2017-11-26, 17:30
Medlem
Kim-Puh-Sens avatar
Till Luttad.svensk.

Har du fakta för dina anklagelser mot herr Karlsson? I stort håller jag med att han ibland ser inget vidare ut, men akutintagen? Han är ju gruppledare för SD i riksdan?

Vad tror du, är Findel bi? Eller är det utspel från RSFL att vänta?
Löjligt när bossen för SD-kvinnor svamlar om #metoo. Findel-case är bevis för Sverigevänners kvinnosyn,
Citera
2017-11-26, 20:45
Medlem
Luttrad.svensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim-Puh-Sen
Till Luttad.svensk.

Har du fakta för dina anklagelser mot herr Karlsson? I stort håller jag med att han ibland ser inget vidare ut, men akutintagen? Han är ju gruppledare för SD i riksdan?

Vad tror du, är Findel bi? Eller är det utspel från RSFL att vänta?
Löjligt när bossen för SD-kvinnor svamlar om #metoo. Findel-case är bevis för Sverigevänners kvinnosyn,
Denna tråd handlar inte om Mattias Karlsson, så det är egentligen OT. Köttbullepatrioten kommer också att få en noggrann granskning av sig själv i sinom tid, inte minst före söndagen den 9 september 2018.

Vad gäller Findel Madison är han enligt uppgift inte vare sig homosexuell, bisexuell (till skillnad från sin sambo och nära vän och arbetskollega Simon Solberg) eller ens bi-curious, så något sådant kan man inte anklaga ”Findus” för. Däremot tycks Findel Madison uppenbarligen ha sadistiska och psyko- och sociopatiska drag.

Det vore ju innerligen intressant att få reda på vad hans far Guy Madison, expert på psykologi, har för bild av det inträffade.

Flera i denna tråd som försvarar aset gör det antingen för att de är löneslavar under eller i övrigt är beroende av det karlssonska, vingeanska och wallersteinska sekteristiska oket eller för att de endast kommit i kontakt med de mer goda sidorna hos den stockholmsk-uppländsk-västerbottniske finken.

Nu i veckan ska det tydligen hållas polisförhör i detta ärende, så det blir en intressant vecka för Findel Madison. Frågan är om den gode Findel kommer att ha kvar samma bred smil som han setts ha i Norrköping på Landsdagarna 2017 så länge till.

Senast redigerad av Luttrad.svensk 2017-11-26 kl. 20:50.
Citera
2017-11-26, 21:03
Medlem
Luttrad.svensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Okej ett samtal av en kvinna som inte ens jag känner igen, d.v.s. inte från offrena, och vittnen. SD är ju kända för dessa maktkamper så det är bara ytterligare en sådan grej. Ganska efterblivet att ge sig på Findel då han inte ens har någon maktposition.
Videoklippet med det bandade telefonsamtalet är ju ett vittnesmål ifrån den andra tjejen som råkat ut för Findel Madisons hårda nypor hemma i lägenheten i Hjulsta hos Findel och Simon Solberg. Vad är det som är oklart i det?

Vad gäller maktspel är Findel Madison inte alls obetydlig. Han må förvisso fixa fina flygblad och annat till SD-funktionärer runt om i landet och är i den kontexten bara ett allmänt tjänstehon utan någon större betydelse att ta hänsyn till, men hans och de andra på kommunikationsavdelningens roll i det sverigedemokratiska maskineriet är ändock icke att förringa.

Komm, som SD-enheten förkortas, fungerar som en sorts underrättelsetjänst som samlar in information och komprometterande uppgifter till Mattias Karlsson, Henrik Vinge och Joakim Wallerstein om alla aktiva i Sverigedemokraterna. Findel Madison har som uppgift att skanna av och kartlägga olika personer runt om i landet.

Denna avdelning är bara en av partiets flera underrättelsefunktioner. Sett ur det perspektivet är Findel Madison, som själv säger sig stå Jimmie Åkesson nära, inte riktigt en nobody.

Dessutom är Madison bevisat nära vän till Henrik Vinge med fru Linnéa Vinge och ungdomsledaren Tobias Andersson med flera andra med centrala funktioner i SD-hierarkin.
Citera
2017-11-26, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luttrad.svensk
Videoklippet med det bandade telefonsamtalet är ju ett vittnesmål ifrån den andra tjejen som råkat ut för Findel Madisons hårda nypor hemma i lägenheten i Hjulsta hos Findel och Simon Solberg. Vad är det som är oklart i det?

