Citat:
En sak jag undrar över det är om framförallt Julia men även David kommer att fortsätta att vara lojala mot sin mördare och lögnerska till mamma med risk att de förlorar all kontakt med sina syskon som varit ärliga? Tänker speciellt på AB som rakryggat talade direkt ur hjärtat om sina känslor. Hur kul är det då att ha två syskon som står på mammans sida? Som ljuger för hennes skull men även kanske för egen skull. Som inte bryr sig om att sina två, små halvsyskon tvillingarna, kanske aldrig får veta exakt hur deras pappa dog. Kan man se sig själv i spegeln efter sådana lögner och samtidigt veta att de flesta förstår att de ljuger för JM:s skull? Med tanke på allt som framkommit om JM:s psyke och hur lätt hon styrt och manipulerat folk till vad som helst - är det nog ingen som direkt skulle lasta barnen för vad Johanna fått dem till att göra. De är ju våldsamt präglade av hennes personlighet sen barnben. Som en långsiktig hjärntvätt. Enda sättet som skulle få dessa barn att någon gång börja må lite bättre - det är att berätta allt de vet och att helt ta avstånd från JM.FUP har jag inte läst så noga, men jag kan med säkerhet säga att inget av något hon sagt någonsin kan tillmätas någon som helst betydelse. Detta efter att ha sett hennes attityd/ickeförklaringar i videoförhöret uppspelat i hovrätten. Videoförhör från tingsrätten alltså, hon var inte kallad personligen till hovrätten. Och nej förhöret spelades upp igår.
Sedan var nog Jafar Jafari den fulaste person rent utseendemässigt jag någonsin sett i hela mitt liv. Moraliskt sett verkar han vara på samma nivå som Julia Blomsterlund.
Sedan var nog Jafar Jafari den fulaste person rent utseendemässigt jag någonsin sett i hela mitt liv. Moraliskt sett verkar han vara på samma nivå som Julia Blomsterlund.
Då kan så småningom alla såren i själen börja läka.
Det sämsta de kan göra är att knarka bort alla försök till insikt och normala känslor.
Det vinner bara JM på, då har hon vunnit över dem igen.