2017-11-22, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag ser bara en tjej som själv säger "jag vet inte om jag sa ja eller nej" och inte vet om hon ville förrän först efteråt. Berätta hur det är självklart våldtäkt, självklart svinigt beteende? Har du fler bevis? Var du där? Nähä, då så.

Varför förstorar du upp något du inte vet något om? Läs tjejens egna version. Tror du det leder till åtal ens eller rättegång? När den som anmäler säger "jag vet inte om jag sa ja eller nej" och inte vet vad hon själv gjort. Håller det? Berätta.

Det är du som förstorar upp det hela, till en eventuell förövares försvar. Hur kommer det sig?
Citera
2017-11-22, 20:05
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justcorrect
Nu är det väl ändå dags att Ungsvenskarna tar och lägger ned sin nästintill bisarra alkoholkultur(som Tobias Andersson försvarar).

Inte konstigt att så få anslöt sig till det nya förbundet när SDU försvann, "någorlunda normala människor göre sig icke besvär".
Ja för H*hn* var ju känd för sin måttfulla konsumtion och sitt goda ölsinne. Liksom W*stl*ng och några till. Riktiga gentlemän det där.

Första stycket håller jag dock helt med om. Det här är ju helt vidrigt. Och oavsett vad som har hänt i det här fallet (har ingen ytterligare info) så är det bra läge för att införa någon slags 20-årsgräns för både supande och sexuella relationer i förbundet. Tack.
Citera
2017-11-22, 20:05
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Precis ALLA inlägg du gjort på fb (7st) handlar om att försöka misskreditera SD.
Sex av dina totalt sju inlägg är gjorda i denna skitkastar-tråden.

Du har noll trovärdighet.

Sedan drar han till alla möjliga SD-namn in i samma inlägg där han skriker VÅLDTEKT!!!!!!!, för att de namnen skall poppa upp med den här tråden om man goglar någon av dem.

Spännande många länkar i snabbt skrivna inlägg dessutom - kan det vara så att denne luttrade svensk suttit och förberett dessa "fakta" innan den här tråden skapades?

Och som sagt - plötsligt kommer det upp en djävla nyreggade enstakapostare, eller såna konton som inte använts på flera år, med under 100st inlägg skrivna totalt - som från ingenstans plötsligt vaknar till liv just nu - för den här tråden, som givetvis håller med TS på varenda bokstav, och brölar ut sin avsky mot SD och SDare i största allmänhet..
Senast redigerad av frange 2017-11-22 kl. 20:10.
Citera
2017-11-22, 20:06
Avslutad
Citat:
Du får svar som du förtjänar, du är inte direkt trevlig själv om jag uttrycker mig milt.

Återigen: Har du en bättre version än tjejen och något hållbart bevis?

Annars har vi bara en tjej som "inte vet om hon sa ja eller nej" och inte vet vad hon själv gjorde överhuvudtaget. Vet du mer? Berätta? Finns det mer du känner till så måste det berättas.

Låt de inblandade personerna reda ut detta. Var neutral om du vill behålla din trovärdighet som SD-förespråkare. Jag dömer inte åt något håll, men du angriper flickan direkt, och det är motbjudande av dig.
Citera
2017-11-22, 20:07
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det är du som förstorar upp det hela, till en eventuell förövares försvar. Hur kommer det sig?

Hela tråden startades med flera sidor där det skreks ut om våldtäkt och att en rad människor är svin.

Jag ifrågasätter det när man bara har ett påstått offer som säger att hon inte minns, inte minns vad hon gjort, inte minns om hon sa nej, eller till och med ja?
Citera
2017-11-22, 20:08
Medlem
Luttrad.svensks avatar
Just den här bilden med Findel Madison tillsammans med den kvinna i Sverigedemokraterna som har mest makt och som vill bli partiets nästa ledare efter Jimmie Åkesson - nämligen Paula Bieler - är ju verkligen ödets ironi:

https://anonfiles.cc/uploads/76f5aecebe59746923ee980bb4267b40.png

Så här lät Paula Bieler i Expressen i söndags:

https://www.expressen.se/nyheter/paula-bielers-mal-ta-over-efter-akesson/

Citat:
"Alltid varit någon som reagerat"

Expressen avslöjade under 2016 hur en intern säkerhetsrapport från SD avfärdade kvinnor som vittnat om sextrakasserier i partiet med omdömen som "sjuk", "klängig" och "berusad".

Men hon känner inte igen sig i bilden av att partiet inte agerat mot trakasserier och övergrepp.

– Det är inte så att det aldrig sker något i partisammanhang. Däremot har jag verkligen inte känt att det skulle vara mer än i samhället i stort. Snarare tvärtom. De få gånger det har varit något har det alltid varit någon som reagerat.
Vilket M O N S T R U Ö S T stort hyckleri och vilken G R O T E S K dubbelmoral som denna Paula Bieler uppvisar här.

