Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-27, 12:14
Medlem
Försvararen Bo Karlsson kommer att driva försvaret att det finns en okänd gärningsman. - Dubbelmordet i Råbo är ett exempel på att det kan hända, säger han till SVT. Bo Karlsson medger att det varit ett stormigt förhållande mellan expojkvännen och Tova. - Men det behöver ju inte leda till mord som åklagaren anser, säger Bo Karlsson.
Citera
2017-11-27, 12:14
Medlem
Även denna pyskopatgris kör det klassiska kortet ur rockärmen. nämligen den "tredje" okände gärningsmannen som alltid random dyker upp.. Och enligt LGW existerar han aldrig. Tror inte rätten heller kommer köpa den osynliga mannen denna gång heller...
Citera
2017-11-27, 12:15
Medlem
notknapparens avatar
Försvaret kommer driva att det finns en okänd gärningsman

"Försvararen Bo Karlsson kommer att driva försvaret att det finns en okänd gärningsman. - Dubbelmordet i Råbo är ett exempel på att det kan hända, säger han till SVT. Bo Karlsson medger att det varit ett stormigt förhållande mellan expojkvännen och Tova. - Men det behöver ju inte leda till mord som åklagaren anser, säger Bo Karlsson."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/familjen-ar-i-xvxzxzzcxvz
Citera
2017-11-27, 12:35
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Har han på sig samma kläder som han blev anhållen i? Brukar man ha det? Johanna Möller hade väl det men inte hennes pojkvän(?). Minns inte hur andra har gjort.

Synd att jag inte har tid alls för detta. Om någon orkar sammanfatta eller belysa något speciellt viktigt så skriv gärna till mig antingen i tråden eller i PM.
antagligen har han samma (har ej sett) eftersom han inte kan hem å byta.
har ingen annan gett honom kläder så är det samma.
det kan vara svårt att ta emot saker i häktet.
Citera
2017-11-27, 12:37
Medlem
Vad gör dom andra två pojkarna i dagsläget som va kompis med GM ?
Citera
2017-11-27, 12:38
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialAirService
Vad gör dom andra två pojkarna i dagsläget som va kompis med GM ?
lever normalt
Citera
2017-11-27, 12:41
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
antagligen har han samma (har ej sett) eftersom han inte kan hem å byta.
har ingen annan gett honom kläder så är det samma.
det kan vara svårt att ta emot saker i häktet.

Fattar. Visserligen kanske han togs in i sina mekarkläder, jag minns inte riktigt. Jag reagerade mest eftersom han har likadana byxor på sig som vid mordtillfället och att han bara har den jackan för att han även eldade upp sin favoritjacka. Taktiskt sett borde han väl ha haft något annat än just de kläderna på sig. Men eftersom han är körd oavsett så spelar det inte så stor roll.

Tack till notknapparen för info!
Citera
2017-11-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
lever normalt
Dom måste lärt sig en läxa om vem man inte ska umgås med typ psykopater/ narcissister ?!
Citera
2017-11-27, 12:48
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Även denna pyskopatgris kör det klassiska kortet ur rockärmen. nämligen den "tredje" okände gärningsmannen som alltid random dyker upp.. Och enligt LGW existerar han aldrig. Tror inte rätten heller kommer köpa den osynliga mannen denna gång heller...
Det var inte helt oväntad inställning.
I och med att det saknas bevisning som binder B till själva mordet så.
Citera
2017-11-27, 13:22
Medlem
tsgmtts avatar
Jahapp lunch.. undrar vad ”vi” bjöd Billy blyfa plyfa på idag då.. ännu värre för Tovas föräldrar som också är med och betalar mat till den där...
Citera
2017-11-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Jahapp lunch.. undrar vad ”vi” bjöd Billy blyfa plyfa på idag då.. ännu värre för Tovas föräldrar som också är med och betalar mat till den där...

Vatten å knäckebröd får man hoppas. Som försmak på vad som komma skall. ( får vi hoppas)
Citera
2017-11-27, 13:34
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Fattar. Visserligen kanske han togs in i sina mekarkläder, jag minns inte riktigt. Jag reagerade mest eftersom han har likadana byxor på sig som vid mordtillfället och att han bara har den jackan för att han även eldade upp sin favoritjacka. Taktiskt sett borde han väl ha haft något annat än just de kläderna på sig. Men eftersom han är körd oavsett så spelar det inte så stor roll.

Tack till notknapparen för info!
hade han verkligen samma byxor som vid mordet?
svårt att tro det
att han hade samma byxor som vid anhållan lägger jag mer tro till.

han hade säkert mjukisbyxor på sig vid mordet då hela byxan kan brinna upp och innehåller inga knappar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in