2017-11-22, 20:14
Medlem
0rganets avatar
Vad har Findel Madison gett för version av vad han anser har hänt mellan han och partikollegan?

Gissar att det samma svar som hans partikollega Linus Bylund:s tystnad om när han förde upp fingrar i fittan på (även det) en partikollega...
Citera
2017-11-22, 20:16
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luttrad.svensk
Har du fått lära dig vad förundersökningssekretess är för något? Google är - som alltid - din vän, hombre.

Det är du som kommer med anklagelser och påståenden - således ligger bevisbördan hos dig.
Citera
2017-11-22, 20:16
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Det som vi skriker högt om är att flera ledade sverigedemokrater sett på när en 20-årig grabb supit en femtonårig tjej under bordet. De har inte reagerat på det eller insett att snubben betett sig olämpligt. Vad syftet med nedsupningen var, är ganska självklart att förstå för de flesta eftersom han ska ha tagit flickan hem till sig istället för att skjutsa hem henne som han lovat.

Hade en utlänning gjort samma sak hade du inte försvarat äcklet.

Du vet väl inte hur personerna stod/satt? Om dom var så nära varandra under kvällen?

Ingen visste väl att han skulle övernatta med henne? Hon säger dock till och med själv nu att hon inte vet om hon då sa ja till och med och själv då ville det.
Citera
2017-11-22, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Hela tråden startades med flera sidor där det skreks ut om våldtäkt och att en rad människor är svin.

Jag ifrågasätter det när man bara har ett påstått offer som säger att hon inte minns, inte minns vad hon gjort, inte minns om hon sa nej, eller till och med ja?

Nej, det är inte ett "påstått" offer. Det är en person som säger sig vara offer, och spekulationer kring huruvida detta kan stämma. Bara för att andra skriver som idioter, behöver inte du göra det och svartmåla innan du vet hur det ligger till.

Med ditt sätt att argumentera får jag en känsla av att det är viktigare för dig att försvara SD, än att förhålla dig neutral gentemot flickan. Vad tror du SD tjänar mest på, fanatism eller saklighet? Har det skett brottsliga handlingar så ska det beivras, vilket parti personen än tillhör. Den utbredda kulturen med personer i maktställning som våldför sig på sina medmänniskor måste få ett slut. Att rensa ut sin egen byk höjer trovärdigheten. SD är säkert inte bättre eller sämre än någon annan grupp.
Citera
2017-11-22, 20:18
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luttrad.svensk
Jag har trovärdiga källor till mina påståenden. Vad har du för källor till ditt motsägande av det jag skriver? Vad är det som du betvivlar i sak?

Att du påstår dig ha "trovärdiga källor" till dina påståenden är inte det samma som att du kan föra dina lösryckta påståenden i bevis.
Vidare åligger det mig inte ett skit, då bevisbördan ligger hos dig som kom med påståendet.

Läs på:
Omvänd bevisbörda
Citera
2017-11-22, 20:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Eftersom valet 2018 närmar sig pågår en altmer frenetisk kampanj mot SD.

En av strategierna är att framställa partiet som sexistiskt och toppstyrt. Det gäller att försöka hitta så många möjliga sexövergrepp som möjligt. Lösa, lättsinniga beskyllningar duger för polisanmälan samt påståenden att hala partistyrelsen känt till övergreppen.

Vi kommer nog få se många sådana här anklagelser det närmaste året men timingen är dålig eftersom det nu strömmar in anklagelser både mot politiker från samtliga partier o mot media o kulturpersonligheter.

Skulle vara intressant med belägg för att det är hittepå? Men det går inte att hitta på några domslut i alla fall men dom kanske inte är relevanta? Jag tänker på alla dom dömda som SD har som grupp, som justitieministern nekar delta i vissa grupper för att dom inte har någon som inte är kriminell att tillhandahålla.

Citat:
Och att han har belägg för att två avhoppade medlemmar fick henne att anmäla för att hämnas på partiet.
– Men vi tar händelsen på allvar och det är bra att den utreds av polisen, säger Karlsson.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wE6pnM/avhoppare-fick-flickan-att-anmala
Jaha, därför agerade Mattias Karlsson flera veckor efteråt och tror att det har betydelse för brottet i sak att någon fått flickan att anmäla. Nix, det har ingen som helst betydelse för brottsrubriceringen.
Citera
2017-11-22, 20:20
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Nej, det är inte ett "påstått" offer. Det är en person som säger sig vara offer, och spekulationer kring huruvida detta kan stämma. Bara för att andra skriver som idioter, behöver inte du göra det och svartmåla innan du vet hur det ligger till.

Med ditt sätt att argumentera får jag en känsla av att det är viktigare för dig att försvara SD, än att förhålla dig neutral gentemot flickan. Vad tror du SD tjänar mest på, fanatism eller saklighet? Har det skett brottsliga handlingar så ska det beivras, vilket parti personen än tillhör. Den utbredda kulturen med personer i maktställning som våldför sig på sina medmänniskor måste få ett slut. Att rensa ut sin egen byk höjer trovärdigheten. SD är säkert inte bättre eller sämre än någon annan grupp.

Jag har skrivit flera gånger för den som kan läsa att han såklart ska utredas efter det här och om det finns belägg för att han beter sig illa så ska han kastas ut och ombes att dra åt helvete. Som alla andra.