Här har ju uppenbarligen den absolut högsta partiledningen i Sverigedemokraterna med Mattias Karlsson, Per Ramhorn, Henrik Vinge, partiets trygghetssamordnare Fredrik Alhbin från Avarn Security och förmodligen hela verkställande utskottet i Sverigedemokraternas partistyrelse, där Paula Bieler själv ingår, känt till att en 15-årig tjej våldtagits (!!!) av Findel Madison, tjänsteman för SD på riksdagskansliet.

Ändå har man inte gjort någonting.

Ingenting har man gjort.

Nada.

Hyckleri. Dubbelmoral. Det är bara förnamnet.
Citera
2017-11-22, 20:09
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ni som skriker högt och säkert att en våldtäkt skett och att olika personer är svin, förklara det här:

* Tjejen säger själv att hon inte vet om hon sagt ja eller nej, redan här spricker hela anmälan.
* Hon minns inte alls vad hon gjort och vad som hänt.

Det som vi skriker högt om är att flera ledade sverigedemokrater sett på när en 20-årig grabb supit en femtonårig tjej under bordet. De har inte reagerat på det eller insett att snubben betett sig olämpligt. Vad syftet med nedsupningen var, är ganska självklart att förstå för de flesta eftersom han ska ha tagit flickan hem till sig istället för att skjutsa hem henne som han lovat.

Hade en utlänning gjort samma sak hade du inte försvarat äcklet.
Citera
2017-11-22, 20:10
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Du som hakar fast dig i juridiken tycker jag ska läsa på lite grann om hur praxis ser ut när det gäller vuxna som försatt barn i vanmakt genom att uppsåtligen supa dem fulla, begå sexuella handlingar med dem, och sedan hävda samtycke när det blir polissak - detta oavsett vad offret eller GM påstår sig ha sagt i samband med de sexuella handlingarna.

Starta gärna en tråd i Juridikforat så ska jag gärna gå in mer i detalj om du så önskar.

Jag blir även lite fundersam givet ditt enträgna försvar för MGM och konstanta skuldbeläggande av flickan/barnet - är det möjligen så att du själv har erfarenhet av ovanstående? För det skulle ju förklara saken och ditt uppenbart känslomässiga engagemang i frågan?

Hon är inte minderårig på den sexuella fronten. En man som är drygt 20 har i lagen full möjlighet att ha sex med tjejer som är i 16-årsåldern. Du vet knappast alla detaljer hit och dit och om du kan belägga att han haft för avsikt att "supa ned henne" som en rad personer här använder som formulering.

Nej, du är nog mer våldtäktsman själv än jag. Jag har inga och har aldrig haft några som helst problem med detta. Aldrig rört en tjej som beklagat det. Jag har däremot varit offer flera gånger för tjejer som tafsat på mig

Jag har dock inte polisanmält och sagt att "jag vet inte om jag sa ja eller nej"...
Citera
2017-11-22, 20:12
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luttrad.svensk
Jag har trovärdiga källor till mina påståenden. Vad har du för källor till ditt motsägande av det jag skriver? Vad är det som du betvivlar i sak?
Så ange källorna då din trallgök
Citera
2017-11-22, 20:12
Medlem
Luttrad.svensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Sedan drar han till alla möjliga SD-namn in i samma inlägg där han skriker VÅLDTEKT!!!!!!!, för att de namnen skall poppa upp med den här tråden om man goglar någon av dem.

Spännande många länkar i snabbt skrivna inlägg dessutom - kan det vara så att denne luttrade svensk suttit och förberett dessa "fakta" innan den här tråden skapades?

Och som sagt - plötsligt kommer det upp en djävla nyreggade enstakapostare, eller såna konton som inte använts på flera år, med under 100st inlägg skrivna totalt - som från ingenstans plötsligt vaknar till liv just nu - för den här tråden, som givetvis håller med TS på varenda bokstav, och brölar ut sin avsky mot SD och SDare i största allmänhet..
Kan du motsäga något konkret i det som jag skrivit?
Citera
2017-11-22, 20:13
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Låt de inblandade personerna reda ut detta. Var neutral om du vill behålla din trovärdighet som SD-förespråkare. Jag dömer inte åt något håll, men du angriper flickan direkt, och det är motbjudande av dig.

Du är ju tyvärr dum i huvudet om du inte förstår vad jag skriver. Jag dömer ingen. Jag kom dock in i en tråd där tiotals personer skrek om våldtäkt och hur vidriga en rad personer är, där startade min utgångspunkt att vi bara har ett påstått offer som själv säger att hon inte vet om hon sa ja eller nej och inte vet vad hon själv gjort hela den kvällen. Du är inte upprörd på alla som skriker om självklar våldtäkt och att en rad personer, i andra ärenden och eventuella missbruksproblem som inte har med saken att göra hängs ut med namn som svin av olika sorter?

Självklart kommer det redas ut mellan personerna? Med en nedlagd förundersökning. Inget åtal eller rättegång i sikte om man själv säger att man lika gärna kan ha sagt ja.
Citera
2017-11-22, 20:14
Medlem
Luttrad.svensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Så ange källorna då din trallgök
Har du fått lära dig vad förundersökningssekretess är för något? Google är - som alltid - din vän, hombre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in