Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-21, 17:47
  #37
Medlem
Kommentar till DN:s artikel 2007 om Jean Claude "Klådan" Arnault:

Citat:
Klådan sa vi...

Jag kan inte länka från mobilen men han driver Forum och var
intervjuad i dn i dag. Vilka vi var? Sextonåringarna på Palmhuset
1983.
---
du menar han fransmannen som är ihop med Katarina Frostensson?
---
ja och som försöker ligga med alla yngre kvinnor han träffar, mkt intressant person, vi gav honom namnet Klådan redan 1983
http://morellisdagliga.blogspot.se/2...=1285493310727

Palmhuset bör vara caféet som låg vid Normalmstorg. Han har tydligen varit igång lite överallt.
Citera
2017-11-21, 18:10
  #38
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Låter ju som Carl Johan de Geer. Fick ju pris av kungen i höstas. Men Klubben som DN nämner, vilken är det?

Vad grundar du detta på, förutom att du är en typisk FB-SD-nazist som känner sig jävligt kränkt av samhället?
Citera
2017-11-21, 18:12
  #39
Medlem
Gissar på Horace Engdahl. Bara förnamnet ger kalla kårar i ryggen.
Jag har alltid känt att han inte borde vara bland dessa aderton.
Engdahl är lagom mediekåt figur utan egentlig talang.
Å andra sidan, Svenska Akademien består av självutnämnda finlirare med kejsarens nya kläder på sej så allt är möjligt.
Felet med Svenska Akademien är att de försöker göra sej populära och röstar in medlemmar som INTE har en aning om vad litteratur är och som saknar ett brett spektrum. Räcker att hon skriver en taskig dikt och gamla kåta stofiler röstar in henne.
Vill inte nervärdera någon författare men meritlistan hos många är så skrattretande kort.

Men det var inte så mycket bättre förr. Graham Green fick aldrig Nobelpriset pga. motstånd från en ledamot (har glömt namnet på ledamoten, en arbetarförfattare) .
Graham Green var en riktigt författare som skrev över 20-tal böcker. Ingen dussinförfattare som skrev endast en dikt.
__________________
Senast redigerad av Voodoodoll 2017-11-21 kl. 18:40.
Citera
2017-11-21, 18:15
  #40
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Kommentar till DN:s artikel 2007 om Jean Claude "Klådan" Arnault:


http://morellisdagliga.blogspot.se/2...=1285493310727

Palmhuset bör vara caféet som låg vid Normalmstorg. Han har tydligen varit igång lite överallt.

Ja Palmhuset på Norrmalmstorg, det låg mittemellan kulturpuckonas favorithak som vid tiden (1983) var Röda rummet på Berns och KB, Konstnärsbaren.

/Provokatör
Citera
2017-11-21, 18:31
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det grövsta ur DN's artikel:

Det hände i hans extralägenhet på Östermalm... Han våldtog mig där.

Han bad mig suga av honom, och det började frivilligt. Men plötsligt tog han tag i mitt huvud. Hårt. Han höll fast det. Jag kunde inte röra mig och jag var så jävla rädd. Jag visste inte om jag skulle komma därifrån.

Han kunde bli sexuellt våldsam utan att vi kommit överens om det. Ta stryptag och ge mig örfilar.

Jag ville ligga med någon och följde med honom till en lägenhet på Östermalm. Jag minns att han plötsligt tog tag i min nacke. Han höll fast mig och tryckte ner sin kuk så långt i min hals att jag inte kunde andas. Jag fick panik. Men han släppte inte. Till slut kräktes jag. Då puttade han ut mig över golvet så att spyan inte skulle komma på lakanen. Hans rörelse var så van, som om han gjort det tusen gånger.

Jag vaknade av att han var inne i mig.

I sovrummet knuffade han ner mig på sängen och jag tänkte att nu blir det en klassisk våldtäkt. Han höll fast mig och slet i mina kläder.

Sakta men säkert normaliserades saker, som att en avsugning slutade med att jag spydde.
Med risk för att vara sån, men det där är ju inte ens våldtäkt. Han frågar om hon vill ha sex, hon säger ja. Därefter pushar han efter hårt sex vilket hon inte ger någon indikation på att inte vilja ha och fortsätter sedan att ha en sexuell relation med JCA så pass länge att spy-deepthroat blir rutin. Det är inte en våldtäkt, det är en sexuell relation med bdsm-inslag.

Hela grejen bygger ju på att en tjej fysiskt samarbetar och enbart drar tillbaka sitt samtycke mentalt i förhoppningen att mannen ska kunna läsa hennes tankar. Tankar som dessutom nog kan ha redigerats rejält i efterhand när den sexuella relationen inte utvecklats som tänkt och av den anledningen färgats negativt.

