2017-11-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jaha, då var det bekräftat. Hoppas polisen är lika resolut som med Anton.

haha. Ok, men det är ju ett bra nästa nick för dig: "dåvardetbekräftat"
Citera
2017-11-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
...enligt Syföreningens skvallertanter.
Ryktet kan dock inte bekräftas av Polisen och skall därför tas för det kärringskvaller det är.

Såklart dom inte vill gå ut med detta. Vet inte om du tagit del av dom bilderna som florerat på snap. Men kan säga att blir du "påkörd" så ser inte brottsplatsen så bedrövlig ut som den gjorde kan ja säga.

Helt fruktansvärt alltihop.
Citera
2017-11-30, 21:30
Medlem
varit en radda tillslag idag..
kaisar bilverkstad och några ställen till.
Citera
2017-11-30, 22:39
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Såklart dom inte vill gå ut med detta. Vet inte om du tagit del av dom bilderna som florerat på snap. Men kan säga att blir du "påkörd" så ser inte brottsplatsen så bedrövlig ut som den gjorde kan ja säga.

Jävlar va dom städar upp bra isåfall... va inte en fläck på marken när jag var på plats dagen efter... låg krossad rexlexglas annars helt iordning. Inga bromsspår heller...
Citera
2017-11-30, 22:49
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Jävlar va dom städar upp bra isåfall... va inte en fläck på marken när jag var på plats dagen efter... låg krossad rexlexglas annars helt iordning. Inga bromsspår heller...

Öh! Reflexglas? Det är väl tjänstefel om farbror Blå lämnar kvar reflexglas, så vida de inte är 110% säkra den hör till cykeln.
Citera
2017-11-30, 22:52
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dyrktrött

Snabbt jobbat! Kaisar reparerar ju ofta över dagen och ja, det är ju bara tredje dagen efter. Men farbror blå behövde väl planera detta ett antal kafferep.

Om man är snäll så kanske det är som så att polisen letar efter en viss bil som ägaren säger sig inte veta var den är.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2017-11-30 kl. 22:58.
Citera
2017-12-01, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo

Att bli överkörd och inte påkörd blir ganska otäckt om det spricker.
Blod i kombination med regn ser inte så kul ut.

Har du bilderna får du gärna lägga ut dom här
Citera
2017-12-01, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dyrktrött

Man får väl anta att polisen svänger förbi alla mindre, fristående verkstäder. Större märkesverkstäder litar man väl på rapporterar in skadad, mörk SUV. Möjligen räcker det kanske med att slå dessa en signal.

Tillslag förresten. Som i husrannsakan eller har man vara fått påhälsning av polisen?
Citera
2017-12-01, 10:43
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Hittade svaret på min egna fråga, verkar vara rätt fotbollsklubb. Hittade en profil som gjort inlägg på deras Facebooksida som bytt profilbild till ett krossat hjärta där flera beklagar sorgen och frågar om det gäller olyckan igår.
https://www.facebook.com/fr*nk.olss*n.37
*=a och o

De nämner även ett namn på pojken Nor*ldin
https://www.facebook.com/nor*ldin.*bdullah
*=a

Oerhört tragiskt. Vila i frid och hoppas personen som gjort detta får ett ordentligt staff.

Här är de fasta länkarna till FB-profilerna:

https://www.facebook.com/649313402
https://www.facebook.com/100006919001201
Senast redigerad av lighten-up 2017-12-01 kl. 10:45.
Citera
2017-12-01, 11:03
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Hittade svaret på min egna fråga, verkar vara rätt fotbollsklubb. Hittade en profil som gjort inlägg på deras Facebooksida som bytt profilbild till ett krossat hjärta där flera beklagar sorgen och frågar om det gäller olyckan igår.
https://www.facebook.com/fr*nk.olss*n.37
*=a och o

De nämner även ett namn på pojken Nor*ldin
https://www.facebook.com/nor*ldin.*bdullah
*=a

Oerhört tragiskt. Vila i frid och hoppas personen som gjort detta får ett ordentligt staff.

Varför ljuger du hela tiden om att det är IFK som varit där? Visa mig källan för ditt påstående att IFK varit i Granngården den aktuella kvällen.

Dina lögner får mig att undra om du skyddar någon av dem som verkligen var på Granngården.

P.S. Här har du IFK:s schema
https://www.svenskalag.se/ifktrollhattan/kalender?showdate=2017-11-01&eventtypeid=0

Varför vill du peka ut att IFK varit i huset när deras eget schema säger att de inte varit där??????? D.S.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2017-12-01 kl. 11:07.
Citera
2017-12-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Varför ljuger du hela tiden om att det är IFK som varit där? Visa mig källan för ditt påstående att IFK varit i Granngården den aktuella kvällen.

Dina lögner får mig att undra om du skyddar någon av dem som verkligen var på Granngården.

P.S. Här har du IFK:s schema
https://www.svenskalag.se/ifktrollhattan/kalender?showdate=2017-11-01&eventtypeid=0

Varför vill du peka ut att IFK varit i huset när deras eget schema säger att de inte varit där??????? D.S.

Klubben är Skoftebyns IF och ingenting annat.
Träningen BO var på hölls på deras hemmaplan i Skoftebyn.
Citera
2017-12-01, 13:24
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Undra om boende i området kunnat berätta om någon liknande bil varit vanligt förekommande på Granngården? Tänker att personen kanske brukar hälsa på folk på Granngården eller tränar där.

Det är ju knappast troligt att föraren själv bor där eftersom han åker därifrån såpass sent på kvällen (22:00.) Och hade han bott där känns det som att bilen skulle dykt upp på Granngården någon gång efter händelsen.

Det där är en intressant fråga. Men det finns två möjligheter:
1) Bilen är i princip oskadd
2) Bilen är skadad

I det första fallet så lär det finnas många bilar att välja på, trots allt. Om ägaren vet om att bilen varit med om olyckan lär han undvika platsen hur som helst (med reservation för att siste idioten inte är född...)

I det andra fallet lär ägaren säkert begripa att bilen varit med om olyckan och undvika platsen.

Ett specialfall är om bilen lånats av någon som ljugit om var bilen skadades. Men sannolikheten för detta är ju mindre.

Därför är min slutsats att bilen knappast kommer att återfinnas på parkeringen inom de närmaste månaderna, och jag skulle själv sälja bilen av rädsla för att offrets kompisar går förbi och ser den.

Beträffande resemönstret att individen åker hem klockan 22:00 så håller jag med dig fullkomligt.

Saken kompliceras dock av polisens påstådda besök på verkstäder igår. Att höra av sig till verkstäder är något man skall göra morgonen efter, allt annat vore urkorkat. Min tro är att polisen letar efter en bestämd bil.

Jag tror därför att ägaren är fullt medveten om att polisen letar efter den. Ägaren kan därför nu ha bestämt sig för att inte berätta var den är och sedan göra sig av med den på lämpligt vis, om så bedöms nödvändigt. I så fall lär vi definitivt inte se den vid Granngården igen.

För egen del tror jag att polisen har ögonen på en viss bil just nu, en försvunnen bil. Eventuellt är den tagen i beslag för teknisk undersökning. Eventuellt vet varken ägaren eller polisen var den är. Eventuellt är såväl föraren som bilen försvunna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in