Men nu har vi dock en anmälan som inkommit med en tjej som själv säger att "jag kan lika gärna ha sagt ja". Förstår du problemet med att då skrika om en självklar våldtäkt och hänga ut massor av icke offentliga personer som inte har med saken att göra?
Citera
2017-11-22, 20:22
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Hon är inte minderårig på den sexuella fronten. En man som är drygt 20 har i lagen full möjlighet att ha sex med tjejer som är i 16-årsåldern.

Hon var 15 och av allt att döma så söp MGM ner henne - vilket i sig är ett brott - och begick sedan sexuella handlingar med henne när hon var kraftigt berusad.

Som jag skrev tidigare, starta en tråd i Juridik så är det säkert flera sakkunniga som mer än gärna förklarar för dig vad som gäller när en vuxen försätter ett barn i vanmakt genom att bjuda på alkohol i relation till bevisbördan när det gäller samtyckesdefinitionen.
Citera
2017-11-22, 20:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
En anställd på SD:s riksdagskansli är polisanmäld för våldtäkt.
Offret, en 16-årig flicka, säger att han bjöd henne på alkolhol och tvingade till sig sex.

Advokat uppmanade att anmäla
Hon säger att insikten kom till henne gradvis.
En äldre kvinnlig partikollega hörde av sig till henne för att varna henne för tjänstemannen. Hon berättade hur han hade tagit stryptag på henne och dragit henne i håret. Det samtalet är dokumenterat och Aftonbladet har tagit del av det.
– Jag började förstå att det han gjorde mot mig inte var okej. Att jag inte gjorde något fel. Att jag var så full att jag knappt kunde gå än mindre ha sex.
Hon har även talat med advokaten Elisabeth Massi Fritz som har uppmanat henne att anmäla.
”Jag företräder henne. Hon har begärt mig och jag har tackat ja”, skriver Massi Fritz i ett sms till Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaWm0A

Så advokaten uppmanade alltså flickan att anmäla, och då framstår det ganska klart att Mattias Karlsson ljuger.
Citera
2017-11-22, 20:23
Medlem
Luttrad.svensks avatar
Mycket intressant är det att Findel Madison kommer att få möta Sveriges bästa våldtäktsadvokat Elisabeth Massi Fritz i rätten:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Elisabeth_Massi_Fritz

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaWm0A/sd-man-pa-riksdagskansliet-misstanks-for-valdtakt

Citat:
Hon har även talat med advokaten Elisabeth Massi Fritz som har uppmanat henne att anmäla.

”Jag företräder henne. Hon har begärt mig och jag har tackat ja”, skriver Massi Fritz i ett sms till Aftonbladet.
https://www.expressen.se/nyheter/sd-tjansteman-anmald-misstankt-for-valdtakt/

Citat:
Stjärnadvokaten är målsägandebiträde

Elisabeth Massi Fritz är målsägarbiträde.

"Det jag kan säga nu är att målsägaren har begärt mig som advokat och att jag företräder henne i målet", skriver hon i ett sms till Expressen.
Massi Fritz är alltså målsägandebiträde i den här rättegången.

Vilken advokat kommer Sverigedemokraternas "chefsideolog" Mattias Karlsson att använda medlemmarnas partipengar till för att skydda sin knarkande våldtäktsman till tjänsteman?

Jag skulle nog faktiskt sejfa om jag vore Findel Madison och lägga till Norrtäljeanstalten på Linkedin-profilen redan nu, tror jag. Eller ja, man har ju å andra sidan tillgång till Internet även på anstalt.

Sjukt vilket parti Sverigedemokraterna har blivit. Någon kanske borde granska deras interna kultur och andra vanor lite mer noggrant? Det är nog dags nu.
Senast redigerad av Luttrad.svensk 2017-11-22 kl. 20:28.
Citera
2017-11-22, 20:24
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Hon var 15 och av allt att döma så söp MGM ner henne - vilket i sig är ett brott - och begick sedan sexuella handlingar med henne när hon var kraftigt berusad.

Som jag skrev tidigare, starta en tråd i Juridik så är det säkert flera sakkunniga som mer än gärna förklarar för dig vad som gäller när en vuxen försätter ett barn i vanmakt genom att bjuda på alkohol i relation till bevisbördan när det gäller samtyckesdefinitionen.

Med en tjej som anmäler efter flera månader och då säger själv "jag vet inte om jag sa nej, eller till och med ja kanske?"... Det håller inte överhuvudtaget. Finns som sagt massor av våldtäktsanmälningar som läggs ned med bra mycket bättre bevisföring som ändå inte håller.

Det här enorma övergreppet har bevisföringen "jag vet inte om jag sa ja eller nej".

Du vet nog inte hur det gick till hela kvällen om tjejen inte själv ens vet det. Jag vet inte hur dom stod/satt, vem som bjöd vem osv. Ingen aning.
Citera
2017-11-22, 20:25
Medlem
mittfosterlands avatar
Föga förvånande att ännu en skandal inom SD bubblat upp till ytan. Vad har partiet för kvinnosyn? Lycka till med att locka till sig kvinnliga väljare. Att Mattias Karlsson menar att avhoppar förmått kvinnan att anmäla för att förstöra för partiet Det är väl snarare så att GM förstör för partiet genom att våldta.

Det Mattias Karlsson ger uttryck för är inget annat än kvinnoförakt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in