2017-11-24, 09:48
Medlem
hehehos avatar
DEL2
Citera
2017-11-24, 10:05
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
David Fredin skriver:
september 3, 2013 kl. 15:30
Frånstedt är en hedersman. Han tillhör en generation och en stab av folk där deras ord väger tungt. Man ljuger inte, vilket politkerna gör oavlåtligen. Själv fick jag samma uppgifter om Palme som KGB-agent som Frånstedt, bland annat konfirmerade förre informationschefen vid RPS Curt Falkenstam för mig att ”Palme var en säkerhetsrisk” med hänvisning till Frånstedt. Läget var allvarligt, andra kanaler sade samma sak om Palme, det fanns säkra bevis, en verifierad värvning till Sovjets säkerhetstjänster.

KOMMENTAR TILL ER ARTIKEL PÅ LEDARSIDAN I AB
Till herr Swedin. Ni skriver idag på AB:s ledarsida under rubriken: ”Håll truten på er, Majestäter”, i denna artikel skriver ni: ”Detta är våra regenter. Så festliga, så arroganta, så klumpiga och så odemokratiska”. Det är inte Deras Majestäter som är arroganta, det är ni herr Swedin som är makalöst arrogant.
Konungen har rätt om Nobelbygget, storlek och plats, vilket gör Ert angrepp särskilt dumt och osmaklig opassande.
Ni herr Swedin hänvisar till att man har fattat beslut ”helt i ”demokratisk ordning. Vad bör gå före? Illa genomtänkta majoritets-beslut eller eftertanke och en ny tur av diskussion på ny bas?
Herr Swedin, Ni använder demokrati-argumentetjust som kommu-nister brukar – Ni hänvisar till Kollektivets ”demokratiska beslut”.
I Er artikel använder ni Er av kommunistmetoden att använda nedlåt-ande uttryck för att sätta en diskussionsagenda från en maktbas på ledarsidan i Afronbladet. En agenda baserad på hånfullhet. En metod även använd av kommunister för att kuva, och skrämma timida motståndare. Men jag är inte timid av mig.
Istället vet jag väl hur KGB:s teknik togs över av svenska kommunister på 1960- och 70-talen och sedan användes flitigt av den vänster som Ni herr Swedin uppenbarligen är verbalt besläktad med: omåttligt oprofessionell men glödande fräck.
När Hans Majestät ger sina råd angående Nobelcentret karaktäriserar ni hans väl valda ord: ”Så där pladdrar han på.” Ni är omogen i Era ordval herr Swedin och det bör Ni i all välmening upplysas om.
Enligt svensk lag har man rätt att yttra sig över byggen i granskapet, så även vår konung – och det offentligt, ord i all välmening om vår huvudstads utformning.
Ni citerar även Olof Palme: “Kungamakten har reducerats till en plym”, sa Olof Palme när monarkin för 40 år sedan togs ifrån all makt och blev ceremoniell. Det innebär att statschefen ska vara helt opolitisk och inte vara ute och ha åsikter i politiska frågor”.
Så vart går gränsen för konungens engagemang i politiska frågor herr Swedin? Han är ordförande i Utrikesnämnden och bad en gång Gudrun Schyman stänga av sin mobiltelefon. Är det otillbörligt agerat det med herr Swedin?
S-regeringen bad konungen om hjälp sedan utrikesministern Margot Wallström klantat sig i relationen med Saudiarabien. Och Hans Majestät ställde upp. Lite hänsyn kunde Aftonbladet visa.
Ni skriver även: ”Men i dag är plymen ute och tycker att “man” - folkvalda politiker? - ska rucka på fattade beslut bara för att konungen är missnöjd”.
Ja det tycker jag är helt rätt. H.M:s argument håller. Majoriteter av okunniga eller ointresserade, eller bara modernister har oftast inte rätt när de skall riva eller bygga i gamla stadsmiljöer. Konungen har uppfostrats till att värna och vårda. Men uppenbarligen inte Ni herr Swedin?
Sist kan jag inte undvika att ta upp Olof Palme, som Ni citerat och kommenterat i er artikel ” ”Håll truten på er, Majestäter”. När denne Olof P. valdes till s-ledare 1969 följde han inte grundlagen.
Konungen var den som utsåg statsminister enligt 1809-års grundlag. Istället tog Palme sonika över excellensen Tage Erlanders rum i Statsrådssbered-ningen. Så herr Swedin, läxa varken upp Majestätet eller oss vakna konservativa svenskar kring demokrati. Vi vet hur allt var. Även att Er partiordförande Olof Palme värvades till KGB 1962 och agerade på KGB-order genom sitt liv, uppgifter som styrks av bland annat upp-gifter från försvarstabens operativa avdelning 1986.
David Fredin, Esq.

