2017-11-22, 20:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag vill inte försvara Mattias Karlsson men i det här fallet så verkar han tala sanning:

Bra då tar du fram underlag på Karlssons ord. Belägg relevansen för det också då det handlar om brottsutredningen.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jaha, därför agerade Mattias Karlsson flera veckor efteråt och tror att det har betydelse för brottet i sak att någon fått flickan att anmäla. Nix, det har ingen som helst betydelse för brottsrubriceringen.

Hmm ja, det torde finnas tillgång till kompetent juridisk rådgivning i partikansliet kan man tycka.

Och den borde naturligtvis nyttjas bättre så hade inte MK behövt framstå som om han försöker smutskasta flickan.

För som du skriver har det ju ingen som helst betydelse för (rätts) saken varför eller på uppmaning av vem/vilka hon anmäler. Amatörmässigt hanterat.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ok därför anmälde hon då förstår jag. Är det en slags logik tycker du eller?

Läs själv i tidningarna. Hon säger att hon inte vet om hon sa nej, eller kanske till och med ja? Hon minns ingenting utom att hon känner viss avsmak efteråt. Men det räcker inte. Hon har redan sabbat sin anmälan totalt med "jag vet inte om jag sa ja eller nej och vad jag gjorde den kvällen".
Citera
2017-11-22, 20:36
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag vill inte försvara Mattias Karlsson men i det här fallet så verkar han tala sanning:

Länkar?
Citera
2017-11-22, 20:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Hmm ja, det torde finnas tillgång till kompetent juridisk rådgivning i partikansliet kan man tycka.

Och den borde naturligtvis nyttjas bättre så hade inte MK behövt framstå som om han försöker smutskasta flickan.

För som du skriver har det ju ingen som helst betydelse för (rätts) saken varför eller på uppmaning av vem/vilka hon anmäler. Amatörmässigt hanterat.

Man kan inte förvänta sig bättre av en samling storskojare med så många kriminella i en grupp.
Det är osmakligt det han försöker sig på då det gäller en så ung tjej. Hans argument kan förpassas till något IQ befriat fiskmåsställe.
Citera
2017-11-22, 20:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Bra då tar du fram underlag på Karlssons ord. Belägg relevansen för det också då det handlar om brottsutredningen.

Aftonbladet påstår att det finns belägg för det Mattias Karlsson säger, räcker inte det?
Citera
2017-11-22, 20:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Länkar?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wE6pnM/avhoppare-fick-flickan-att-anmala
Citera
2017-11-22, 20:41
Medlem
8711s avatar
..och där hamnade historien i ett annat ljus:

Citat:
– Jag blev själv kontaktad av henne. Hon berättade att hon inte ville göra anmälan själv, utan blev tvingad av två avhoppade medlemmar.

Aftonbladet har tagit del av belägg som bekräftar Karlsson utsaga.

Flickan erkänner också.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wE6pnM/avhoppare-fick-flickan-att-anmala

Det kanske är dessa "avhoppare" som ska granskas och konfronteras och ställas mot väggen som inte bara kan lämna ett parti som normala människor utan enormt hämndbegär och absurda beteenden.
Citera
2017-11-22, 20:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Bwahahahaha... Snälla du bättre upp det är inte ens svar på en av två frågor. Steppa upp eller ge fan i att svara bara.

Du kan ta det med aktuell åklagare Lisa dos Santos. Hon lyssnar säkert och tar del av vad media skriver.

Nu tar vi det här från början:

Du påstod att Mattias Karlsson ljuger.

Jag visar att Aftonbladet påstår att det finns belägg för det Karlsson sagt.

Har jag missat något?
Citera
2017-11-22, 20:42
Medlem
mittfosterlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Du är ju tyvärr dum i huvudet om du inte förstår vad jag skriver. Jag dömer ingen. Jag kom dock in i en tråd där tiotals personer skrek om våldtäkt och hur vidriga en rad personer är, där startade min utgångspunkt att vi bara har ett påstått offer som själv säger att hon inte vet om hon sa ja eller nej och inte vet vad hon själv gjort hela den kvällen. Du är inte upprörd på alla som skriker om självklar våldtäkt och att en rad personer, i andra ärenden och eventuella missbruksproblem som inte har med saken att göra hängs ut med namn som svin av olika sorter?

Självklart kommer det redas ut mellan personerna? Med en nedlagd förundersökning. Inget åtal eller rättegång i sikte om man själv säger att man lika gärna kan ha sagt ja.

Det verkar som om du försvarar rådande våldtäktskultur inom SD, ingenting rättfärdigar att supa ner en försvarslös 15 årig flicka och sedan förgripa sig på henne - fy fan man blir äcklad
Citera
2017-11-22, 20:43
Medlem
Citat:
Om vad? Att han för någon dag sedan sagt att hon bör anmäla om hon anser sig ha blivit våldtagen? Men att hon varit tveksam då hon själv inte minns vad hon gjort, vad som hänt och om hon sa ja eller nej?
Hon var full. Hon var 15 år. Tror du verkligen att gjorde någonting för att få ungsvensken i säng? Jag undrar hur du hade resonerat om det varit en miljöpartist som supit en 15-åring stupfull och sedan haft sex med henne.
Citera
2017-11-22, 20:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
..och där hamnade historien i ett annat ljus:

Det kanske är dessa "avhoppare" som ska granskas och konfronteras och ställas mot väggen som inte bara kan lämna ett parti som normala människor utan enormt hämndbegär och absurda beteenden.

Det avgör kammaråklagare Lisa dos Santos vid Internationella åklagarkammaren i Stockholm vilket ljus som skiner i den här utredningen och inte Aftonbladet eller Mattias Karlsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in