Citat:
Ursprungligen postat av
Försöksdjur
Jag vet inte riktigt vart du vill komma med detta? Du anser att pull it betyder spränga, du anser att Silverstein ljuger eller alternativt pratar med två höga FDNY chefer som är med på konspirationen.
Vem krånglar till det tycker du?
Du frågade:
Citat:
Ursprungligen postat av
Försöksdjur
Onopono, anser du att FDNY var med på den påstådda sprängingen av WTC 7 ?
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Självklart inte. Vad får dig att fråga mig det?
Logik?
Citat:
Ursprungligen postat av
Försöksdjur
Eftersom Larry Silverstein säger "and they made that decided to pull" där "they" menas brandmännen.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Det kan ha varit Silverstein som ljög om att det var just FDNY han talade med. Det kan också vara så att ”they” var en eller två höga chefer inom FDNY som antingen var del av konspirationen alternativt att - här är det nog smartast att, go along to get along.
Citat:
Ursprungligen postat av
Försöksdjur
Eller så kanske han faktiskt talade sanning? Mer troligt än dina komplicerade förklaringar....
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Du drog slutsatsen att i så fall ”FDNY” måste har varit med i konspirationen eftersom Silverstein säger att det var FDNY som tog beslutet att ”pull it”. Jag visar dig att det givetvis inte på något sätt måste följa givet kända premisser. Jag ger dig därpå ett par helt rimliga alternativa förklaringar.
Är det inte istället du som drar till med EN grov överdrift för att förlöjliga tanken att det kan ha varit en CD? Att hela FDNY i så fall måste ha ingått i konspirationen?
Dumheter.
1. Dvs, ”they” var först och främst inte hela djävla FDNY, så mycket är vi förhoppningsvis överens om?
2. Om det var någon från FDNY han pratade med så var det ganska säkert EN hög chef och denne kan då givetvis ingå i en konspiration utan att en enda av samtliga andra som jobbar i den organisationen har en susning om det.
3. Det kan också vara så att FDNY-personen INTE var en initierad medlem i konspirationen, men ändå känner pressen att ’go along to get along’, när hen förstår vidden av vad som pågår.
4. Till sist, Silverstein kanske inte är sanningsenlig när han säger att det var ”they” = FDNY som fattade beslutet, att det istället var någon annan, högre upp i näringskedjan som fattade det utan samröre med FDNY.
Så, OM det nu var en konspiration som tog ner WTC 7 med en CD så behöver det således inte innebära att hela FDNY var del i den, det räcker med att någon hög chef eller att de som jobbade i anslutning till WTC 7 helt enkelt snubblade in i något som var så mycket större än de själva att denne/dessa valde att spela med i elakt spel, givet garanterat obehagliga konsekvenser om de protesterar.
Fattar du nu?
- ”Men då måste ju även FDNY har varit med i konspirationen”, är alltså inget fungerande argument mot hypotesen att WTC 7 togs ner med en CD, ej heller mot att Lucky Larry var en av konspiratörerna.