Jag har vid några tillfällen, inför 30-årsdagen av Palme-mordet, skrivit några FB-artiklar i ämnet - nu kommer ännu en med ny information.

Ulf Dahlsten, Palmes statssekreterare 1983-1986, menar "att dådet (mordet på Palme) var inhemskt och att det ytterst var hatet som dödade honom. Det är den obekväma sanningen om mordet på Olof Palme".

Palmehatet alltid oförklarligt - GRU-agent i (s)-högkvarteret

Dahlsten har fel och hela hans krets medarbetare pekar alltid på ett "namnlöst oförklarat hat” som aldrig blir förklarat för åhöraren.

Jag var aktiv under det Kalla Kriget med informationsinhämtning och fann Palme inte bara obehaglig utan en trolig landsförrädare. En rysk ubåt släpptes ur Hårsfjärden 1982,

Palme gjorde detta efter ett besök på (s)-högkvarteret av GRU-generalen Milstein, rapporten här om kom till en av mina vänner som hade en källa som känt igen Milstein i (s)-högkvarterets hiss.

Palme släppte ubåt - försvarsstabschefen utreddes av sina egna.

Palme gav ordern om släppandet av ubåten 1982 före han blev statsminister – den 7 oktober. Ordern gick via försvarsstabschefen Bror Stefenson. På grund av detta utredes han av sin egen organisation.

Konstigheterna kring ubåtsjakten vidimerades av översten Lars Hansson som jag samtalade med då på 1980-talet.

Inte heller var ubåtarna mink, som senare flera officiella svenskar hävdat. Mink simmar inte i stim och ger inte den sonarbilden”, sa en marinaställd till mig efter aktuell debatt.

Lögnen som "statsreligion" i vår svenska stat.

Svenska staten ljuger upprepat och mycket om det mesta känsliga har jag erfarit.

Senast blev islamisters vapenlager, en depå tillhörande ”Hells Angels”. Sådant är vårt Sverige, där fri debatt aldrig gäller de fakta vänstern starkt ogillar se publicerat.

Närmast sanningen

Den som kommit närmast att förmedla sanningen om Palme är före detta avdelnings-chefen vid SÄPO, Olof Frånstedt.

Han berättar i en Youtube-intervju att MI6-chefen, samt CIA-chefen, bägge gav belägg för att Palme arbetade för KGB och därmed även för PLO (inte minst PLO:s försök att etablera ett mini-Palestina. Palme verkade som inflytelseagent gentemot svenskar i detta syfte.)

Men uppgifterna från herr Frånstedt uteblir från hans memoarer, så illa fungerar pressfriheten i Sverige idag sedan många år.

Däremot nämner Frånstedt i sina memoarer att Palme önskade att SÄPO avbröt samarbetet med CIA, för att ta upp ett samarbete med KGB! Givetvis gjorde inte Frånstedts avdelning det.

Men en memoarbok som inte recenseras i TV blir inte uppmärksammad på rätt sätt. Så kan svenska makteliten andas ut – igen. Men sanningen gröper ur stenen, droppe efter droppe.

