2017-11-16, 23:36
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
Okej haft uppehåll i 3 månader flera gånger aldrig känt abstinens eller AT.

Jag förstår inte ditt inlägg,

Har du ätit benzo varje dag flera månader i streck utan å känt abstinens? Du måste ju ha en avtändning på något innan du känner abstinens. Har du ätit benzo varje dag, ett par månader i streck, får du garanterat och utan snack om saken, en avtändning, och du upplever abstinens.

edit: Det ser så jävla fel ut när du skriver så utan att tillägga hur länge du ätit bensodiazepiner, tänker mest på oerfarna personer som läser tråden och tror att Xanax är safe. Har själv fortfarande en riktigt svår avtändning trots att jag varit helt ren i snart 5 månader. Åt benzo varje dag i 4 år.
Senast redigerad av Butterss 2017-11-16 kl. 23:47.
Citera
2017-11-16, 23:51
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Jag förstår inte ditt inlägg,

Har du ätit benzo varje dag flera månader i streck utan å känt abstinens? Du måste ju ha en avtändning på något innan du känner abstinens. Har du ätit benzo varje dag, ett par månader i streck, får du garanterat och utan snack om saken, en avtändning, och du upplever abstinens.

edit: Det ser så jävla fel ut när du skriver så utan att tillägga hur länge du ätit bensodiazepiner, tänker mest på oerfarna personer som läser tråden och tror att Xanax är safe. Har själv fortfarande en riktigt svår avtändning trots att jag varit helt ren i snart 5 månader. Åt benzo varje dag i 4 år.

Ber om ursäkt, har ätit ksalol nästan varje dag i ett halv
Citera
2017-11-16, 23:54
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Ber om ursäkt, har ätit ksalol 3 av 4 dagar i veckan senaste 6 månaderna.
Citera
2017-11-17, 07:47
Medlem
Savagees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
Ber om ursäkt, har ätit ksalol 3 av 4 dagar i veckan senaste 6 månaderna.

Jag tror du är så flöddrad så du inte kommer komma ihåg att du skrev dessa inlägg..

Folk inser inte och fattar inte, har du knaprat 3-4 dagar i 6 månader så kommer du ATT FÅ en AT, garanterat.. jag gjorde misstaget att knapra ett par gånger i veckan, i 6 månader..

Trodde inte jag skulle få en smäll på käften, men svättningarna, din hjärna kommer gå koko om man inte trappar ut, då jag körde cold turkey. Hjärnan spinnade i 90000 km/h. Oro, förvirrning, allt detta kommer att komma och sitta i ett bra tag. Hela sommaren gick åt av att jag var inne framför min AC, då jag överhettades, måtte illa, kunde inte äta etc. Symptom på avtändning...
Citera
2017-11-17, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savagee
Jag tror du är så flöddrad så du inte kommer komma ihåg att du skrev dessa inlägg..

Folk inser inte och fattar inte, har du knaprat 3-4 dagar i 6 månader så kommer du ATT FÅ en AT, garanterat.. jag gjorde misstaget att knapra ett par gånger i veckan, i 6 månader..

Trodde inte jag skulle få en smäll på käften, men svättningarna, din hjärna kommer gå koko om man inte trappar ut, då jag körde cold turkey. Hjärnan spinnade i 90000 km/h. Oro, förvirrning, allt detta kommer att komma och sitta i ett bra tag. Hela sommaren gick åt av att jag var inne framför min AC, då jag överhettades, måtte illa, kunde inte äta etc. Symptom på avtändning...
Låter som väldigt stark at vid så sporadiskt bruk... vad för doser pratar vi egentligen om?
Citera
2017-11-17, 12:11
Medlem
Savagees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Låter som väldigt stark at vid så sporadiskt bruk... vad för doser pratar vi egentligen om?

Du har helt rätt, men är man en känslig person då kan dessa ATs slå hårt på en, vilket jag är. Vi snackar allstå om doser kring 0,5-1,5mg.
Mvh
Citera
2017-11-17, 12:26
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Vilken envis jävel du var. varför trappade du inte ut skiten på nån institution?
Citera
2017-11-17, 15:40
Medlem
Citat:
Du har helt rätt, men är man en känslig person då kan dessa ATs slå hårt på en, vilket jag är. Vi snackar allstå om doser kring 0,5-1,5mg.
Mvh

Men ett par gånger i veckan? Låter högst otroligt, du borde ju mer eller mindre varit ren mellan tillfällena. Alpra har så kort halveringstid
Citera
2017-11-18, 12:03
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Var troligtvis lite flöddrad då jag skrev dubbla inlägg osv. Men fortfarande såpass nykter att jag kunde bete mig helt normalt. Xanor är en jävla skit drog, man tror inte man känner nåt så käkar man mer och mer tills det blir helt svart...
Citera
2017-11-18, 19:29
Medlem
tja!
har en fråga köpte ksalol för medicinskt syfte då jag aldrig har kunnat röra mig utanför dörren utan att bli stressad få panik. börjat käka dem nu tar 1 mg morgon och tycker dem är skit bra kunnat röra mig ute bland folk äntligen. så tänkte kolla hur länge sitter ruset? 6 timmar? för tänkte kolla om man kan ta 1mg morgon och 1mg kväll men det kanske är för mycket? dem jag köpte är 1mg.
Citera
2017-11-18, 19:32
Medlem
Sqrbankens avatar
Kom över två tabletter 1 mg alpra från en bekant. Han i sin tur har köpt galenikas från habba.

Är diagnosticerad med GAD, soc fobi och lite annat som hör allmän nojja till. Medicineras med SSRI maxdos i vanliga fall och zopiklon till natten 7,5 mg så sällan jag kan pga. att försöka undvika toleransökning.

Med det skrivet menar jag att efter 1 mg. alpra så kände jag inget nämnvärt. Ens nått? Lite frid kanske. Småångest över bröstet ligger dock alltjämnt kvar.

Som jämförelse menar jag att 7,5 mg zop ger mer ångestlindring än 1 mg alpra. Förstår givetvis att det är skillnad i dos men fått uppfattningen om att Alpra är lite bensons rolls roys och riktigt karatepotent även i små doser

Nåväl. Kanske skulle peta i mig den andra tabletten. Ville bara skriva lite allmänt om mitt första möte med alpra.
Citera
2017-11-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Kom över två tabletter 1 mg alpra från en bekant. Han i sin tur har köpt galenikas från habba.

Är diagnosticerad med GAD, soc fobi och lite annat som hör allmän nojja till. Medicineras med SSRI maxdos i vanliga fall och zopiklon till natten 7,5 mg så sällan jag kan pga. att försöka undvika toleransökning.

Med det skrivet menar jag att efter 1 mg. alpra så kände jag inget nämnvärt. Ens nått? Lite frid kanske. Småångest över bröstet ligger dock alltjämnt kvar.

Som jämförelse menar jag att 7,5 mg zop ger mer ångestlindring än 1 mg alpra. Förstår givetvis att det är skillnad i dos men fått uppfattningen om att Alpra är lite bensons rolls roys och riktigt karatepotent även i små doser

Nåväl. Kanske skulle peta i mig den andra tabletten. Ville bara skriva lite allmänt om mitt första möte med alpra.

Håller med dig helt, 7,5mg imovane slår lätt 1mg alpra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in