Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-12, 19:20
  #3025
Medlem
bilstereons avatar
Någon som vet vad som händer med mitt paket? Beställde det från asien genom ebay den första oktober och nu när jag äntligen fått ett spårningsnummer så står det såhär?

https://gyazo.com/07a8bdd23bdcc2afdda3a7b3c9168b3d

Som ni ser så står det "Item Delivered" så det verkar som att paketet ska vara framme men Ballybofey ligger ju i Irland?
Citera
2017-11-13, 16:57
  #3026
Medlem
irrblosss avatar
Jag har ganska goda erfarenheter av Tradera. Folk brukar svara på vinnarmail ganska omgående (handlar vanligtvis om ett par timmar max). Nu har jag väntat ca 24 h på svar från en nisse med 0 omdömen. Har frågat hur han vill betala och om adressen är korrekt. Inte ett knyst. Hittar inte om Tradera har någon rekommendation på hur länge man ska vänta på svar från användare. Man vill ju liksom höra någon typ av feedback från dem när de har vunnit, sedan om de inte betalar direkt är ok, men bara få någon typ av kontakt med dem så att man vet att de är seriösa och tänker betala är ju uppskattat.
Citera
2017-11-21, 11:40
  #3027
Medlem
Joealeriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afrodisiak
Ja jag vet äckliga slynor. Jag brukar trissa upp mina egna auktioner från några smurfkonton jag gjort.

Har de ingen spärr som gör att man inte kan registrera samma personnummer flera gånger? Eller kör du med ett genererat/någon annans personnummer?

Sjukt att Tradera inte har något som helst skydd mot bulvanbud, om nu detta stämmer...
Citera
2017-11-22, 17:58
  #3028
Medlem
afrodisiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joealeris
Har de ingen spärr som gör att man inte kan registrera samma personnummer flera gånger? Eller kör du med ett genererat/någon annans personnummer?

Sjukt att Tradera inte har något som helst skydd mot bulvanbud, om nu detta stämmer...

Bara att regga olika personnummer ju
Citera
2017-11-23, 11:35
  #3029
Medlem
Joealeriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afrodisiak
Bara att regga olika personnummer ju

Nu var det länge sedan jag registrerade mitt Tradera-konto men är det bara att skriva in vilket personnummer som helst? Känns som att verifiering m.h.a. Mobil Bank-ID skulle vara aktuellt i dessa tider men kanske inte?

I sådana fall är det ju bara att registrera sig på ett random personnummer man hittar på typ upplysning.se hehe.
Citera
2017-11-23, 13:16
  #3030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilstereon
Någon som vet vad som händer med mitt paket? Beställde det från asien genom ebay den första oktober och nu när jag äntligen fått ett spårningsnummer så står det såhär?

https://gyazo.com/07a8bdd23bdcc2afdda3a7b3c9168b3d

Som ni ser så står det "Item Delivered" så det verkar som att paketet ska vara framme men Ballybofey ligger ju i Irland?

Posten håller ju på att omorganisera så ditt närmsta utlämningsställe kanske ligger där

Dehär med spårningsnummer kan var lurigt, tycker allt som oftast att det står massa konstiga saker men ditt paket har nog hamnat fel helt enkelt.
Citera
2017-12-12, 19:56
  #3031
Medlem
bilstereons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briklin
Posten håller ju på att omorganisera så ditt närmsta utlämningsställe kanske ligger där

Dehär med spårningsnummer kan var lurigt, tycker allt som oftast att det står massa konstiga saker men ditt paket har nog hamnat fel helt enkelt.

Ja avsändaren hade råkat skriva in fel adress.

Mailade dem och de skulle skicka ut ett nytt paket, vilket de har gjort.
Fick spårningsnumret och det går att skriva in på PostNords hemsida så det borde alltså ha kommit fram till Sverige, men jag antar att det kommer ligga på Arlanda ett bra tag framöver (paketet är från Kina).

Har nämnligen stått "Transport av försändelsen har påbörjats" sedan 2017-11-19 och det är den enda händelsen på spårningsnumret. Finns heller inte någon övrig information om paketet.

J*vligt struligt detta
Citera
2017-12-12, 22:06
  #3032
Medlem
Har en fundering som rör Ebay & Paypal. Låt säga att jag säljer en pryl till en privatperson i utlandet och har Paypal som enda betalningsalternativ. Då läggs en Paypal avgift om 3,4% på försäljningen men hur betalas denna? Dras det beloppet i samband med att köparen slutför sin betalning till mig och jag får då lite mindre kvar på saldot i Paypal?

Och detta leder mig till nästa fråga, om jag vill att köparen ska stå för Paypal avgiften, hur gör jag då?
Citera
2017-12-13, 00:16
  #3033
Medlem
bilstereons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macroblocker
Har en fundering som rör Ebay & Paypal. Låt säga att jag säljer en pryl till en privatperson i utlandet och har Paypal som enda betalningsalternativ. Då läggs en Paypal avgift om 3,4% på försäljningen men hur betalas denna? Dras det beloppet i samband med att köparen slutför sin betalning till mig och jag får då lite mindre kvar på saldot i Paypal?

Och detta leder mig till nästa fråga, om jag vill att köparen ska stå för Paypal avgiften, hur gör jag då?

Du står för avgiften ja. Köparen betalar vad det kostar och sen kommer den lite mindre summan in på ditt konto.

Det lättaste är om du har fastpris och bara lägger på en slant så att avgiften försummas. Om det är budgivning så vet jag inte hur man gör dock.
Citera
2017-12-13, 00:53
  #3034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilstereon
Du står för avgiften ja. Köparen betalar vad det kostar och sen kommer den lite mindre summan in på ditt konto.

Det lättaste är om du har fastpris och bara lägger på en slant så att avgiften försummas. Om det är budgivning så vet jag inte hur man gör dock.

Ok, då var det som jag trodde då. Har endast fast pris på prylen jag vill sälja och även omedelbar betalning men det kanske inte är det bästa valet om jag vill lägga på summan för avgiften innan köparen ska betala?
För jag antar att om man har omedelbar betalning så kommer jag som säljare inte kunna påverka priset innan köparen genomför betalningen?

I så fall ska jag ändra detta.

Tack för svaret.
Citera
2017-12-14, 18:37
  #3035
Medlem
bilstereons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macroblocker
Ok, då var det som jag trodde då. Har endast fast pris på prylen jag vill sälja och även omedelbar betalning men det kanske inte är det bästa valet om jag vill lägga på summan för avgiften innan köparen ska betala?
För jag antar att om man har omedelbar betalning så kommer jag som säljare inte kunna påverka priset innan köparen genomför betalningen?

I så fall ska jag ändra detta.

Tack för svaret.

Om varan du säljer inte är allt för dyr så kan du ju enkelt få köparen att betala avgiften.
Ifall avgiften är 3,4% som du sa i ditt föregående inlägg så behöver du bara dela priset med 0,966 för att veta vad du ska sätta som pris.

Till exempel, om varans pris är 100 kronor:
100/0,966 = 103,51 kr (ungefär)
Citera
2017-12-20, 10:48
  #3036
Medlem
Avancerad sökning går inte att hitta längre. Har provat flera webläsare i flera datorer. Har Tradera raderat möjligheten eller är den flyttad?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback