2017-11-22, 20:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaWm0A

Så advokaten uppmanade alltså flickan att anmäla, och då framstår det ganska klart att Mattias Karlsson ljuger.

Vad ljuger han om?
Citera
2017-11-22, 20:26
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Med en tjej som anmäler efter flera månader och då säger själv "jag vet inte om jag sa nej, eller till och med ja kanske?"... Det håller inte överhuvudtaget. Finns som sagt massor av våldtäktsanmälningar som läggs ned med bra mycket bättre bevisföring som ändå inte håller.

Det här enorma övergreppet har bevisföringen "jag vet inte om jag sa ja eller nej".

Du vet nog inte hur det gick till hela kvällen om tjejen inte själv ens vet det. Jag vet inte hur dom stod/satt, vem som bjöd vem osv. Ingen aning.

Starta en tråd i Juridik så får du snart allt klargjort för dig, om det är detta du är intresserad av vill säga.
Citera
2017-11-22, 20:27
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:

Så advokaten uppmanade alltså flickan att anmäla, och då framstår det ganska klart att Mattias Karlsson ljuger.
Så en notorisk sd-motståndare och blatteadvokat som älskar medias rampljus och bara vill vinna case ser du som trovärdig?
Det är valår strax, bara så att du vet
Citera
2017-11-22, 20:28
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittfosterland
Föga förvånande att ännu en skandal inom SD bubblat upp till ytan. Vad har partiet för kvinnosyn? Lycka till med att locka till sig kvinnliga väljare. Att Mattias Karlsson menar att avhoppar förmått kvinnan att anmäla för att förstöra för partiet Det är väl snarare så att GM förstör för partiet genom att våldta.

Det Mattias Karlsson ger uttryck för är inget annat än kvinnoförakt

Kan ju vara för att hennes egen version är "jag vet inte om jag sa ja eller nej"... Kanske är därför hon klokt tvekade att anmäla då det aldrig kan leda till något och då man inte ska sprida grova anklagelser om andra utan grund. Vilket hon alltså själv säger att hon inte vet om det finns.
Citera
2017-11-22, 20:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad ljuger han om?

Att andra fått henne att anmäla för att hämnas. Läs på för helvete.
Ser inte så ut direkt utan han ljuger om det för att släta över och snygga till. Sen tillägger han att dom hade en romans för att snygga till det ännu mer. Han nämner inte ens ålder på flickan det jävla pulverhuvudet. Den flottiga halvfeta Karlsson borde väl kanske se över SD och kriminaliteten istället för att framstå som en novis.
Citera
2017-11-22, 20:29
Medlem
8711s avatar
Citat:

Om vad? Att han för någon dag sedan sagt att hon bör anmäla om hon anser sig ha blivit våldtagen? Men att hon varit tveksam då hon själv inte minns vad hon gjort, vad som hänt och om hon sa ja eller nej?
Citera
2017-11-22, 20:29
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Karma. Eller nåt.
https://www.metro.se/artikel/anonym-sajt-h%C3%A4nger-ut-brottsoffer-%C3%A4gs-av-topp-i-sds-ungdomsf%C3%B6rbund

Verkar som att han snarare är högt uppsatt inom SDU (Ungsvenskarna).

Så någon SD-topp som Sveriges Radio nu hävdade stämmer inte. Snarare SDU-topp. Men men. Verkar vara en labil snubbe, så bra om SD gör sig av med honom.
Citera
2017-11-22, 20:30
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Du vet väl inte hur personerna stod/satt? Om dom var så nära varandra under kvällen?

Om de var så nära, borde inte någon ha reagerat på att snubben tallar på en 15-åring?

Citat:
15-åringar bjuds på sprit på krogen
Efter några groggar åkte de in till stan till Temple Bar – ett uteställe i centrala Stockholm.
Flickan var redan smått berusad när hon kom dit.
Ett tiotal andra medlemmar i SD och partiets ungdomsförbund anslöt. Några är också anställda på riksdagskansliet.
...
Kunde knappt sitta upprätt
En person som anslöt till sällskapet under kvällen berättar att flickan var märkbart påverkad.
Hon flackade med blicken och kunde knappt sitta upprätt. När hon ställde sig upp var hon nära att snubbla, berättar vittnet.
Vid 23-tiden uppmanade vittnet tjänstemannen att sätta flickan i en taxi och köra hem henne.