Bevisen mot Palme

Det finns idag bevis för att Palme värvades till KGB, en uppgift från Anatoly Golitsyn (stationerad i Finland) parat med uppgifter ur KGB-arkivet identifierar Olof Palme som en just värvad agent 1962, en av fyra-fem medarbetare i den svenska statsrådsberedningen.

Major Vasilij Mitrochin arbetade som arkivarie i KGB:s centralarkiv, han skrev för hand av material som han tog med sig efter sitt avhopp.

En uppgift rör en speciell svensk bland KGB-filerna.

Där står: ”Medarbetare i svenska regeringskansliet, värvad 1962 i Finland. Samband har upprättat mellan honom och KGB i Moskva”.

Men våra Politiskt Korrekta media kommer inte skriva om dessa ting, att bevara lögnen är angeläget, och att skydda Palme-arvet: UD:s propagerande för en palestinsk stat, en KGB-operation.
Det är den här sortens resonemang, här från en vän till Alf Enerström och Bertil Wedin, som visar hur hatet mot Olof Palme växte ihop med NATO:s militärstrategiska operationer.

En intressant karaktär i texten är den totala lojaliteten med överheten och övermakten i världen. Den påminner om Carl-Göran Borgenstiernas ideologiska ståndpunkt: nazisten som blev en del av den undre världen.
Citera
2017-11-24, 10:18
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det är den här sortens resonemang, här från en vän till Alf Enerström och Bertil Wedin, som visar hur hatet mot Olof Palme växte ihop med NATO:s militärstrategiska operationer.

En intressant karaktär i texten är den totala lojaliteten med överheten och övermakten i världen. Den påminner om Carl-Göran Borgenstiernas ideologiska ståndpunkt: nazisten som blev en del av den undre världen.

Intressant är att han säger jag att han arbetat med "informationsinhämtning" ett annat ord för underrättelsetjänst.
Citera
2017-11-24, 10:31
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Intressant är att han säger jag att han arbetat med "informationsinhämtning" ett annat ord för underrättelsetjänst.
Det är en bild han vill ge av sig själv, men säkert har han sysslat med illegal underrättelseverksamhet t.ex inom Barbrogruppen.

Han tillhör liknande hjärntvättad kader som Donald Forsberg varit en del av.
Senast redigerad av iesho 2017-11-24 kl. 10:49.
Citera
2017-11-24, 10:46
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilmerxy
- Om nu det här stämmer antar jag att någon från polisen begärt ut de uppgifterna. Finns det något publicerat?

- Jag personligen finner det stötande att vi som ett neutralt land är medvetna om och tillåter främmande makt och underrättelsetjänster husera fritt, t.o.m. bygga upp och underhålla organisationer; som potentiellt kan mörda vår Statsminister.

Att dessa finns idag, i ännu större utsträckning, med betydligt mer förfinad teknik och djupare skrymslen, med Vår Säkerhetstjänsts medgivanden, är om möjligt ännu mer skrämmande.

Med det sagt, kan man förstå tystnaden från alla håll: Ingen önskar sig en upprepning av -86, med sig själv i huvudrollen.
Säpo är litet jämfört med andra länders stora underrättelsetjänster.

Information mellan u-tjänster är en handelsvara: man ger info och tar emot info för att vara "allierad".

Säpo sitter i praktiken i knäet på CIA.

Det finns inte en chans att kontraspionaget/Säpo skulle avslöja vare sig mordet på Palme eller någon annan svensk om de visste att CIA hållit i taktpinnen via en dirigent.

Däremot skulle Säpo försökt att förhindra mordet om det känt till planen i förväg.

Med den internationella terrorismen utan nationsgränser är Säpo idag ännu mer beroende av CIA.

Sverige har länge varit en fristad för internationell terrorism i den meningen att de här kunnat bygga upp ett back-office med finansiering för det är lätt att tjäna pengar i Sverige.

CIA har helt andra finansiella resurser än Säpo.

GENERAL ELECTRIC är en av de stora finansiärerna till CIA; via sitt kunnande på många områden också djupt involverade i underrättelseverksamheten.

