2017-11-27, 00:06
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cikadan
Vad jag har förstått så är psykopati ingen sjukdom utan personlighetsstörning som det inte finns någon bot för. Farliga människor när de hamnar i miljöer där deras psykopati kan få fritt spelrum. de förstör mängder med människor runtomkring sig och kan som i detta fall leda till fruktansvärda konsekvenser. Tyvärr kan detta beteende smitta som det tydligen också har gjort här.
Ja eller om kaka söker maka, som ordspråket säger.
Citera
2017-11-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Ja eller om kaka söker maka, som ordspråket säger.

Så är det säkert. I dessa miljöer så blir manipulation och att klara det ett väldigt framgångsrikt grepp.
Citera
2017-11-27, 07:05
Medlem
Citat:
Inget tvivel om att hon besitter en hel uppsättning psykopatiska drag. Trampar nedåt om det gynnar henne själv. En mycket sjuk människa och det är egentligen djupt tragiskt att allt fokus hamnat på Helge. De borde nog haft en volta var.
När mordet/mordförsöket skedde så var vi väl ganska många här i tråden som ansåg att ÅW var delaktig. Synd att hennes påstådda utlandsvistelse aldrig kontrollerades noggrannare. Tyvärr så släppte åklagaren Elin Blank, och polisena, ledda av Kapten klänning, misstankarna mot ÅW alldeles för enkelt...
Citera
2017-11-27, 07:28
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA2.0
När mordet/mordförsöket skedde så var vi väl ganska många här i tråden som ansåg att ÅW var delaktig. Synd att hennes påstådda utlandsvistelse aldrig kontrollerades noggrannare. Tyvärr så släppte åklagaren Elin Blank, och polisena, ledda av Kapten klänning, misstankarna mot ÅW alldeles för enkelt...
Ja, exakt. Egentligen rent märkligt att man liksom nöjde sig med Helge. Egentligen är det ett märkligt system vi har, där åklagaren är allenarådande kring vem som ska åtalas. "Alla" inser ju att miljön kring Helge är otillräckligt utredd. Detta måste ju även domstolen insett (och dryftat i fikarummet).
Citera
2017-11-27, 11:36
Medlem
Hunnerkungens avatar
Vi skall inte glömma att Patrik Waldau haft en central roll i församlingen.
Har varit gift i alla år med Åsa trots relationen med Maria. Stackars deras barn.
Vilken skev bild de måste ha
Citera
2017-11-27, 11:59
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Vi skall inte glömma att Patrik Waldau haft en central roll i församlingen.
Har varit gift i alla år med Åsa trots relationen med Maria. Stackars deras barn.
Vilken skev bild de måste ha
Maria? Berätta gärna mer om Maria och hennes relation med Patrik W.
Citera
2017-11-27, 15:34
Medlem
Citat:
Maria? Berätta gärna mer om Maria och hennes relation med Patrik W.

Dom är nu gifta och har nyss fått barn.
Citera
2017-11-27, 17:03
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IDBea
Dom är nu gifta och har nyss fått barn.
Och paret bor uppenbarligen i en helt annan landsända numera - dock en bygd där frikyrkan länge haft en stark ställning. Det är rent otroligt hur många råttor som flytt detta sjunkande skepp.

Tänk att de hamnat ett stenkast tvärs över vattnet från Stefan Abrahamsson, en annan halvfigur i frälsarbranschen. Det finns stora tveksamheter i Abrahamssons sätt att sköta verksamheten och han har en period varit avstängd från sin tjänst som skeppare på Elida. Det handlade då om sexuellt relaterade tveksamheter gentemot konfirmander. Läs gärna mer i specifik tråd om Elida eller tidningsartiklar på nätet. Sverige är litet!
Citera
2017-11-27, 18:43
Medlem
Vilket rum kan "kammaren" vara där man haft andligt sex med UF för att komma i nåd hos Tirsa?

https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-knutby-uppsala-kommun-gransta-211-12628639

Inte för att det spelar någon roll vilket rum det handlar om men kan det vara tvättstugan? Jag tyckte iallafall det var väldigt mystifikt att de byggt bort dörren mellan kök och tvättstuga! Man måste alltså gå ur och i sitt eget hus bara för att hänga en tvätt. Jättekonstigt och opraktiskt! Har det någon anledning?

Eller har jag missförstått ritningarna/bilderna på tvättstugan, kök och det märkliga rum som byggts för att de "sågat bort" det rum Helge sov räv i på mordnatten?
Senast redigerad av joannaw 2017-11-27 kl. 18:46.
Citera
2017-11-27, 19:17
Medlem
Teleslingas avatar
Ska kolla noggrannare senare, jag gillar ritningar.

Det verkar helt enkelt tyvärr som om kusligheterna fortsatt i detta otäcka hus - trots herr Gembäcks övertygande argumentationsförsök om att allt blivit annorlunda. Så hemskt - jag lider med dessa flickor/kvinnor.
Citera
2017-11-27, 19:48
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Vilket rum kan "kammaren" vara där man haft andligt sex med UF för att komma i nåd hos Tirsa?

https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-knutby-uppsala-kommun-gransta-211-12628639

Inte för att det spelar någon roll vilket rum det handlar om men kan det vara tvättstugan? Jag tyckte iallafall det var väldigt mystifikt att de byggt bort dörren mellan kök och tvättstuga! Man måste alltså gå ur och i sitt eget hus bara för att hänga en tvätt. Jättekonstigt och opraktiskt! Har det någon anledning?

Eller har jag missförstått ritningarna/bilderna på tvättstugan, kök och det märkliga rum som byggts för att de "sågat bort" det rum Helge sov räv i på mordnatten?
Jag tror inte du missförstått planskisserna. De mycket märkliga ombyggnationerna bekräftas såvitt jag kan se av fotomaterialet. Som vi (jag) varit inne på tidigare i tråden, så har ombygget utförts av kompletta amatörer utan tillstymmelse till rationell planering innan. Man har lyckats förstöra husets själ helt och hållet, såväl invändigt som exteriört. Förutom de märkligheter med tvättstugan (och det nya trekantiga blindutrymmet) som du redan konstaterat, har även huset vandaliserats utvändigt. Den märkligt utformade frontespisen i yttertaket, skapar ett mycket oroligt helhetsintryck med fönster i olika nivåer. Man ser också tydligt att gällande byggregler kringgåtts vad gäller placeringar av dörrar och allmän måttstandard för bostadshus. Kort sagt är det klåpare som varit i farten, alternativt en mycket viljestark byggherre (-drottning) helt utan byggnadstekniskt kunnande, vilken bokstavligen talat om var skåpen skulle stå. De har nästan helt lyckats förstöra kåken. Vämjeligt!
Citera
2017-11-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikadan
Undrar var hon tänker flytta efter detta? Utomlands? Hos föräldrarna vill hon nog inte bo så länge. I Sverige vill nog ingen församling ha henne. Synd att man inte kan få dit henne för något av morden, hon passar bäst i ett fängelse. En livsfarlig människa.
Hittade denna intressanta artikel. Ett mönster som hon hade redan i Uppsala.
https://www.expressen.se/nyheter/kristi-brud-fick-sparken/

Jag blir nyfiken på hur hennes ex-man ser eller såg henne. Då menar jag inte PW, utan mannen som hon skiljde sig från i Uppsala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in