2017-11-27, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Vad är det som är äckligt tycker du? Att en man och en kvinna potentiellt skulle ha sex? Antingen blir det av och det är ju trevligt för de inblandade -- eller så blir det inte av och då är det bara ingenting. Det är ju inte direkt våldtäkt vi pratar om.

Om en person anser sig ha råd att hyra ut en bostad billigare för att ha lite mer sex och en annan person tycker att det är en bra deal för att komma billigare undan är inte äckligt utan bra, sunt och frigörande. Oavsett kön på de bägge inblandade.

Det var ju precis det jag skrev, varför klippa i mitt inlägg, suck!
Citera
2017-11-28, 00:03
Medlem
Mannen har en lägenhet, som säkert många är desperata efter. Då är det upp till uthyraren att sätta pris. Vill han ha betalt i potatisar, corn-flakes eller frimärken så är det ju så att en potentiell hyrestagare får acceptera eller inte. Ingen som blir tvingad till något.
Citera
2017-11-28, 07:31
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Vad är det som är äckligt tycker du? Att en man och en kvinna potentiellt skulle ha sex? Antingen blir det av och det är ju trevligt för de inblandade -- eller så blir det inte av och då är det bara ingenting. Det är ju inte direkt våldtäkt vi pratar om.

Om en person anser sig ha råd att hyra ut en bostad billigare för att ha lite mer sex och en annan person tycker att det är en bra deal för att komma billigare undan är inte äckligt utan bra, sunt och frigörande. Oavsett kön på de bägge inblandade.
Känns lite som att du ursäktar hans beteende för att du förmodligen själv inte får till det på något annat sätt än att utnyttja någon i beroendeställning, det säger rätt mycket om vilken typ av man du är eller anser du på fullt allvar att sex är en accepterad "valuta" att använda sig av på blocket?

Herregud människa...
Citera
2017-11-28, 07:50
Medlem
Nu vet ju inte jag hur just den där bostadsannonsen ser ut men om man ex. kollar på blocket och vilka bilder folk lägger upp på sig själva när de söker lägenhet, så känns det inte helt förvånande att en del äldre gubbar hör av sig som vill ha betalt i natura. Det är ju visserligen inte rätt, men problemet är också den akuta bostadsbrist som gör att folk tar till alla medel för att lättare ha chans att få bostad och om en del verkligen betalar i natura så skulle det ivarjefall inte förvåna mig.
Citera
2017-11-28, 08:13
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Folk är så lättkränkta. Överreagerar. Det hände ju inget mer än att tjejen hamnade i tidningen. Det var väl det hon ville, den lilla stumpan.
Citera
2017-11-28, 09:46
Medlem
Agamantums avatar
Hamna i tidningen för en sådan grej. Så skämmigt.

"Jag fick ett erbjudande om sex, usschhhh jag vill bara ha sex på mina vilkor jue!, lägenheten ska jag ha gratis!"

Alla ser henne som idiot.
Citera
2017-11-28, 09:56
Medlem
jack.danielss avatar
Gå in o kolla på blocket ”önskas hyra” där kan det vara små sötnosar som söker en central tvåa med maxhyra på 5000!

Antingen avser dom att betala upp till rätt hyresnivå med annan ”valuta” eller så är de kort och gott blåsta!
Citera
2017-11-28, 10:01
Medlem
UNPROFORs avatar
Sliskig bostadsvärd? Ja. Värt att gråta ut i media för? Nej.

Bara att svara "inte intresserad" och leta vidare. Jävla tönt.
Citera
2017-11-28, 11:19
Medlem
rikastistorstans avatar
Inget upprörande med detta. Vad jag har hört från bekanta så funkar det uppenbarligen för vissa att göra liknande deals. Det är väl bara för den lilla snöflingan att tacka nej och leta vidare? Vad som är upprörande är dock att ingen blaska tar upp hur män diskrimineras på bostadsmarknaden. 99% av alla som hyr ut vill hyra ut till tjejer istället för killar oavsett om det finns sex med i bilden eller inte. Trots detta lyckas slaskpressen återigen få det till att tjejer har det så ofantligt mycket tuffare.
Citera
2017-11-28, 11:53
Medlem
Jag ser varken hur detta har med metoo eller brott att göra. Visst är det lite sliskigt beteende och inget jag själv skulle göra. Men hon fick alltså ett sms där en kille undrade om hon ville ligga och detta blev en artikel i en tidning?

Är det metoo hysterin som gör att man måste gå till media för minsta sexuella invit?

En gång på krogen la en random tjej en lapp i min hand när jag var på väg till pissoaren. Läste lappen r jag pissa och där stod det "Följa med mig hem?"
Skulle kanske gått till media med det så hade jag fått vara kändis i en kvart
Citera
2017-11-28, 12:30
Medlem
Det är inte okej att låna ut en lägenhet mot sex.
Men att ragga på någon på krogen för en drink är helt okej?

Var går gränsen?
Citera
2017-11-28, 13:26
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Gå in o kolla på blocket ”önskas hyra” där kan det vara små sötnosar som söker en central tvåa med maxhyra på 5000!

Antingen avser dom att betala upp till rätt hyresnivå med annan ”valuta” eller så är de kort och gott blåsta!

För att dom inte har en realistisk bild på hyresbomarknaden så betalar dom i natura?
Kan vara så att dessa små sötnosar faktiskt får den där centrala ettan eller tvåa för max 5000kr eftersom dom just är tjejer då tjejer oftast ses som mer ansvariga när det kommer till att hyra så väljer folk att hyra ut till en brud framför en kille eftersom vi killar inte har lika städat, snyggt och är prydda som brudar.

Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Hamna i tidningen för en sådan grej. Så skämmigt.

"Jag fick ett erbjudande om sex, usschhhh jag vill bara ha sex på mina vilkor jue!, lägenheten ska jag ha gratis!"

Alla ser henne som idiot.

Vart står det att hon skulle ha lägenheten gratis? Varför skulle hon vilja ha sex med någon slumpmässig snubbe för att hon kanske ska få en lägenhet?

Alla ser dig som en idiot.

Hur fan skulle du själv reagera ifall du söker en lägenhet och du får erbjudandet att går du ner på knä och låter honom munknulla dig så får du lägenheten? Går du ner på knä då som en billig hora?

Nej, du är nog billigare som hade blivit grupp-knullad i röven för att få denna lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in