GE har köpt upp stora bostadsområden i de svenska förorterna och renoverat dem.

General Electric köpte upp flera av höghusen i Bergsjön/Göteborg och efter renovering sålde vidare till... företag som i slutänden ägs av dem själva.

Den möjlighet till elektronisk övervakning som följer av att General Electric äger hyresfastigheter i Sveriges förorter är Säpo inte i närheten av. Obs alla familjer avlyssnas förstås inte men misstänkta slipper inte undan. Nu vet ni detta.

För att inte tala om övervakningen CIA kan bedriva via datortekniken som går ännu längre.

Säpo är noll och ingenting, en flugskit kort sagt och helt beroende av CIA.

Jag avslutar detta inlägg med ett citat. Byt bara ut Säpo mot CIA eller se det nära samarbetet! Hur JG visste om att r:arna varit tok övervakade är en annan story jag inte vet något om.

Citat:
"Du var IB-avslöjare, fängelsekund och allmänt jävla besvärlig och dessutom medlem av KPML-r..."
"Det var det dummast jag hört!" avbröt Erik Ponti förtrytsamt. "Såvitt jag vet skapades den där organisationen av svensk underrättelsetjänst."

Citat från En medborgare höjd över varje misstanke av Jan Guillou (1995) sid.158-159
Senast redigerad av MossTrums 2017-11-24 kl. 10:58.
Citera
2017-11-24, 10:58
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Detta okända ungdomsgäng har inte hört av sig. Dom gick förbi mannen vid skyltfönstret och mötte paret Palme vid reklampelaren. Medan AB var på andra sidan reklampelaren och AB's sällskap var i banklokalen.
Eller har denna grupp sekretessbelagts i alla år men kan det verkligen vara möjligt att det inte skulle läckt ut under alla dessa år?
Också gruppen i banklokalen är tyst. Det är bara Anders B som har talat och Lisbet P med sina tre ord i Tingretten "Vi mötte några"
Citera
2017-11-24, 11:26
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Du skriver själv om Anders Grafström som dog 1979 men som är intressant av samma anledning: Stay-behind!

Bland annat i ett svar till dig 2012 med samma innebörd som igår .
"Grafström död 1979 , knappast m i MOP."

När jag nämner Anders Grafström har det i huvudsak varit för att peka på hans roll i grundandet av Stay Behind.

Du vill antyda att han och några döda gubbar, som inte haft någon som helst koppling till MOP,på något sätt skulle ha haft med "the Uppsala Group" att göra. Vilkens existens för övrigt aldrig kunnat påvisas.

Härrör från De Wet Potgieters bok Total Onslaught och är som en hel annat i boken påståenden helt utan källor .
Citera
2017-11-24, 11:34
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

David Fredin undersöktes av PU även efter det att misstankarna mot Alf Enerström avskrivits. Vid läsning av vad DF skriver är det en person som gärna vill göra sig stor och viktig.
Citera
2017-11-24, 11:52
Medlem
hehehos avatar
Krashade OP en flygplan 1939?

Citera
2017-11-24, 11:55
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Bland annat i ett svar till dig 2012 med samma innebörd som igår .
"Grafström död 1979 , knappast m i MOP."

När jag nämner Anders Grafström har det i huvudsak varit för att peka på hans roll i grundandet av Stay Behind.

Du vill antyda att han och några döda gubbar, som inte haft någon som helst koppling till MOP,på något sätt skulle ha haft med "the Uppsala Group" att göra. Vilkens existens för övrigt aldrig kunnat påvisas.

Härrör från De Wet Potgieters bok Total Onslaught och är som en hel annat i boken påståenden helt utan källor .
För mig är "the Uppsala group" sekundär. Min kartläggning gäller här Åke J Ek och personer med eventull anknytning till Stay-behind.
Citera
2017-11-24, 12:13
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Krashade OP en flygplan 1939?

Nej , bara tolv år då och döpt till Sven olof Joachim Palme
Citera
2017-11-24, 14:37
Medlem
hehehos avatar