Jag är inte någon SD-hatare på något vis. Jag tycker bara det är jävligt äckligt att supa en femtonåring under bordet i syfte att knulla med henne/runka i hennes mun efter att hon däckat. Det är också sjukt att ingen i sällskapet som måste ha sett vad som försiggick reagerade. Femtonåringar får inte köpa alkohol själva på krogen utan andra måste beställa åt dem. Jag är inte förvånad över att du inte förstår att beteendet är olämpligt.
Senast redigerad av teasardig 2017-11-22 kl. 20:34.
Citera
2017-11-22, 20:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elashback
Så en notorisk sd-motståndare och blatteadvokat som älskar medias rampljus och bara vill vinna case ser du som trovärdig?
Det är valår strax, bara så att du vet

Trovärdigt och bedömning av diverse kriminella SD ledamöter får domstolen bedöma. Däremot ska inte Karlsson inbilla sig att folket är dumma i huvudet på något sätt. Det gäller alltså en 15 åring vilket är värt att notera. Vad du anser om stjärnadvokaten är inte intressant. Det tyder enbart på brister i din uppfattningsförmåga.

Citat:
Om vad? Att han för någon dag sedan sagt att hon bör anmäla om hon anser sig ha blivit våldtagen? Men att hon varit tveksam då hon själv inte minns vad hon gjort, vad som hänt och om hon sa ja eller nej?

Ok därför anmälde hon då förstår jag. Är det en slags logik tycker du eller?
Citera
2017-11-22, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luttrad.svensk
Mycket intressant är det att Findel Madison kommer att få möta Sveriges bästa våldtäktsadvokat Elisabeth Massi Fritz i rätten:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Elisabeth_Massi_Fritz

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaWm0A/sd-man-pa-riksdagskansliet-misstanks-for-valdtakt

https://www.expressen.se/nyheter/sd-tjansteman-anmald-misstankt-for-valdtakt/

Massi Fritz är alltså målsägandebiträde i den här rättegången.

Vilken advokat kommer Sverigedemokraternas "chefsideolog" Mattias Karlsson att använda medlemmarnas partipengar till för att skydda sin knarkande våldtäktsman till tjänsteman?

Jag skulle nog faktiskt sejfa om jag vore Findel Madison och lägga till Norrtäljeanstalten på Linkedin-profilen redan nu, tror jag. Eller ja, man har ju å andra sidan tillgång till Internet även på anstalt.

Sjukt vilket parti Sverigedemokraterna har blivit. Någon kanske borde granska deras interna kultur och andra vanor lite mer noggrant? Det är nog dags nu.

Massi Fritz är inte Sveriges bästa, snarare en av de sämsta skulle jag säga. Bara att studera hennes agerande kring Julian Assange. Känsloargument istället för saklighet.
Citera
2017-11-22, 20:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Att andra fått henne att anmäla för att hämnas. Läs på för helvete.
Ser inte så ut direkt utan han ljuger om det för att släta över och snygga till. Sen tillägger han att dom hade en romans för att snygga till det ännu mer. Han nämner inte ens ålder på flickan det jävla pulverhuvudet. Den flottiga halvfeta Karlsson borde väl kanske se över SD och kriminaliteten istället för att framstå som en novis.

Jag vill inte försvara Mattias Karlsson men i det här fallet så verkar han tala sanning:

Citat:
– Jag blev själv kontaktad av henne. Hon berättade att hon inte ville göra anmälan själv, utan blev tvingad av två avhoppade medlemmar.
Aftonbladet har tagit del av belägg som bekräftar Karlsson utsaga.
Flickan erkänner också.
Citera
2017-11-22, 20:33
Medlem
Luttrad.svensks avatar
"Chefsideologen" Mattias Karlsson ljuger som vanligt i Aftonbladet som en häst travar.

Det finns tekniska bevis för att Mattias Karlsson, Henrik Vinge och Per Ramhorn fick reda på för två veckor sedan om denna incident.

Ändå har enligt uppgift ingen kontaktat något av de två brottsoffren från Sverigedemokraternas partiledning eller "trygghetssamordnaren" Fredrik Alhbin, någon Odd Fellow-clown på Avarn Security, förrän ett av offren självt hört av sig till Karlsson.

Detta blir en intressant rättegång för Mattias Karlsson i valrörelsen, är min enkla gissning.

Väldigt intressant.

Tillsammans så klart med de alla andra rättegångar som partiet enligt uppgift tyvärr kommer att behöva dras med under valrörelsen 2018.

Vojne, vojne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in