Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-27, 13:59
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
hade han verkligen samma byxor som vid mordet?
svårt att tro det
att han hade samma byxor som vid anhållan lägger jag mer tro till.

han hade säkert mjukisbyxor på sig vid mordet då hela byxan kan brinna upp och innehåller inga knappar.

Har för mig att han hade chinos vid mordet. Har läst igenom större delen av förhören med Billy och det finns inget som talar för honom men det verkar saknas DNA bevis då han eldade upp allt men det finns inte mycket som pekar på någon annan än honom. Han verkar rätt känslokall förutom när han läst något förhör där tovas vänner sagt att han är en idiot då blir han tjurig.

Ganska intressant att Billy på söndagsmorgonen efter han badat sagt till sin låtsasbror att han kommer bli huvudmisstänkt för mord/dråp på Tova..
Citera
2017-11-27, 14:10
Medlem
Hur länge kommer rättegången vara ungefär? När kan man räkna med en dom?
Citera
2017-11-27, 14:16
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Hur länge kommer rättegången vara ungefär? När kan man räkna med en dom?

Rättegången är lång. Den kommer pågå i 9 dagar framåt och sedan är det väl någon vecka (2 veckor brukar det vara) innan dom kommer.
Citera
2017-11-27, 14:16
Medlem
tdlefnierreguss avatar
En sak är säkert iallafall och det är att han inte kommer erkänna något under rättegången. Allt han sagt och som motbevisas av polisen ignorerar han. Exempelvis att han såg tova kliva in i en audi eller passat och sen har polisen varit där och filmat och visat filmen för Billy och trots att det knappt syns mer än ett par avlägsna lysen från bilen så säger han att han såg vilken typ av bil det var. Även när de har bilder och filmer tagna mitt på dagen i dagsljus och han inte heller där kan avgöra vilken typ av bil det är.

Dagboken är först förfalskad av Tovas föräldrar enligt Billy och sen ändrar han sig och säger att hon har skrivit boken under lång tid för att användas i utpressningssyfte..

Sen förstår jag inte varför han håller fast vid att den mystiska Ludde.
Citera
2017-11-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
En sak är säkert iallafall och det är att han inte kommer erkänna något under rättegången. Allt han sagt och som motbevisas av polisen ignorerar han. Exempelvis att han såg tova kliva in i en audi eller passat och sen har polisen varit där och filmat och visat filmen för Billy och trots att det knappt syns mer än ett par avlägsna lysen från bilen så säger han att han såg vilken typ av bil det var. Även när de har bilder och filmer tagna mitt på dagen i dagsljus och han inte heller där kan avgöra vilken typ av bil det är.

Dagboken är först förfalskad av Tovas föräldrar enligt Billy och sen ändrar han sig och säger att hon har skrivit boken under lång tid för att användas i utpressningssyfte..

Sen förstår jag inte varför han håller fast vid att den mystiska Ludde.

Nej är ju ren idioti med den valsen. Såg först nu att han på söndag morgon kl 08.16 ringer upp "Ludde Tillfällig" numret maskat.
Senast redigerad av diva59 2017-11-27 kl. 14:25.
Citera
2017-11-27, 14:25
Medlem
Browndawgs avatar
"Slutsatsen av det är att åklagaren inte har några forensiska resultat som konkret binder expojkvännen till mordet av Tova i form av DNA eller annat."

Det där låter ju lite oroväckande faktiskt. När dom skriver ut det så tydligt. Men förhoppningsvis kan rätten utesluta alla möjligheter för en tredje tomte.

Edit; citatet är alltså från SVT:s liverapportering från rättegången.
Senast redigerad av Browndawg 2017-11-27 kl. 14:29.
Citera
2017-11-27, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag förstått det är inte Tova "white trash".

Hon kommer från en familj med en pappa som jobbar för ett stort amerikanskt oljebolag, Exxon Mobil.
https://www.flashback.org/sp60731273

Tova gick på gymnasiet, sista året, jobbade extra som simlärare för barn och inom hemtjänsten. Hon tränade även själv simning och tävlings-simmade.

Vad ens pappa jobbar som säger knappast om man är WT eller inte. Många WT´s går även i gymnasiet. Nu säger jag inte att Tova är WT, det hör egentligen inte hit, men många i Hudik är WT så det är absolut inget konstigt alls om det vore så.
Citera
2017-11-27, 14:28
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nej är ju ren idioti med den valsen. Såg först nu att han på söndag morgon kl 08.16 ringer upp "Ludde Tillfällig" numret maskat. Så planen med mystiske Ludde var klar redan då?

Ju mer man läser i Fup:en desto mer tror jag att han har planerat det här en längre tid. Sen kanske han inte hade bestämt att göra det just den där kvällen men det känns som att han hade tänkt igenom det där med skottkärran och hur han planerat att dumpat kroppen. En person som druckit mycket och tagit en massa droger skulle nog har slarvat mycket mer än vad han gjort. Enligt beskrivningen från poliserna så var skottkärran med tova inget slarvjobb utan det var ordentligt gjort.
Citera
2017-11-27, 14:32
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ju mer man läser i Fup:en desto mer tror jag att han har planerat det här en längre tid. Sen kanske han inte hade bestämt att göra det just den där kvällen men det känns som att han hade tänkt igenom det där med skottkärran och hur han planerat att dumpat kroppen. En person som druckit mycket och tagit en massa droger skulle nog har slarvat mycket mer än vad han gjort. Enligt beskrivningen från poliserna så var skottkärran med tova inget slarvjobb utan det var ordentligt gjort.

Har också fått den känslan. Men sen finns det mindre planeradr saker också. Mordvapnet i vattnet, mobilen i vattnet, kroppen inte så långt ut. Han började laga nån båtjävel först efter mordet osv.

Tror han har haft tankar/fantasier om detta, hur han skulle kunna göra, men det skedde kanske lite för abrubt för honom.
Citera
2017-11-27, 14:33
Medlem
notknapparens avatar
"Förhandlingarna återupptas med att åklagaren Christer Sammens berättar om Tovas liv genom en almanacka."

"Mamman faller i gråt i samband med detta.
Expojkvännen ser fortfarande oberörd ut. Han sitter mest och tittar ner.
"

Minns att det stod hjärtan för mors dag, studenten, någons familjemedlems födelsedag och midsommar.... saker som aldrig fick upplevas ....

Stackars föräldrar!
Citera
2017-11-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Har också fått den känslan. Men sen finns det mindre planeradr saker också. Mordvapnet i vattnet, mobilen i vattnet, kroppen inte så långt ut. Han började laga nån båtjävel först efter mordet osv.

Tror han har haft tankar/fantasier om detta, hur han skulle kunna göra, men det skedde kanske lite för abrubt för honom.

Fast han började dona med båten ca 1,5 vecka innan mordet....
Citera
2017-11-27, 14:37
Medlem
notknapparens avatar
Det här var nytt för mig:

"Bilder visas på spår där åklagaren anser att Tovas kropp dragits innan den lastats i skottkärran."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in