Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-05, 20:50
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Vilka datum inkom breven?
Har du en aning om varför du fått dem?
Läs tråden om Ira Einhorn! (FB) Unicornmördaren Ira Einhorn - ett fall med svensk anknytning

Ira Einhorn var en av dessa "udda existenser" som stadigvarande kunde vara i Stockholm 1986, tack vare sin kontakt med en svensk kvinna.

Det uppdrag han hade att utföra i Göteborg våren 1996 misslyckades tack vare Säpos mycket rådiga ingripande. Ett par förnyade försök att utföra hans uppdrag har misslyckats, tack vare att Säpo gått emellan.

Jag tror att - så att säga - "bollen" har gått över till Scientologerna.

Sedan år 2000 har jag varje år uppvaktats av Scientologerna med olika inbjudningar till event, främst nyårsevent i Göteborg och Stockholm.

Jag har skrivit till Scientologerna i Malmö och undanbett mig dessa inbjudningar, men det har inte hjälpt.

Hermetiskt tillslutna försändelser från Scientologerna började komma förra året men dessa öppnar jag inte.
Citera
2017-03-05, 21:19
Medlem
Garanterat kutade inte Von(tratt) Hoffsten runt med en picka på Sveavägen.... men nånting säger mig att dom där jävla ubåtarna har nånting med MOP att göra alltså
Citera
2017-03-05, 21:20
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Läs tråden om Ira Einhorn! (FB) Unicornmördaren Ira Einhorn - ett fall med svensk anknytning

Ira Einhorn var en av dessa "udda existenser" som stadigvarande kunde vara i Stockholm 1986, tack vare sin kontakt med en svensk kvinna.

Det uppdrag han hade att utföra i Göteborg våren 1996 misslyckades tack vare Säpos mycket rådiga ingripande. Ett par förnyade försök att utföra hans uppdrag har misslyckats, tack vare att Säpo gått emellan.

Sedan år 2000 har jag varje år uppvaktats av Scientologerna med olika inbjudningar till event, främst nyårsevent i Göteborg och Stockholm.

Jag har skrivit till Scientologerna i Malmö och undanbett mig dessa inbjudningar, men det har inte hjälpt.

Hermetiskt tillslutna försändelser från Scientologerna började komma förra året men dessa öppnar jag inte.
Jag förstår lite grand. Ögnade igenom tråden och länken men vill fråga nu vad din historia har med Scientologkyrkan att göra?
Jag ska läsa allt senare.
Då borde du känna till en viss herre vid namn Kerry Gleeson?
Senast redigerad av Gothus 2017-03-05 kl. 21:23.
Citera
2017-03-05, 21:25
Medlem
Mannocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Att det är en skytt råder det ingen tvekan om. Men i teorin kan den andre Lisbeth Palme såg varit en medhjälpare, en spotter eller en backup, som hon tidigare sett på Sveavägen. Därmed blir det totalt ologiskt att Hans Holmer kan avfärda dessa utan att ha talat med vare sig LP eller Åke Rimborn, den ende polis som talat med LP under längre tid mordnatten.

Jag håller med dig, till och med så långt att jag inte utesluter att personen Lisbeth ser (personen i beige jacka som hon även pratar om i senare förhör) kan ha varit på något sätt delaktig i mordet.

Men jag vill vidhålla att det inte är särskilt konstigt att polisen på morgonen efter mordet drar slutsatsen att det finns en GM med tanke på vad övriga vittnen säger. Även om Holmér är delaktig i en konspiration eller mörkläggning så måste han ju förhålla sig till den fakta som finns kring mordplatsen. Jag skulle vilja påstå att det vore mer uppseendeväckande om han vid presskonferensen hade fortsatt att hävda två GM. Då hade alla världens foliehattar fått vatten på sin kvarn på allvar.
Citera
2017-03-05, 21:48
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannock
Jag håller med dig, till och med så långt att jag inte utesluter att personen Lisbeth ser (personen i beige jacka som hon även pratar om i senare förhör) kan ha varit på något sätt delaktig i mordet.

Men jag vill vidhålla att det inte är särskilt konstigt att polisen på morgonen efter mordet drar slutsatsen att det finns en GM med tanke på vad övriga vittnen säger. Även om Holmér är delaktig i en konspiration eller mörkläggning så måste han ju förhålla sig till den fakta som finns kring mordplatsen. Jag skulle vilja påstå att det vore mer uppseendeväckande om han vid presskonferensen hade fortsatt att hävda två GM. Då hade alla världens foliehattar fått vatten på sin kvarn på allvar.
Hur många vittnen hade Hans Holmér hört innan första presskonferensen?
Citera
2017-03-05, 22:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Svar: Inga som helst.

Kan det vara någon som skojar med dig då? Eller ett slags reklamutskick som var och vartannat nuflrtiden har extremt personliga tilltal just i syfte att man ska se det som exklusiv inbjudan? Eller har du affärer med kändisar? Är inte en del kändisar med där? Tom Cruise?
Citera
2017-03-05, 22:08
Medlem
SGDFs avatar
Citat:

Enligt förhören i KU som finns att läsa, så briefas han av bland annat Curt Sandström.

Snarare än att Holmer skulle ha varit inblandad i oegentligheter, så tror jag han valde att frisera sin vistelse av två anledningar.

1 Inte så snyggt att skaffa ny älskarinna direkt efter uppbrottet med sin fru.

2 Inte så roligt att på frågan "Var var du när Palme mördades?" behöva svara, och bli ihågkommen för "Jag var med min nya älskarinna".
Citera
2017-03-05, 22:17
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Enligt förhören i KU som finns att läsa, så briefas han av bland annat Curt Sandström.

Snarare än att Holmer skulle ha varit inblandad i oegentligheter, så tror jag han valde att frisera sin vistelse av två anledningar.

2 Inte så roligt att på frågan "Var var du när Palme mördades?" behöva svara, och bli ihågkommen för "Jag var med min nya älskarinna".

Ja och då kan förstås invända, att det var just så han blev ihågkommen. MEN, den 1 mars slipper han iaf konfrontera sin före detta fru och sina barn med sitt livsval.
Citera
Medlem
526s avatar
Haha . . såg en lista på de som var med i Stockholms Försvars Skytteklubb.
https://holmstromthoughts.wordpress.com/2016/02/28/palmemordet-30-ar-av-logner/

Det visade sig att Torsten Werner var med. Jag slogs med Torsten på T-Centralen 1984. Blev dömd för våldsamt motstånd och att ha åsamkat polismannen ett blåmärke på benet.

Rättegången fick vänta över ett halvår . . för Torsten tjänstgjorde i Sydafrika. Detta var innan ANC.
Nazipoliserna åkte till Sydafrika för att få slå ihjäl negrer i demonstrationer.

Jag har misshandlat Palmemördaren
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Einhorn? Släkt med de svenska läkarna, han som skrev om snällhet? Den här Ira verkade inte inom deras sfär eller för dem om du uttrycker att bollen gått över till dem om jag förstår dig rätt?
Citera
2017-03-05, 22:30
Medlem
Mannocks avatar
Citat:

Du tror alltså att hela utredningen av mordet på Olof Palme sköttes av Hans Holmér personligen? Ingenting existerade om inte Holmér utförde det personligen?
Citera
2017-03-05, 22:35
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF

1969 intervjuas Olof Palme i TV av David Frost, BBC.
Frost avslutar med att fråga Olof, hur han vill bli ihågkommen, hur han vill att hans eftermäle ska se ut?
Olof Palme svarar att han aldrig har tänkt på det sättet och säger att när en person börjar tänka i de banorna så börjar man bli rädd och förlorar sin vitalitet.
Priset blev att han inte bara förlorade sin vitalitet utan också livet.

https://www.youtube.com/watch?v=yLfBDHsfMPI
Senast redigerad av Gothus 2017-03-05 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in