Citat:
Ursprungligen postat av
8711
Du vet väl inte hur personerna stod/satt? Om dom var så nära varandra under kvällen?
Om de var så nära, borde inte någon ha reagerat på att snubben tallar på en 15-åring?
Citat:
15-åringar bjuds på sprit på krogen
Efter några groggar åkte de in till stan till Temple Bar – ett uteställe i centrala Stockholm.
Flickan var redan smått berusad när hon kom dit.
Ett tiotal andra medlemmar i SD och partiets ungdomsförbund anslöt. Några är också anställda på riksdagskansliet.
...
Kunde knappt sitta upprätt
En person som anslöt till sällskapet under kvällen berättar att flickan var märkbart påverkad.
– Hon flackade med blicken och kunde knappt sitta upprätt. När hon ställde sig upp var hon nära att snubbla, berättar vittnet.
Vid 23-tiden uppmanade vittnet tjänstemannen att sätta flickan i en taxi och köra hem henne.
Jag är inte någon SD-hatare på något vis. Jag tycker bara det är jävligt äckligt att supa en femtonåring under bordet i syfte att knulla med henne/runka i hennes mun efter att hon däckat. Det är också sjukt att ingen i sällskapet som måste ha sett vad som försiggick reagerade. Femtonåringar får inte köpa alkohol själva på krogen utan andra måste beställa åt dem. Jag är inte förvånad över att du inte förstår att beteendet är olämpligt.