2017-11-24, 23:35
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ja visst ni runkar jävligt ofta om ligarakingen i denna tråd lite sjukligt faktiskt.
Japp ni är före Bundesliga wow vilken grej men när det gäller det som är så jävla mycket viktigare... Publiken där är Bundesliga som vanligt ohotad etta med nästan dubbelt så mycket publik än Serie A vad fan spelar rankningen för roll?
Fotboll är för sina fans inte för Uefa.

Haha, enda gången du kommenterar här är när det pratas ligaranking.

Jag vill att calcio ska prestera nu när vi ska få 4 platser i CL.
Skulle alla faila och bara Juventus ta sig till kvarten så skulle ni böla om slappa spaggar som inte förtjänar sina platser.
Citera
2017-11-24, 23:40
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
är väl inte missvisande. England har också 2 lag som lär gå vidare också och få bonuspoängen fördelen med ha 5 lag.

håller med Tyskalaget skämmer ut sig. Dortmund varit en storbesvikelse, RB Leipzig har en liten chans att ta sig vidare tror iallafall de kan bli ett bra Europalag på sikt men övriga tyska har varit skit. tråkigt dock man nu ändrade så top 4 har 4 direktplatser.

Fair enough. Men något att ha med sig ur rankingsynpunkt.
Citera
2017-11-24, 23:43
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fair enough. Men något att ha med sig ur rankingsynpunkt.

men Serie A har haft ett bra år.

med deras starkaste lag som spelar.
Citera
2017-11-25, 00:34
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
Nej, men blodet kan ju vara så urvattnat att det namnet är det enda ”italienska” kvar. Lite så jag tänkte

Tror jag också Mauricio har säkert flera europeiska etniciteter som de flesta Argentinarna. Ungefär som att syfta att Kranevitter eller United backen Heinze var etniskt tyska. Både dessa blir dock väldigt off-topic i en Calcio tråd. Det är inte som att alla dessa människor bor på isolerade öar i Argentina där de bara umgås med befolkningen de utvandra mer. Än mindre i Brasilien där stora assimileringens reformer ihop med nationalpopulism (Peronismen i Argentina) kring mitten av det förra seklet förbjöd Italienska namn (tvingade Gremio och Palmeiras att byta namn) och annat.

Men visst kan Eder och Camoranesi (även det italienskt efternamn :P ) vara Italienare varför inte Pocchetino?
Citera
2017-11-25, 00:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Framförallt kul att se att Roma lyckas mot motsvarigheter i England och Spanien. Även Atalantas fina insatser mot hyfsat meriterade Lyon och Everton (om än i sopig form).

Atalanta går dessutom hårt för EL; man har vilat Gomez mfl inför EL-matcherna.
Citera
2017-11-25, 00:47
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag håller perioden 2006-2009 som den klart mörkaste i mitt serie a tittande trots Milans cl-titel 2007. 3 riktiga skitår. Ljusglimtarna var Sampdoria och fiorentina. Vad mer fanns det att glädjas åt?

Håller helt med
Inters falska storhetstid samt en evigt jagande Spaletti som fick agera "hedersvärd tvåa" med vad folk kalla "Baby Roma".
Hela drevet som iscensattes av Moratti/Fachetti via TIM selektiva läckande av avlyssningar.
-Sabba 4 av de "sju systrarna"
-punktera TV rättigheterna (då största laget blev nedskickat i en serie och det var länge oklart vad som skulle hända med andra lag)
- Samt svärta ner Italienskt Fotbolls varumärke.
Citera
2017-11-25, 00:50
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Satt och spånade lite i pausen igår.
Milan ligger för närvarande utanför Europaplatserna i Serie A. Skulle man stanna där, men vinna Europa Leauge så får man en Champions Leagueplats.
Atalanta ligger långt ner i Serie A-tabellen men verkar vara ett cuplag. De ligger i åtondelsfinal i Coppa Italia, oklart motstånd ännu, men iochmed en seger hade man mött Napoli i kvartsfinal. De fokuserar ju som sagt på Scudetton så där har man kanske chans.