Vad gäller maktspel är Findel Madison inte alls obetydlig. Han må förvisso fixa fina flygblad och annat till SD-funktionärer runt om i landet och är i den kontexten bara ett allmänt tjänstehon utan någon större betydelse att ta hänsyn till, men hans och de andra på kommunikationsavdelningens roll i det sverigedemokratiska maskineriet är ändock icke att förringa.

Komm, som SD-enheten förkortas, fungerar som en sorts underrättelsetjänst som samlar in information och komprometterande uppgifter till Mattias Karlsson, Henrik Vinge och Joakim Wallerstein om alla aktiva i Sverigedemokraterna. Findel Madison har som uppgift att skanna av och kartlägga olika personer runt om i landet.

Denna avdelning är bara en av partiets flera underrättelsefunktioner. Sett ur det perspektivet är Findel Madison, som själv säger sig stå Jimmie Åkesson nära, inte riktigt en nobody.

Dessutom är Madison bevisat nära vän till Henrik Vinge med fru Linnéa Vinge och ungdomsledaren Tobias Andersson med flera andra med centrala funktioner i SD-hierarkin.
Hälften av det du skrev stämmer. Madison är djupt inblandad i Ungsvenskarnas kompisgäng, men att "han står nära", "högt uppsatt", det blir bara löjligt.

Men vi slutar nu. Jag tycker si och du tycker så. Jag tycker fel, du tycker rätt, och vice versa, vi kommer ingenstans. Time will tell.
Citera
2017-11-26, 23:00
Medlem
Kim-Puh-Sens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Hälften av det du skrev stämmer. Madison är djupt inblandad i Ungsvenskarnas kompisgäng, men att "han står nära", "högt uppsatt", det blir bara löjligt.

Men vi slutar nu. Jag tycker si och du tycker så. Jag tycker fel, du tycker rätt, och vice versa, vi kommer ingenstans. Time will tell.

Och vem är du som försöker styra diskussionen i tråden?
Luttrad.svensk har samma rätt som du att lägga fram sina synpunkter.
Dessutom är de intressanta ur fler synvinklar.

Exempelvis, herr Karlssons inställning i bl a kvinnofrågor. Det är just anledningen att granska honom.
Är han ett vanligt psykfall måste han träda åt sidan och försöka tillfriskna. Men om han medvetet (d v s i klart tillstånd) ägnar sig åt kvinnoförnedrande resonemang då är det illa. Då är det inte förvånande att såna som Findel har ledningens odelade stöd.
Citera
2017-11-27, 22:39
Medlem
Jag har nu suttit här och läst en del och faktiskt skapat ett nytt konto för att inte bli outad. Vill skriva lite saker.

- Denna tjej blev inte våldtagen av "AJ" när hon var 13. Den blev aldrig fullbordad utan det var bara ett försök till våldtäkt. Tycker man borde vara försiktig med att använda ordet våldtäkt.

- Det är väldigt vanligt att SD toppar/tjänstemän bjuder minderåriga på alkohol på Temple bar. Det har pågått i flera år.

- Det finns ett antal välkända personer inom SD och Ungsvenskarna som turas om att ha sex med en stor andel av tjejerna.

- Denna tjej det pratas om är en ganska smart tjej i övrigt och jag har svårt att tänka mig att hon tar allt ur luften. Överdriva kan alla göra, detta fall kan jag dock inte uttala mig om.
Citera
2017-11-28, 10:09
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngSvensk
Tycker man borde vara försiktig med att använda ordet våldtäkt.
Jo men säg det till en feminist, är som att säga att droger är farligt till en heroinmissbrukare i ett garagehus
Citat:
- Det är väldigt vanligt att SD toppar/tjänstemän bjuder minderåriga på alkohol på Temple bar. Det har pågått i flera år.
Temple släpper alltså in tjejer på 13 -14 år och ser mellan fingrarna när dessa häver sprit ?
Citat:
Denna tjej det pratas om är en ganska smart tjej i övrigt och jag har svårt att tänka mig att hon tar allt ur luften.
Hon får gärna vara dum som en höna. Vilket som vad har det med att ljuga att göra ?
Citat:
Överdriva kan alla göra, detta fall kan jag dock inte uttala mig om.
Så vad ville du ha sagt egentligen ?
Citera
2017-11-28, 11:28
Bannlyst
Citat:
Jag har nu suttit här och läst en del och faktiskt skapat ett nytt konto för att inte bli outad. Vill skriva lite saker.

