Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-16, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej, jag tycker att det är sjukt om det stämmer. En normal far skulle i detta läge vara en våt fläck på mattan eller en furie ute i skogen sökandes efter sin försvunna dotter. Att publicera på sociala medier dagar efter att dottern troligen har blivit mördad är inte normalt

Vem är du att döma hennes far i detta läge? Du sitter framför ett tangentbord och kritiserar en person som befinner sig i sitt livs mardröm..
Citera
2017-05-16, 02:16
Medlem
Browndawgs avatar
Finns det någon som vet ifall misstänkta gärningsmännen hade tillgång till båt? Och av vilken typ isåfall. Är ju intressant då dom enligt vittnetsuppgifter setts köra runt med båt på ett underligt sätt redan klockan 17-18 tiden.
Citera
2017-05-16, 02:18
Medlem
Browndawgs avatar
"Det är slut, Tova har hittats avliden. Någon har tagit hennes liv. Det är så fruktansvärt tungt och jag vet inte hur vi ska klara detta. Livet måste ju gå vidare men jag vet inte hur. Älskade Tova ditt liv blev för kort."

Kopierat från faderns Facebook. (För er som inte har Facebook eller inte hittar).
Citera
2017-05-16, 02:19
Medlem
Hon har hittats avliden enligt pappan:

https://www.facebook.com/roger.moberg.7?fref=nf&pnref=story
Citera
2017-05-16, 02:19
Medlem
NirvanAs avatar
Okej hon blev mördad, vad tror ni insatta att det rimliga motivet är då?
Citera
2017-05-16, 02:20
Medlem
fearreapers avatar
Svartsjukedrama ?, Droger ?, Kärleksbråk ?, Alkohol ?,
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Okej hon blev mördad, vad tror ni insatta att det rimliga motivet är då?
Citera
2017-05-16, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Skulle aldrig göra så mot mina anhöriga, definitivt inte med den här uppståndelsen, om hon lever så vet hon om att hennes anhöriga tror att hon är död. Man utsätter inte någon man älskar för något sånt.
Lev tror jag inte på----äv om jag givetv inte vet ! Prec
som jag skrev i mitt förra inl, lutar det åt att de hittar henne död inom kort. I fallet med Lisa Holm
var det ju så att de fann henne mkt nära plats där hon hade sitt fordon och skulle köra hem från,lut åt nåt likn i detta fall !
Citera
2017-05-16, 02:21
Medlem
ace_secs avatar
[quote=panzertax|60741450]
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Hon skulle på fest på ett annat ställe, men blev kvar på gården. Gården tillhör hennes ex. Sista uppgift gör gällande att hon mått bra och varit kvar på gården sent. Det verkar också vara sista ställen hon sågs vid liv på. Något hände på gården efter midnatt och de tre anhållna herrarna vet exakt vad.

+1

Och VEM av dessa tre gossar blir mest känslosam/upprörd över henne. Med största sannolikhet exet.

Mordet var med stor sannolikhet ej planerat, utan det enda ledde till det andra.

Jag tror på strypning alternativt knivskärning.
Citera
2017-05-16, 02:23
Medlem
Så himla tråkigt att det skulle sluta så här. Alla tankar går till familjen.

Till alla er som kommenterat angående den eventuella båtturen runt 17-tiden:
Tova försvann mellan Lör-Sön, båtturen ska ha ägt rum på söndagskvällen om jag förstått det hela riktigt. De misstänkta har alltså haft en helt dygn på sig att försöka dölja spår och åka runt i båten.

EDIT: Läste precis att båtresan ska ha skett under lördagen, mycket märkligt.
Senast redigerad av pentium3 2017-05-16 kl. 02:25.
Citera
2017-05-16, 02:23
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Lever tror jag inte på----äv om jag givetv inte vet ! Prec
som jag skrev i mitt förra inlägg, lutar det åt att de hittar henne död inom kort. I fallet med Lisa Holm
var det ju så att de fann henne mkt nära plats där hon hade sitt fordon och skulle köra hem från,lut åt nåt likn i detta fall !

Det finns absolut ingenting i detta fall som lutar åt något liknande Lisa Holm. Förutom två unga flickor som mördats.

Tova skulle ut och festa/supa med mera. För att nämna en sak av tusen som skiljer fallen åt.
Citera
2017-05-16, 02:25
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Om hon är bortforslad i en båt borde polisen såklart kolla upp vilken båt det är och söka efter spår och DNA på denna båt. Det är inte omöjligt att man skulle kunna hitta henne i anslutning till marinan eller liknande där båten nu står. Man borde söka däromkring.

På expressen står att polisen "just nu" söker vid båthus. Då var det alltså där hon hittades kan man ana.
Citera
2017-05-16, 02:26
Medlem
ace_secs avatar
[quote=Tradern69|60741531]
Citat:
Ursprungligen postat av pederN

Vad gjorde en skötsam och seriös tjej bland 3 pajasar??

Ja, det kan man undra. Men vi har sett det förut, vettigt folk som hamnar i/och väljer att stanna i helt fel sällskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in