2017-11-28, 13:27
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iclypso
Det är inte okej att låna ut en lägenhet mot sex.
Men att ragga på någon på krogen för en drink är helt okej?

Var går gränsen?

Hur får du ihop denna koppling? Utnyttjande av någon i en position och att ragga på krogen? Eller menar du att tjejer raggar ("UTNYTTJAR") på någon på krogen för att få gratis drinkar?
Citera
2017-11-28, 13:30
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Känns lite som att du ursäktar hans beteende för att du förmodligen själv inte får till det på något annat sätt än att utnyttja någon i beroendeställning, det säger rätt mycket om vilken typ av man du är eller anser du på fullt allvar att sex är en accepterad "valuta" att använda sig av på blocket?

Herregud människa...

Wohoo, inga dåliga växlar du drar på detta.

Man kan tycka vad man vill om detta, men det finns gott om hästtjejer som gärna betalar på detta sätt.

Hur ställer du dig till det förfarandet?
Citera
2017-11-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Hur får du ihop denna koppling? Utnyttjande av någon i en position och att ragga på krogen? Eller menar du att tjejer raggar ("UTNYTTJAR") på någon på krogen för att få gratis drinkar?

Något sånt ja. Utbyte av sällskap mot vara.
Citera
2017-11-28, 13:42
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iclypso
Något sånt ja. Utbyte av sällskap mot vara.

Ställer du själv upp med att ta kuk i ett av dina hål emot att kanske få en lägenhet?
Citera
2017-11-28, 14:32
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ställer du själv upp med att ta kuk i ett av dina hål emot att kanske få en lägenhet?

Det beror väl på kalkylen.

Om du exempelvis släpar efter med hyran, och din milf till hyresvärd accepterar detta, överväger du inte ens det då?

Det är väl upp till var och en om det är intressant, eller är det just något speciellt med samlag?
Typ unobtanium.?
Citera
2017-11-28, 14:47
Medlem
ElvisFans avatar
Kommer någon vilja hyra ut till henne? Uppstår dispyt går hon direkt till tidningen.
Citera
2017-11-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Mannen har en lägenhet, som säkert många är desperata efter. Då är det upp till uthyraren att sätta pris. Vill han ha betalt i potatisar, corn-flakes eller frimärken så är det ju så att en potentiell hyrestagare får acceptera eller inte. Ingen som blir tvingad till något.

Håller med. Fullt rimligt. En polare på Möllan har också gjort så nån gång. Win win, alla nöjda.
Citera
2017-11-28, 14:58
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det beror väl på kalkylen.

Om du exempelvis släpar efter med hyran, och din milf till hyresvärd accepterar detta, överväger du inte ens det då?

Det är väl upp till var och en om det är intressant, eller är det just något speciellt med samlag?
Typ unobtanium.?

Varför skulle jag det? Jag är väl ingen billig hora?
Överväger du låta någon utnyttja din kropp för att du släpar med hyran, då har du nog inte mycket med självrespekt ifall det är din väg ut ur situationen.

Men är du såpass desperat likt en knarkare som måste ha sitt fix så du drar ner byxorna och låter någon ta dig i röven för det hela/en "milf" ska ha sina vägar med dig för att kanske få en lägenhet? Självkänsla existerar inte hos dig va?

Fast nu försökte du verkligen förminska det hela genom att säga Milf. Ja det kunde lika gärna ha vart Greta 63 med hängpattar ner till marken och Pomperipossa-näsa, eller varför inte en gubbe i 50 års åldern? Lena 23 som är ett gigantiskt fetto som vill äta bruna bönor ur din röv?

Skulle utseendet spela någon roll på människan som vill utnyttja dig sexuellt när du är i en beroendeställning? Tydligen för "sex är sex" enligt dig.

Bra, då kan du börja betala människor i din omgivning med natura.
Citera
2017-11-28, 15:09
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Varför skulle jag det? Jag är väl ingen billig hora?
Överväger du låta någon utnyttja din kropp för att du släpar med hyran, då har du nog inte mycket med självrespekt ifall det är din väg ut ur situationen.

Men är du såpass desperat likt en knarkare som måste ha sitt fix så du drar ner byxorna och låter någon ta dig i röven för det hela/en "milf" ska ha sina vägar med dig för att kanske få en lägenhet? Självkänsla existerar inte hos dig va?

Fast nu försökte du verkligen förminska det hela genom att säga Milf. Ja det kunde lika gärna ha vart Greta 63 med hängpattar ner till marken och Pomperipossa-näsa, eller varför inte en gubbe i 50 års åldern? Lena 23 som är ett gigantiskt fetto som vill äta bruna bönor ur din röv?

Skulle utseendet spela någon roll på människan som vill utnyttja dig sexuellt när du är i en beroendeställning? Tydligen för "sex är sex" enligt dig.

Bra, då kan du börja betala människor i din omgivning med natura.

Jag finner det fascinerande att du, precis som ”panzerschlaffe” utgår ifrån, och drar långtgående växlar på hur jag (eller annan av samma åsikt måste vara extrema luder pga detta).

It simply aint so.

Hur gör du i den situationen då?

Du väljer ju såklart själv om du kan acceptera din presumtiva partner. Du väljer själv.

Låt oss dra det till sin spets:
Det är någon du finner attraktiv sexuellt, och du är singel.
Knullar du henne inte blir du vräkt.

Du väljer alltså att bli vräkt?

Innan du nu hetsar upp dig mera.

Nej, jag själv är löjligt rädd för könssjukdomar och sex utanför fasta relationer.

Jag har bara haft ett One night stand i hela mitt liv, och fler lär det inte bli.

Men samma fråga till dig då:

En myndig hästtjej erbjuder dig naturabetalning?

Vad göra?
Citera
2017-11-28, 15:15
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Mannen har en lägenhet, som säkert många är desperata efter. Då är det upp till uthyraren att sätta pris. Vill han ha betalt i potatisar, corn-flakes eller frimärken så är det ju så att en potentiell hyrestagare får acceptera eller inte. Ingen som blir tvingad till något.
Du är medveten om att vi har en sexköpslag i Sverige? Att ta betalt i natura faller under denna lagstiftning. Så nej, det är inte samma sak.
Citera
2017-11-28, 15:22
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.expressen.se/nyheter/hanna-24-erbjods-lagenhet-i-utbyte-mot-sex-blev-paff/

Fy fan vilken jävla idiot. Stackars unga tjej. Vem fan är så himla korkad som ens erbjuder sig något sånt här? Hoppas att aset till hyresvärd polisanmäls och att dom sedan kastar nyckeln. Finns tamigfan folk till allt.

Inget nytt under solen. Fick själv ett flertal sådana förslag om att idka könsumgänge med både kvinnor och män när jag sökte bostad i Stockholm under 1990-talet. Skillnaden var då att de som önskade sex var tvungna att säga det rakt ut över telefon.

Det fanns en kvinna som ringde upp alla tjejer som annonserade efter bostad i Gula tidningen (som då var stället där man annonserade, innan Blocket fanns). Jag och åtminstone fyra bekanta råkade ut för henne. Hon hade en tvåa på Mariaberget och ville gärna prata ingående om hur hon och hennes förra inneboende brukade "bada tillsammans", och liknande.

Min syrra fick erbjudande om att bo och äta gratis när hon skulle börja plugga på en mindre ort och sökte bostad, förutsatt att hon gick med på att ha sex med uthyrarens fru, och kanske lite med uthyraren också. Detta också 1990-tal.

Citat:
Ursprungligen postat av UNPROFOR
Sliskig bostadsvärd? Ja. Värt att gråta ut i media för? Nej.
Bara att svara "inte intresserad" och leta vidare. Jävla tönt.

I agree. Det är bara att tacka nej och gå vidare.
Senast redigerad av Tjuvhedern 2017-11-28 kl. 15:26.
Citera
2017-11-28, 15:32
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag finner det fascinerande att du, precis som ”panzerschlaffe” utgår ifrån, och drar långtgående växlar på hur jag (eller annan av samma åsikt måste vara extrema luder pga detta).

It simply aint so.

Hur gör du i den situationen då?

Du väljer ju såklart själv om du kan acceptera din presumtiva partner. Du väljer själv.

Låt oss dra det till sin spets:
Det är någon du finner attraktiv sexuellt, och du är singel.
Knullar du henne inte blir du vräkt.

Du väljer alltså att bli vräkt?

Innan du nu hetsar upp dig mera.

Nej, jag själv är löjligt rädd för könssjukdomar och sex utanför fasta relationer.

Jag har bara haft ett One night stand i hela mitt liv, och fler lär det inte bli.

Men samma fråga till dig då:

En myndig hästtjej erbjuder dig naturabetalning?

Vad göra?

Jag kan bara prata för mig själv att jag har självrespekt i kroppen och att förnedra sig själv för en sådan sak är det lägsta du kan göra som en människa. Typ som att suga kuk för knark, sprit, materiella ting överlag.

Nu återigen utgår du ifrån att personen i fråga är attraktiv, och det hade mig kvittat. Det är likt att någon skulle erbjuda mig jobb ifall jag utförde sexuella handlingar på någon. Varför skulle jag? Jag har självrespekt och är ingen hora. Ska jag gå runt där på jobbet och veta att jag gjorde något skamligt med mig själv för att få något som kanske inte är värt det i slutändan?

Är det sista utvägen att knulla denna "milf" menar du eller att "milfen" inte nu accepterar min betalning med pengar utan att hon vill ha betalt med min kuk? Hur blir det här inte att utnyttja en person i en situation? En bra hyresvärd kan man diskutera med och är det så att man behöver ett par veckor att kunna skrapa fram en hyra eller skjuta fram den, då är det inge snack om saken.

Men är det så att man inte kan betala hyran så finns det extremt många sätt att skrapa fram pengar till hyra, eller förhandla sig till det hela. Kan personen inte betala så kastar man ut personen. Kräver personen saker som sex eller handlingar som jag inte tycker är ok såklart flyttar jag direkt! Bor hellre på gatan än att knulla någon milf som bara vill utnyttja min situation.

Och här går vi faktiskt in på vad det hela handlar om. Det är en person som inte bryr sig om pengarna angående lägenheten utan han kan utnyttja sin position för att få till billiga ligg. Han kunde lika gärna ha gått till en prostituerad men då såklart måste man nog betala mer och inte få samma typ av utbud av småflickor (18-23) och såklart så blir han då ingen sexköpare.

Varför skulle jag ta emot hästtjejens erbjudande om natura? Det är väl inte hennes fitta jag vill komma åt när jag vill ha betalt för en lägenhet hon hyr av mig.

Att du är rädd för könssjukdomar och sex utanför fasta relationer, du har haft ett one night stand spelar ingen roll här. Det jag påpekade var att du pratar som att utnyttjande av en person i beroendeställning och ifall nu personen var snygg i fråga skulle vara ingen big deal. Ifall du inte hade haft en rädsla emot sjukdomar och sex utanför relationer så hade du vart en billig hora som hade knullat till dig allt i livet? Låta dig själv bli utnyttjad så länge någon betalar dig med något?

Ja, ingen big deal "för hon milfen kan vara snygg och du singel".

Inte tala om den psykiska delen att veta att man gör förnedrande saker emot sig själv för lite betalning. Nej, det gör inte saken mindre för att personen är attraktiv som utnyttjar dig, det är hela grejen att du blir utnyttjad och förminskad värd. Prostituerade står inte högt upp i pyramiden. Inte heller dom som utnyttjar andra i en beroendeställning.

Behöver inte ens handla om sex, det är blackmailing.

[edit]
Hade det vart lika ok ifall det hade vart en kvinna som säger till sin inneboende att hon vill ligga med sin inneboendes 8 åriga son för att dom ska få bo kvar? Eller mannen som vill knulla den inneboendes 12 åriga dotter som betalning för hyran?

Inte? Varför är då det skillnad?
Senast redigerad av vargvid 2017-11-28 kl. 15:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in