Citat:
Ursprungligen postat av
L.D.
Ja, jag vidhåller att reaförlust/värdeminskning på en bostad är en bostadskostnad.
Då vidhåller du något felaktigt, en investering som leder till förlust är just en kapitalförlust.
Citat:
Ursprungligen postat av
L.D.
Kan du nu förklara varför det inte är det samtidigt som förlusten är en kostnad för ett fastighetsbolag?
Jag har hittills inte gjort ett enda påstående om en förlust för ett företag är en kostnad, detta är bara dina ord. Du är också ospecifik här när du säger "förlust" jämfört med ovan då vi pratade om reaförlust. Samma sak med "kostnad" jämfört med det mer specifika "boendekostnad" ovan.
Vad saker är beror ibland på de specifika omständigheter som gäller men det centrala i diskussionen ovan är om det är en investering i t.ex. aktier, bostad eller om det är ett köp av en konsumtionsprodukt som t.ex. en bil som förväntas falla i värde.
Det är detta som avgör om en värdeminskning räknas som kostnad eller reaförlust och det spelar ingen roll vad du personligen tror om de specifika aktiernas eller bostadens prisutveckling.
Citat:
Ursprungligen postat av
L.D.
Jag behöver inte googla, det är du som stått för påståendet så bevisbördan står på din sida. Dessutom vet jag att värdeminskningen är en kostnad i bägge fallen.
Det är du som på nåt känslomässigt sätt försöker få det till nåt annat och då får du tamig fan bevisa det.
Du kom med påståendet att en reaförlust vid bostadsförsäljning är en boendekostnad och detta har förstås du bevisbördan för.Men nu har jag ändå förklarat för dig vad som gäller om du vill hålla dig till den terminologin som alla ekonomer använder sig av.
Nu vill du kanske inte hålla dig till hur detta definieras av ekonomer men då är uttalanden som detta väldigt konstiga:
Citat:
Ursprungligen postat av
L.D.
Ja, du kan ju visa den ekonomibok som säger att värdeminskningar inte är kostnader.
Ja nu har du fått tillräckligt mycket information om detta serverat på ett silverfat men då du har visat dig vara faktaresistent lär väl inte det hjälpa. Du kommer fortsätta hävda felaktigheter utan att försöka styrka något av det du säger och förmodligen utan att ens googla upp saken själv.