Så... med Milanseger i Europa League och Atalanta som Coppa Italia-vinnare samt nuvarande tabell så skulle 2018-2019 års Europadeltagagare vara som följer

Champions League
Napoli
Inter
Juventus
Roma
Milan

Europa League
Lazio
Sampdoria
Atalanta

Helt okej uppsättning. Vi får se hur det ser ut i maj.
Lazio får ses som större favorit till EL titel. Milan har haft tidernas lättaste lottning.
Citera
2017-11-25, 01:02
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:

Både Fiorentina & Inter deltar inte dessa måste ses som generellt bättre lag än Atalanta.
Om du syftar på klubbarna dvs.

Sen så går Juve på halvfart på hösten, Napoli satsar på ligan, Lazio har även de vilat spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Även Atalantas fina insatser mot hyfsat meriterade Lyon och Everton (om än i sopig form)..

Gasperini bra grejer där
Lo Stilo J
Citera
2017-11-25, 14:16
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha jag kan till viss del hålla med, men detta är onekligen en mild bris jämfört med den Sturm und Drang som inträffade på Flashback då Bundesliga gick förbi Serie A i rankingen. Serie A har varit i en ständig nedförsbacke sedan drygt ett decennium, och att det nu börjar vända med italienska talanger och italienska lag som lyckas prestera i Europa drar naturligtvis till sig viss munterhet. Tyvärr är det en tävling, dvs man jämför sig med konkurrenter. Finns dock ingen i tråden som skulle få för sig att snacka skit om Fußball. Herregud bratwurstrunkarna är regerande världsmästare!
Så är det.
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Haha, ligarakingen bryr jag mig inte i. Italien har fina kortsidor. Jag är mer intresserad hur det går med Goretzka. Finns det en chans att han kommer till Juve? Bayern köpte Tolisso, så kanske, bara kanske, kan jag hoppas att Goretzka kommer till Juve.

Det var väl på Farfans tid, underbar spelare, Goretzka kom fram? Kanske fel tråd, men jag vill verkligen ha Goretzka till Juve.
Jag hoppas att han väljer Bayern men går han till Juve så är det bara att gratulera.

Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Haha, enda gången du kommenterar här är när det pratas ligaranking.

Jag vill att calcio ska prestera nu när vi ska få 4 platser i CL.
Skulle alla faila och bara Juventus ta sig till kvarten så skulle ni böla om slappa spaggar som inte förtjänar sina platser.

Är det så illa

Men ni ska inte missförstå mig jag gillar Calcio och ni fans har överlevt en period då ligan inte levererade ute i Europa och trots allt är kvar som fans det är det som är storheten i er och inte byter liga och lag för att det går dåligt, vad jag vill ha sagt är att oavsett hur lagen presterar så följer man dom och älskar laget.
Citera
2017-11-25, 20:21
Medlem
myskankans avatar
Primavera.

På campo Ale e Ricky har man fått en ny läktare, en fin julgran fanns där också. Sassuolo kom på besök och bjöd upp till dans. Juve har börjat lite knackigt, vaknat till liv nu dom senaste veckorna. Pjaca, kanske lite fusk, startade och fick viktiga minuter i benen. Han levererade lite assist och är säkert sugen på att komma tillbaka till det riktiga Juventus. Olivieri som köptes i sommras gjorde två mål och såg till att Juve vann med 3-2.

Atalanta leder serien, Barrow som spelar i Atalanta har gjort flest mål av alla.
Citera
2017-11-25, 22:14
Medlem
Icardi gör mål, och Inter tar tre poäng. Just nu leder Inter med 0-2 och därmed även SerieA. Vansinne enligt mig eftersom Juventus och Napoli är bättre och Roma är på minst samma nivå.

Men vi får inse att Serie A är snorjämnt.

Hellas vann på bortaplan trots att man spelade med en man mindre i 30 minuter. Också anmärkningsvärt att kapten Pazzini blir inbytt och utbytt under andra halvleken…

Även Bologna fick en man utvisad (redan i första halvlek), men besegrade trots det Sampdoria med 3-0.
Citera
2017-11-25, 22:53
Medlem
Cagliari har fler avslut och framförallt fler avslut på mål, men Inter har Icardi. 1-3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in