Det verkar tydligt att Arnault vanemässigt begått sexuella övergrepp som tafsningar, men finns det något fall där han haft sex mot ett öppet och otvetydigt nej? Eller för den delen alls försökt sätta på någon utan att denna först följt med honom upp på kammaren för avsugning eller liknande?

För all del kan jag hålla med om att beteendet är omoraliskt och slemmigt, och lidandet hos kvinnorna som valt att ha sex med honom kan säkert vara lika stort som det hos riktiga våldtäktsoffer, men det är ju inte våldtäkt.
Citera
2017-11-21, 18:36
  #42
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Med risk för att vara sån, men det där är ju inte ens våldtäkt. Han frågar om hon vill ha sex, hon säger ja. Därefter pushar han efter hårt sex vilket hon inte ger någon indikation på att inte vilja ha och fortsätter sedan att ha en sexuell relation med JCA så pass länge att spy-deepthroat blir rutin. Det är inte en våldtäkt, det är en sexuell relation med bdsm-inslag.

Hela grejen bygger ju på att en tjej fysiskt samarbetar och enbart drar tillbaka sitt samtycke mentalt i förhoppningen att mannen ska kunna läsa hennes tankar. Tankar som dessutom nog kan ha redigerats rejält i efterhand när den sexuella relationen inte utvecklats som tänkt och av den anledningen färgats negativt.

Det verkar tydligt att Arnault vanemässigt begått sexuella övergrepp som tafsningar, men finns det något fall där han haft sex mot ett öppet och otvetydigt nej? Eller för den delen alls försökt sätta på någon utan att denna först följt med honom upp på kammaren för avsugning eller liknande?

För all del kan jag hålla med om att beteendet är omoraliskt och slemmigt, och lidandet hos kvinnorna som valt att ha sex med honom kan säkert vara lika stort som det hos riktiga våldtäktsoffer, men det är ju inte våldtäkt.

Jag var nog lite slarvig och du har uppenbarligen inte läst artikeln, det är citat av olika kvinnor, en ny kvinna för varje radbrytning.

/Prvovokatör
Citera
2017-11-21, 18:36
  #43
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodoodoll
Gissar på Horace Engdahl. Bara förnamnet ger kalla kårar i ryggen.
Jag har alltid känt att han inte borde vara bland dessa aderton.
Engdahl är lagom mediekåt figur utan egentlig talang.
Å andra sidan, Svenska Akademien består av självutnämnda finlirare med kejsarens nya kläder på sej så allt är möjligt.
Felet med Svenska Akademien är att de försöker göra sej populära och röstar in medlemmar som INTE har en aning om vad litteratur är och som saknar ett brett spektrum. Räcker att hon skriver en taskig dikt och gamla kåta stofiler röstar in henne.
Vill inte nervärdera någon författare men meritlistan hos många är så skrattretande kort.
Du har fel är det korta svaret.

Märkligt hur Torstensson stått ut i alla år med klådan Claude
Citera
2017-11-21, 18:40
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Med risk för att vara sån, men det där är ju inte ens våldtäkt. Han frågar om hon vill ha sex, hon säger ja. Därefter pushar han efter hårt sex vilket hon inte ger någon indikation på att inte vilja ha och fortsätter sedan att ha en sexuell relation med JCA så pass länge att spy-deepthroat blir rutin. Det är inte en våldtäkt, det är en sexuell relation med bdsm-inslag.

Hela grejen bygger ju på att en tjej fysiskt samarbetar och enbart drar tillbaka sitt samtycke mentalt i förhoppningen att mannen ska kunna läsa hennes tankar. Tankar som dessutom nog kan ha redigerats rejält i efterhand när den sexuella relationen inte utvecklats som tänkt och av den anledningen färgats negativt.

Det verkar tydligt att Arnault vanemässigt begått sexuella övergrepp som tafsningar, men finns det något fall där han haft sex mot ett öppet och otvetydigt nej? Eller för den delen alls försökt sätta på någon utan att denna först följt med honom upp på kammaren för avsugning eller liknande?

För all del kan jag hålla med om att beteendet är omoraliskt och slemmigt, och lidandet hos kvinnorna som valt att ha sex med honom kan säkert vara lika stort som det hos riktiga våldtäktsoffer, men det är ju inte våldtäkt.

Och det här mina vänner är ett ypperligt exempel på exakt varför kvinnor hatar män. Därför att män låtsas inte förstå vad som är en våldtäkt och kallar våldtäkter för "sexuella relationer" samt gärna försvarar psykopaterna som blir påkomna med att våldföra sig på kvinnor. Jag antar att resonemanget skulle se annorlunda ut om om detta hände män, vi får hoppas på att det snart blir män istället för kvinnor som utsätts för dessa "sexuella relationer" så att vi kan luta oss tillbaka och förklara att det var väl inte så farligt.
__________________
Senast redigerad av eesza 2017-11-21 kl. 18:46.
Citera
2017-11-21, 18:42
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voodoodoll
Gissar på Horace Engdahl. Bara förnamnet ger kalla kårar i ryggen.
Jag har alltid känt att han inte borde vara bland dessa aderton.
Engdahl är lagom mediekåt figur utan egentlig talang.
Å andra sidan, Svenska Akademien består av självutnämnda finlirare med kejsarens nya kläder på sej så allt är möjligt.
Felet med Svenska Akademien är att de försöker göra sej populära och röstar in medlemmar som INTE har en aning om vad litteratur är och som saknar ett brett spektrum. Räcker att hon skriver en taskig dikt och gamla kåta stofiler röstar in henne.
Vill inte nervärdera någon författare men meritlistan hos många är så skrattretande kort.

Men det var inte så mycket bättre förr. Graham Green fick aldrig Nobelpriset pga. motstånd från en ledamot (har glömt namnet på ledamoten, en arbetarförfattare) .
Graham Green var en riktigt författare som skrev över 20-tal böcker. Ingen dussinförfattare som skrev endast en dikt.

Det är så klarlagt det nog kan bli vem det handlar om, och tråden är på bara fyra sidor, kan det inte vara en idé att då ta sig omaket titta på ett ENSIFFRIGT antal tidigare inlägg innan man skriver? Så får man svar på alla sina frågor och funderingar...
Citera
2017-11-21, 18:44
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag var nog lite slarvig och du har uppenbarligen inte läst artikeln, det är citat av olika kvinnor, en ny kvinna för varje radbrytning.

/Prvovokatör
Nej, jag kunde inte läsa artikeln utan att springa in i en betalvägg. Utgick från att det handlade om samma kvinna och återkommande sex, alltså det värsta fallet av 18, inte de värsta utdragen ur 18.

Finns där något fall där det blivit sex med Arnault där kvinnan sagt nej så tydligt att det inte gått att missförstå, eller inte samtyckt till något sexuellt över huvud taget? Misstänker nämligen att det inte varit särskilt självklart alls ur Arnaults synvinkel att tjejen inte var med på noterna om hon faktiskt inte säger något. Gissningsvis lär ju en sån här sliskpelle dragit över hundra- eller tusentals kulturbrudar på liknande brutalt vis utan att det blivit sura miner av det.,


Citat:
Ursprungligen postat av eesza
Och det här mina vänner är ett ypperligt exempel på exakt varför kvinnor hatar män. Därför att män låtsas inte förstå vad som är en våldtäkt och kallar våldtäkter för "sexuella relationer" samt gärna försvarar psykopaterna som blir påkomna med att våldföra sig på kvinnor. Jag antar att resonemanget skulle se annorlunda ut om om detta hände män, vi får hoppas på att det snart blir män istället för kvinnor som utsätts för dessa "sexuella relationer" så att vi kan luta oss tillbaka och förklara att det var väl inte så farligt.
Mitt resonemang skulle faktiskt inte ändras alls om det handlade om bögar.
__________________
Senast redigerad av KomodoFall 2017-11-21 kl. 18:50.
Citera
2017-11-21, 18:49
  #47
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Nej, jag kunde inte läsa artikeln utan att springa in i en betalvägg. Utgick från att det handlade om samma kvinna och återkommande sex, alltså det värsta fallet av 18, inte de värsta utdragen ur 18.

Finns där något fall där det blivit sex med Arnault där kvinnan sagt nej så tydligt att det inte gått att missförstå, eller inte samtyckt till något sexuellt över huvud taget? Misstänker nämligen att det inte varit särskilt självklart alls ur Arnaults synvinkel att tjejen inte var med på noterna om hon faktiskt inte säger något. Gissningsvis lär ju en sån här sliskpelle dragit över hundra- eller tusentals kulturbrudar på liknande brutalt vis utan att det blivit sura miner av det.

Du kan läsa hela artikeln ur Googles cache här: https://webcache.googleusercontent.c...&ct=clnk&gl=se

/Provokatör
Citera
2017-11-21, 18:50
  #48
Medlem
Alla dessa kulturprofiler alltså. Det märks att den som tänker "rätt" värderas mer än den som faktiskt har rätt, till skillnad från näringslivet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback