Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-22, 06:32
  #1
Medlem
https://www.aftonbladet.se/a/zL5zv4

En till journalist som betet sig som ett svin nu mot kvinnliga partisekreterare, denna gång dock jobbar han inte för Aftonbladet men väl för Expressen. Vem är HAN?

Niklas Svensson ?
__________________
Senast redigerad av NOMOONRIVER 2017-11-22 kl. 07:09.
Citera
2017-11-22, 06:47
  #2
Medlem
Mullrets avatar
Min största önskning vore Thomas Mattsson. Då hade julen kommit tidigt.

Härligt se att AB och Expressen sablar ner varandra totalt.

Finns det kvar någon på respektive redaktion som inte är misstänkt för något?
Citera
2017-11-22, 06:48
  #3
Medlem
Ronilles avatar
Kanske förklarar lite varför NS la av med sociala medier för en tid sedan...

Gå in och läs tråden om NS. Han har ju gjort en hel del tvivelaktiga saker.
Citera
2017-11-22, 06:48
  #4
Medlem
mikael_svenssons avatar
Fan, det här blir bara bättre och bättre. 😁

Det första jag gör när jag vaknar är att kolla vem som är nästa man på tur att få springa gatlopp, jagade av någon typ av folkets domstol.

[OffTopic] Mys-Ernst, det finns väl inte en chans att han inte stoppat handen i syltburken?

MeeToo är större än vad U2 någonsin varit. 😂
Citera
2017-11-22, 06:49
  #5
Medlem
mikael_svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Min största önskning vore Thomas Mattsson. Då hade julen kommit tidigt.

😂 Ja jävlar, det hade varit en julklapp som hette duga.
Citera
2017-11-22, 06:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
https://www.aftonbladet.se/a/zL5zv4

En till journalist som betet sig som ett svin mot kvinnliga partisekreterare, denna gång dock jobbar han inte för Aftonbladet men väl för Expressen. Vem är HAN?

Niklas Svensson ?

N.S skulle vara en stilla nåd att bedja om men det finns en sak i artikeln som talar emot det. Det står någonting i stil med:

"han var under den tiden ett hyllat namn"

(Jag kan inte länka just nu.)

N.S är väl fortfarande ett "hyllat" namn? Givetvis på sitt sätt sitt fyllesvullna ansikte till trots men ändå.

En som däremot verkar ha försvunnit är David Baas forne vapendragare Christian H. Jag vill minnas att han hette så. Längesedan jag läste en artikel med hans namn nederst.
__________________
Senast redigerad av Konrad 2017-11-22 kl. 06:54.
Citera
2017-11-22, 06:54
  #7
Medlem
mikael_svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Finns det kvar någon på respektive redaktion som inte är misstänkt för något?
Hörde att det var någon assistent på DN som hade pissat på locket. 28176 kvinnor har gått samman under hashtagen #NuRäckerDet.
Flera av kvinnorna vittnar om hur de fått åka ambulans till psykakuten på grund av kränkningen den unga mannen utsatt dom för. 😕
Citera
2017-11-22, 08:18
  #8
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
https://www.aftonbladet.se/a/zL5zv4

En till journalist som betet sig som ett svin nu mot kvinnliga partisekreterare, denna gång dock jobbar han inte för Aftonbladet men väl för Expressen. Vem är HAN?

Niklas Svensson ?
Bör vara i 40+ åldern. Politisk reporter. Listan kan inte vara alltför lång.
Citera
2017-11-22, 08:20
  #9
Medlem
Europes avatar
Det mesta i artikeln var dock ganska vagt och subjektivt. Jag gissar att Aftonblaskan nu är väldigt sugna på att ge igen för vad Expressen skrev om deras medarbetare på redaktionen, inte minst hur Virtanen har tillåtits härja fritt. Men jag är definitivt glad över att PK-propagandacentralerna nu hugger varandra i strupen. Låt oss hoppas att det kommer mera.
Citera
2017-11-22, 08:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Bör vara i 40+ åldern. Politisk reporter. Listan kan inte vara alltför lång.

Ja, de andra politikreportrarna på Expressen är kvinnor. Så det kan bara var Niklas Svensson.

De vågar inte gå ut med namn och bild för att han har inflytande. Niklas Svensson är den enda jag skulle beskriva som har det. Så ganska givet vem det handlar om.

Det intressanta nu är att se hur Expressen och Mattsson väljer att hantera situationen. Tar man verkligen såna här anklagelser på allvar som man kräver att andra redaktioner och mediehus gör eller gäller det inte när ens egna svinar? Mycket intressant att se vad för ledare Mattsson egentligen är... Är pengar viktigare än kvinnosyn?
Citera
2017-11-22, 08:34
  #11
Medlem
En påflugen politisk journalist på Expressen, det finns väl bara en? Sen är historierna väldigt grumliga, det finns alltid minst två sidor men han tycks ju knappast i närheten av att begått något brott här.
Citera
2017-11-22, 08:39
  #12
Medlem
8711s avatar
Niklas Svensson la av med twitter för två månader sedan då det var en nyhet som vissa tidningar skrev om. Så jag ser inte kopplingen till att det självklart skulle vara han nu flera månader senare.

Det roligaste vore ju om det vore någon av dom präktiga vidriga politiska journalisterna Baas eller Holmén.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback