Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
Jag finner det fascinerande att du, precis som ”panzerschlaffe” utgår ifrån, och drar långtgående växlar på hur jag (eller annan av samma åsikt måste vara extrema luder pga detta).
It simply aint so.
Hur gör du i den situationen då?
Du väljer ju såklart själv om du kan acceptera din presumtiva partner. Du väljer själv.
Låt oss dra det till sin spets:
Det är någon du finner attraktiv sexuellt, och du är singel.
Knullar du henne inte blir du vräkt.
Du väljer alltså att bli vräkt?
Innan du nu hetsar upp dig mera.
Nej, jag själv är löjligt rädd för könssjukdomar och sex utanför fasta relationer.
Jag har bara haft ett One night stand i hela mitt liv, och fler lär det inte bli.
Men samma fråga till dig då:
En myndig hästtjej erbjuder dig naturabetalning?
Vad göra?
Jag kan bara prata för mig själv att jag har självrespekt i kroppen och att förnedra sig själv för en sådan sak är det lägsta du kan göra som en människa. Typ som att suga kuk för knark, sprit, materiella ting överlag.
Nu återigen utgår du ifrån att personen i fråga är attraktiv, och det hade mig kvittat. Det är likt att någon skulle erbjuda mig jobb ifall jag utförde sexuella handlingar på någon. Varför skulle jag? Jag har självrespekt och är ingen hora. Ska jag gå runt där på jobbet och veta att jag gjorde något skamligt med mig själv för att få något som kanske inte är värt det i slutändan?
Är det sista utvägen att knulla denna "milf" menar du eller att "milfen" inte nu accepterar min betalning med pengar utan att hon vill ha betalt med min kuk? Hur blir det här inte att utnyttja en person i en situation? En bra hyresvärd kan man diskutera med och är det så att man behöver ett par veckor att kunna skrapa fram en hyra eller skjuta fram den, då är det inge snack om saken.
Men är det så att man inte kan betala hyran så finns det extremt många sätt att skrapa fram pengar till hyra, eller förhandla sig till det hela. Kan personen inte betala så kastar man ut personen. Kräver personen saker som sex eller handlingar som jag inte tycker är ok såklart flyttar jag direkt! Bor hellre på gatan än att knulla någon milf som bara vill utnyttja min situation.
Och här går vi faktiskt in på vad det hela handlar om. Det är en person som inte bryr sig om pengarna angående lägenheten utan han kan utnyttja sin position för att få till billiga ligg. Han kunde lika gärna ha gått till en prostituerad men då såklart måste man nog betala mer och inte få samma typ av utbud av småflickor (18-23) och såklart så blir han då ingen sexköpare.
Varför skulle jag ta emot hästtjejens erbjudande om natura? Det är väl inte hennes fitta jag vill komma åt när jag vill ha betalt för en lägenhet hon hyr av mig.
Att du är rädd för könssjukdomar och sex utanför fasta relationer, du har haft ett one night stand spelar ingen roll här. Det jag påpekade var att du pratar som att utnyttjande av en person i beroendeställning och ifall nu personen var snygg i fråga skulle vara ingen big deal. Ifall du inte hade haft en rädsla emot sjukdomar och sex utanför relationer så hade du vart en billig hora som hade knullat till dig allt i livet? Låta dig själv bli utnyttjad så länge någon betalar dig med något?
Ja, ingen big deal "för hon milfen kan vara snygg och du singel".
Inte tala om den psykiska delen att veta att man gör förnedrande saker emot sig själv för lite betalning. Nej, det gör inte saken mindre för att personen är attraktiv som utnyttjar dig, det är hela grejen att du blir utnyttjad och förminskad värd. Prostituerade står inte högt upp i pyramiden. Inte heller dom som utnyttjar andra i en beroendeställning.
Behöver inte ens handla om sex, det är blackmailing.
[edit]
Hade det vart lika ok ifall det hade vart en kvinna som säger till sin inneboende att hon vill ligga med sin inneboendes 8 åriga son för att dom ska få bo kvar? Eller mannen som vill knulla den inneboendes 12 åriga dotter som betalning för hyran?
Inte? Varför är då det skillnad?