- Denna tjej blev inte våldtagen av "AJ" när hon var 13. Den blev aldrig fullbordad utan det var bara ett försök till våldtäkt. Tycker man borde vara försiktig med att använda ordet våldtäkt.

- Det finns ett antal välkända personer inom SD och Ungsvenskarna som turas om att ha sex med en stor andel av tjejerna.

- Denna tjej det pratas om är en ganska smart tjej i övrigt och jag har svårt att tänka mig att hon tar allt ur luften. Överdriva kan alla göra, detta fall kan jag dock inte uttala mig om.

Något som dessutom talar för henne är att 10!!!! tjänstemän och ungsvenskar såg henne när hon inte ens kunde tala, knappt kunde sitta osv. Dessutom strulade Findel med henne i det skicket. Sedan neka han till det. Men nu har fleeera instämt i att han gjorde tom sina egna kollegor på riksdagskansliet. Det är helt orimligt att en tjej som knappt kan prata, gå eller hålla sig vaken kort därpå är kapabel till att ha sex. Findel neka först till att dom haft sex, sen erkänner han det. Först neka han att han gick bakom ryggen på henne med Chiara (vandringspokalen) men sen instämde han i det. Findel gör/säger det som passar bäst för honom. En omoralisk syltrygg vars rätta ansikte visas. Hur många fler har han våldtagit/misshandlat och med stor sannolikhet drogat?
Citera
2017-11-28, 12:04
Medlem
swimp78s avatar
Citat:

.

Det verkar råda viss förrvirring kring detta (se Timelltråden) men till våldtäkt räknas att föra in något i någons slida eller anus mot dennes vilja

Folk tror ibland att våldtäkt bara betyder penetrativt samlag , men om jag fingerpullar dig i röven mot din vilja så kallas det våldtäkt.
Citera
2017-11-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Temple släpper alltså in tjejer på 13 -14 år och ser mellan fingrarna när dessa häver sprit ?
Dom säljer inte till minderåriga. Dom kollar eventuellt leg vid baren men om en person köper två öl och sedan vem den personen ger ölen till bryr dom sig inte om alt inte ser.

Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det verkar råda viss förrvirring kring detta (se Timelltråden) men till våldtäkt räknas att föra in något i någons slida eller anus mot dennes vilja

Folk tror ibland att våldtäkt bara betyder penetrativt samlag , men om jag fingerpullar dig i röven mot din vilja så kallas det våldtäkt.
Inte heller detta hände.
Citera
2017-11-30, 15:33
Bannlyst
Nu går det alltså rykten om att en tjänsteman på samma kommunikationsavdelning ska ha våldtagit en tjej. Detta är självfallet inte sant utan bara ett försök att skifta fokus från Findel. Tjänstemannen har kickats ifrån sitt förtroendeuppdrag och utreds. Utreds så även Findel Madison internt? Och vafan. Varför skulle en 20 årig nobody ifrån Uppsala vara nära vän med partiledaren? Nej, findel hycklar säkert bara. Dessutom finns det nu fem stycken framträdande vittnen inom SD på Temple samma natt som våldtäkten begicks. Som sett hur Findel hånglat med henne i det skicket. Fast än Findel bestämt nekat att dom inte ens suttit bredvid varann. Sen, hur pinsamt är det inte att en 20 åring blir "ihop" eller är offentlig med en 15!!! åring.
Citera
2017-11-30, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fursteafmagsaft
Nu går det alltså rykten om att en tjänsteman på samma kommunikationsavdelning ska ha våldtagit en tjej. Detta är självfallet inte sant utan bara ett försök att skifta fokus från Findel. Tjänstemannen har kickats ifrån sitt förtroendeuppdrag och utreds. Utreds så även Findel Madison internt? Och vafan. Varför skulle en 20 årig nobody ifrån Uppsala vara nära vän med partiledaren? Nej, findel hycklar säkert bara. Dessutom finns det nu fem stycken framträdande vittnen inom SD på Temple samma natt som våldtäkten begicks. Som sett hur Findel hånglat med henne i det skicket. Fast än Findel bestämt nekat att dom inte ens suttit bredvid varann. Sen, hur pinsamt är det inte att en 20 åring blir "ihop" eller är offentlig med en 15!!! åring.
Hm detta har jag inte hört ännu. Läskigt att det är så mycket som händer just nu och hoppas inte det stämmer om denna person om det nu är sant. Vem är det, initialer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in