2017-11-21, 21:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterpupp
Man kan ju tycka att det är minst sagt märkligt att han blir avstängd några veckor på sin nuvarande arbetsplats, som dessutom uppger att det inte finns några som helst anklagelser mot honom där.
Skitdåligt.
Vad beträffar den förra arbetsplatsen så är det utrett och han fick ju gå. Därmed borde det vara avslutat.

SvT:s agerande är bara en skitnödig reaktion av rädsla för att hamna i klistret igen.

Man menar antagligen att han aldrig skulle fått jobbet om man vetat om att han fått sparken pga flera grova anklagelser från minst 2 kvinnor. Sedan som sagts hur fan kan de inte kolla upp detta innan!? Bara slå en signal till hans förra chef om det var ett bra samarbete och då fått höra att jo alla tiders tills jag fick sparka honom för han t.ex sprang runt full på jobbet och begärde sex av kvinnliga medarbetare.

Sedan kanske då med MeToo möjligen är fler som anslutit. SVT har redan sparkat flera och Kroner var nära att bli det av rent nonsens så mam kör väl bara vidare med gasen i botten. Med resultat då att denna expert inte kommer vara med något mer.

Synd om det är DN som det verkar då utifrån att han var bra en att snacka fotboll.
Citera
2017-11-21, 23:09
Medlem
-98-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Med dig som vän behöver man inga fiender.

Och hans chef i DN idag:

”Medarbetaren kommer den närmsta tiden inte att ha några journalistiska uppdrag för SVT. Vi är överens om att medarbetaren nu ska fokusera på att hantera och ta ansvar för det som hänt på den tidigare arbetsplatsen. Detta arbete inleds nu och kommer att ta några veckor. Efter det kommer jag att ta beslut om samarbetet kan fortsätta eller inte.”

Fin kille, den där Nannskog...

Tydligen nu när Nannskog har"timeout" så har de plockat in Markus Johannesson som expert på fotboll på SVT, vi kan därmed dra slutsatsen att Nannskog är killen som syftats på gällande sexuella övergrepp som nämndes redan i inlägg #2.
Citera
2017-11-21, 23:17
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Kollar man inte referenser på SVT?

Nej, uppenbarligen inte. Med tanke på att han haft en liknande roll på norsk tv hade det varit väldigt enkelt - och självklart, kan man tycka - att slå en signal till hans f.d. chef och kolla läget. Så viktigt kan det väl inte ha varit att få in en mörkhyad fotbollsexpert att man struntar i det mest elementära (fast nu är det ju SVT, Sverige och det politiskt korrekta 2000-talet vi pratar om, så då gäller inte vanliga resonemang).
Citera
2017-11-21, 23:26
Medlem
Synd att det är DN, tyckte han var en frisk fläkt i tv-rutan, kunnig och med en härlig entusiasm. Nä.. Detta gjorde mig väldigt besviken.
Citera
2017-11-21, 23:29
Medlem
Lugn,det kommer mera om han.
Citera
2017-11-21, 23:30
Medlem
"Gutteklubben grei" fikser det på kammerset må vite. Chefen i TV2 sitter än så länge..
Citera
2017-11-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
Rätt beslut av SVT! Vem fan vill lyssna på en sexförbrytare när man tittar på fotboll. Inte jag i alla fall. Hoppas att vi har sett det sista av denna inkvoterade mupp.

Skitsnack. DN är en galant fotbollsexpert som jag uppskattar mycket. Han har ett underbart sätt att uttrycka sig på. Kanonkille att lyssna på och verkar göra rätt analyser av spelet också.

Jag vill ha honom kvar i rutan. Han gör skillnad på vilken kanal jag väljer att titta på och jag väljer honom före andra kommentatorer.

Det är väl ändå fotboll vi pratar om. Eller är PK viktigare än allt annat nuförtiden? Så länge hans arbetskamrater gillar honom är han helt okey för mig.
Senast redigerad av Inteisrael 2017-11-21 kl. 23:44. Anledning: Fel
Citera
2017-11-22, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
Rätt beslut av SVT! Vem fan vill lyssna på en sexförbrytare när man tittar på fotboll. Inte jag i alla fall. Hoppas att vi har sett det sista av denna inkvoterade mupp.

Nannskog var riktigt bra med både insikt, humor och intelligenta inslag i sitt arbete med fotboll - tyvärr är ju detta med kvinnor verkligen inte hans grej och han förtjänar all skit han nu kan få...
Citera
2017-11-22, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Han har inte varit expertkommentator nån annanstans än på SVT och innan dess var han prof fotbollsspelare.

Han har varit expert kommentarer i Norge vill.jag minnas
Citera
2017-11-22, 00:43
Medlem
Varför tror alla det är Nanneskog? Själv har jag ingen aning vem det kan vara. Men folk verkar insnöade på fotboll. SVT har ju x antal sk experter inom både hockey, friidrott mm
Citera
2017-11-22, 02:01
Medlem
DN överlägset bästa experten! Känns som han lever som man ska idag. Han verkar må bra och ger ett sympatiskt intryck. Om det nu är DN så tycker jag han är värd en andra chans. Han verkar som sagt stå stadigt på fötterna idag. Givetvis måste man rannsaka sig själv och gå till botten och rensa luften. Be om ursäkt och försöka bli förlåten.
Citera
2017-11-22, 06:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
DN överlägset bästa experten! Känns som han lever som man ska idag. Han verkar må bra och ger ett sympatiskt intryck. Om det nu är DN så tycker jag han är värd en andra chans. Han verkar som sagt stå stadigt på fötterna idag. Givetvis måste man rannsaka sig själv och gå till botten och rensa luften. Be om ursäkt och försöka bli förlåten.
Du tror att du känner honom genom teverutan alltså. du har en bra känsla skriver du. Är du så jävla ytlig och dum att du inte begriper att han visar upp de sidorna för kamerorna som går hem hos folket? Att import-Danne egentligen, bakom fasaden, mest vill sextrakassera tjejer gör dig ingenting alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in