngården igen.
För egen del tror jag att polisen har ögonen på en viss bil just nu, en försvunnen bil. Eventuellt är den tagen i beslag för teknisk undersökning. Eventuellt vet varken ägaren eller polisen var den är. Eventuellt är såväl föraren som bilen försvunna...