2017-11-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero414
Är helt klart en väldigt bra medicin för ångest och så vid behov. Och den enda benzo där det står på FASS till och med att den är effektiv även vid lång behandlingstid. Är dock svårt stt få på recept direkt så oftast. Men skulle du få så går det utmärkt att ta några gånger i månaden vid behov. Då kan du säkert klara dig på lite lägre dos med, t.ex 0,25 - 0,5mg, eller 1mg. Finns ju även i depot som man kan ta om man upplever att man har hela dagar som är jobbiga. Då är depot tabletterna bra, och så kan man ha t.ex låg dos Stesolid eller Oxascand vid behov under dagen med.

Jag har fått testat andra mediciner innan. Har bland annat Stesolid och Oxascand. Gillade dock inte Stesolid. Läkaren verkar tycka att jag ska hålla mig till Oxascanden men vill ha något som ger effekt snabbare. Vet inte hur jag ska ta upp det med honom.
Citera
2017-11-19, 23:50
Medlem
kerioss avatar
Hur kan man skilja en "falsk" xanax 2 mg stav från en äkta stav va pfizer? Är det någon som har koll på mått och vikt?
Citera
2017-11-20, 16:57
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerios
Hur kan man skilja en "falsk" xanax 2 mg stav från en äkta stav va pfizer? Är det någon som har koll på mått och vikt?

Droppa den i en sprite flaska, nu vänta, löser den upp sig och får kolsyran att bubbla? Inte? Då är den fake, har ej mått osv.
Citera
2017-11-20, 17:50
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerios

Kan vara svårt, om inte omöjligt, att se med blotta ögat om det är fejk. Bästa sättet är att provsmaka. Alprazolamens beska känner man igen direkt
Citera
2017-11-21, 14:29
Medlem
YungGods avatar
hur många xanax 1mg ska man ta för att bli ''borta/hög'' på ett bra sätt?
Citera
2017-11-21, 14:56
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungGod

Testa å kasta i dig 10st å vänta inte tillräckligt ta 5st till
Citera
2017-11-21, 16:10
Medlem
Citat:

Alla reagerar olika så har du ingen erfarenhet ta 2, ABSOLUT INTE 10st till att börja med...
Citera
2017-11-21, 16:29
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoker27
Testa å kasta i dig 10st å vänta inte tillräckligt ta 5st till

Gör detta och du vaknar upp imorgon utan något minne alls, men det är ju också lite roligt hehe
Citera
2017-11-21, 19:24
Medlem
Pandarns avatar
Citat:

Som tidigare nämnts så skulle jag rekommendera att börja i låga doser och gradvis öka om du inte uppnår önskad effekt, detta om du inte har någon tolerans givetvis. Utan tolerans så brukar 2-3 st räcka gott och väl för att blir lite skönt flöddrad, för vissa så räcker det med 1 st.

Jag skulle tipsa om att börja med 1-2 st beroende på vad du känner dig mest bekväm med, vänta 30-45 min och känner du inte tillräckligt så fyll på med 1-2 st till och fortsätt så tills du uppnår önskad effekt. Släng inte i dig t.ex 10 st direkt utan tolerans, då kommer du inte bli borta/hög på ett bra sätt.
Citera
2017-11-21, 19:48
Medlem
Tja

ville testa något mot mina sociala fobi och ångest, ksalol 1mg gör mig trött och jag somnar till om jag sitter ner...kan någon rekommendera något annat. Inte att flumma utan vill endast kunna prata bland folk.

Bensedine kanske?

Tacksam för svar från er!
Citera
2017-11-21, 19:59
Medlem
Robotboyoos avatar
Hur blir man på alpra jämfört med diazepam? På valium blir jag seriöst bara helt väck, har ingen lust att göra något annat än att sova och allt är sjukt ointressant. Hört att alprazolam ska ge lite mer känsla av välmående, är det sant eller äre typ same shit fast kortare halveringstid?
Citera
2017-11-21, 20:14
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe13
Tja

ville testa något mot mina sociala fobi och ångest, ksalol 1mg gör mig trött och jag somnar till om jag sitter ner...kan någon rekommendera något annat. Inte att flumma utan vill endast kunna prata bland folk.

Bensedine kanske?

Tacksam för svar från er!
Testa 0.5 mg nästa gång om du känner att 1 mg slår för hårt.

Jag reagerar helt tvärtom, blir snarare pigg och aktiv av 1 mg Alprazolam, och trött/slö av 10 mg Diazepam. Båda fungerar som bra ångestdämpare men Alpran tar helt klart hem priset.

Får du tag i riktiga Bensedine så är det en väldigt schysst medicin mot vardagsångest och social fobi. Känner du att du blir allt för trött av en hel tablett på 10 mg så kan du prova att dela på dom, 5 mg brukar ibland räcka för mig om jag saknar tolerans.

Om nu inte Diazepam skulle bita på din sociala fobi och ångest så tycker jag du ska ge Klonazepam (Iktorivil,Rivotril) ett försök, inte den bästa benson enligt mig men den fungerar på många. Lyrica kan också vara värt ett försök!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in