2017-11-29, 01:19
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Johanna Möller har beskrivit sitt liv i häktet som tortyr – där frånvaron från barnen har varit värst av allt.
Nu stoppas besöken från två av hennes vuxna barn.
– Jag vill undvika att Johanna Möller på något sätt förmedlar vad hon vill att de ska säga i rätten, säger åklagare Jessica Wenna.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-barnbesok-stoppas/
Kan vi anta att den tredje ur den äldre skaran inte har något större intresse för närmare kontakt med sin mor?
Citera
2017-11-29, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hon får göra sig en dildo i träslöjden på Hinsebergs anstalten om hennes sexlust kommer åter :-)

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
De verkar inte ha träslöjd på programmet i Hinseberg.

Här är de arbeten som erbjuds:
Textiltryckeri och sömnad (produktion av kläder till kvinnliga intagna). Montering och förpackning. Centralkök.

Men, som vi alla noterat så lider Johanna verkligen inte av brist på fantasi så hon kanske fixar en dildo vid "montering och förpackning". I värsta fall får det väl bli en gammal banan från centralköket.
Har man degraderats från "Superwoman" till en "DET" så har nöden ingen lag.
Det lär hon märka, så småningom.

Det går absolut att virka en hyfsat stadig löskuk. Var en galning som gjorde det i högstadiet på min tid.
Citera
2017-11-29, 03:11
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja JJ och JB står på samma adress på Ratsit idag och som du säger, det är bara på Facebook hon bytt till Svensson. På Ratsit heter hon B-lund fortfarande. Lonnrot menar nog sonen, Mill*on
Ok, visste inte att sonen hade ett sånt wt-namn.
Men, blev ju lite kul då att jag tolkade Lonnrot fel, blev liksom "rätt" i alla fall, på sätt och vis hehe.
Citera
2017-11-29, 03:14
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Kan vi anta att den tredje ur den äldre skaran inte har något större intresse för närmare kontakt med sin mor?
Skulle tro att AB helt klippt banden med sin mor. Hon verkar vara den förståndiga och självständiga i denna skara.
Citera
2017-11-29, 03:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Det går absolut att virka en hyfsat stadig löskuk. Var en galning som gjorde det i högstadiet på min tid.
Med tanke på hur Johanna lyckades pula in en massa lappar med meddelanden i Lypsylkorkar så lär hon greja stadigheten på virkobjektet galant.
Citera
2017-11-29, 04:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag tycker att den tilltalade ska framträda helt nykter i rätten. Med detta menar jag helt drogfri. Detta för rättssäkerhetens skull och för hennes eget bästa också. Om hon är sederad framstår hon som oberörd, kanske som känslokall. Å ena sidan kan hon då uthärda mera berättigad stress från åklagarsidan, å den andra kan hon bli likgiltig för konsekvenserna för egen del. Kort sagt - mötet i rätten ska vara genuint personligt.

Håller med helt iofs men ofta kan nog insättning av antidepressiva vara det närmaste man kommer det. Tänk på exv den omställning hon gått igenom från livet utanför (som hon förvisso inte behärskade) till att sitta ensam o glo. Finns ingen av kvinna född som hanterar det fullt ut. Hormonerna kokar bort.
Citera
2017-11-29, 04:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ok, visste inte att sonen hade ett sånt wt-namn.
Men, blev ju lite kul då att jag tolkade Lonnrot fel, blev liksom "rätt" i alla fall, på sätt och vis hehe.

😄 Att han är namngiven efter halva försäkrinsbeloppet har alltid bekymrat mig en aning...

Han är på jäsning där i aug 2015.
Citera
2017-11-29, 05:15
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
😄 Att han är namngiven efter halva försäkrinsbeloppet har alltid bekymrat mig en aning...

Han är på jäsning där i aug 2015.
Ja, det är bekymmersamt.
Tyvärr förvånar det mig inte det minsta om namnet har just den betydelsen du skrev.
Med tanke på alla "coola visdomsord" hon lägger upp på sin Fb så förstår man vad hon inspireras av.
Värsta kriminella coola bruden liksom.
Fruktansvärt o-coola människor.
Kan bara tycka synd om barnet M.
Citera
2017-11-29, 05:56
Medlem
Bewitcheds avatar
Det två äldre barnen DB & JB skall höras ang morföräldrarna. Har jag missat något? Är de inblandade i det med?
Citera
2017-11-29, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Det två äldre barnen DB & JB skall höras ang morföräldrarna. Har jag missat något? Är de inblandade i det med?

Vet inte ang JB men DB hördes ju redan i TR ang morföräldrarna. Då han var där dagen innan tillsammans med JM och MR för att hjälpa till med flytten av JM’s möbler. Samt att hans mamma faktiskt pekade ut sin egen som den som faktiskt utförde mordet/var med när det utfördes av MR.
Så det kanske handlar om kompletterande uppgifter kring det för DB’s räkning? Eller så har han valt att berätta mer av vad han vet. Är ganska säker på att åtminstone DB och JB vet mer än vad de berättat. JB sa väl bara inga kommentarer typ och sen en lång utläggning om Aki i TR så vad de vill henne är ju intressant.

(DB’s förhör är för övrigt lite smått hjärtskärande faktiskt. Han gråter högt i rätten och Wenna inleder med att tala om att han på inget sätt är misstänkt för någonting i samband med överfallet på morföräldrarna, den enda som påstått det är din mamma).
Citera
2017-11-29, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Där ser man :-)
Då får Johanna göra det på Hinseberg då som terapi.
Citera
2017-11-29, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle
Vet inte ang JB men DB hördes ju redan i TR ang morföräldrarna. Då han var där dagen innan tillsammans med JM och MR för att hjälpa till med flytten av JM’s möbler. Samt att hans mamma faktiskt pekade ut sin egen som den som faktiskt utförde mordet/var med när det utfördes av MR.
Så det kanske handlar om kompletterande uppgifter kring det för DB’s räkning? Eller så har han valt att berätta mer av vad han vet. Är ganska säker på att åtminstone DB och JB vet mer än vad de berättat. JB sa väl bara inga kommentarer typ och sen en lång utläggning om Aki i TR så vad de vill henne är ju intressant.

(DB’s förhör är för övrigt lite smått hjärtskärande faktiskt. Han gråter högt i rätten och Wenna inleder med att tala om att han på inget sätt är misstänkt för någonting i samband med överfallet på morföräldrarna, den enda som påstått det är din mamma).
De ska höras i mitten av januari i Svea hovrätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in