2017-11-21, 17:26
Medlem
srinivasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Undrar om kungen drar tillbaka Nordstjärneordern nu?

Eller menar de att han genom det som sägs i SvD ""gjort personliga insatser för Sverige eller för svenskt intresse"" som ordern ges ut till?

Måste vara trevligt att Prinsessan Madeleines make är ordersbroder med en sådan "heders/prick/dick"...

Och Alice Bah sedan som tidigare krävt krafttag mot sexuella trakasserier...
Ger honom Nordstjärneorden...
Bra pejling hon har på vad som är allmän vetskap inom kulturvärlden i Stockholm.
Om hon inte visste om det redan då...

Vilka jävla pajasar de är allihopa...

Moral och etik är för borgarbrackor, inte för folk som tillhör eliten, nomenklaturan inom kulturen. De kan sin markis och har obegränsad tolerans för varandras små egenheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Pedofili avser sex med prepubertala barn. Du menar alltså att det ränner runt småflickor i 10-11-årsåldern på kulturelitens sammankomster? Inte vad jag lagt märke till.
Jag vet vad pedofili är, tack så mycket. Men du skrev att det inte sprang runt minderåriga på dessa events, det gör det.
Citera
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tycker inte att du skall skriva våldtagna med citationstecken som om det vore ett skämt. Ryktet om Klådans
ohämmade sexualitet har funnits i decennier. Har stött på honom några gånger och hans person är direkt
motbjudande. Lismande och sliskig. Detta har naturligtvis pågått med hans hustrus vetskap och fan vet
vilken deal de har haft, helt obegripligt.

Ja, han är säkert en sliskig typ. Men du tycker inte att det är märkligt att ingen av de "våldtagna" 18 har gjort tillstymmelse till anmälan?
Citera
2017-11-21, 17:29
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ja, han är säkert en sliskig typ. Men du tycker inte att det är märkligt att ingen av de "våldtagna" 18 har gjort tillstymmelse till anmälan?
Jovisst är det konstigt med tanke på hur länge det har pågått. Citerar en av uppgiftslämnarna ur SvD, det
kan ju ge en liten förståelse om hur det funkar, (kanske i de flesta branscher där människor är beroende
av andra för att få vara med):

"Ingen av de 18 kvinnorna har gjort någon polisanmälan.

Författaren Gabriella Håkansson säger till DN att många i kulturvärlden är ”verkligt rädda för hans inflytande”.

– Att inte sätta dit honom har varit en norm och utan stöd är det jag som, om jag anmäler, framstår som den instabila, säger Gabriella Håkansson till DN."
Citera
2017-11-21, 17:29
Medlem
Citat:
Märklig strid av dig att välja det här. Försvara en gubbe som (minst) 18 kvinnor blivit sexuellt trakasserade av i varierande grad, och vars beteende varit känt i decennier i branschen. Men visst, fortsätt ge dig in i semantiska diskussioner för att misstänkliggöra kvinnornas berättelser och försvara ännu ett gubbslem.
Citera
2017-11-21, 17:31
Medlem
Drevet levererar! Ännu en kulturman leds fram till schavotten för att dekapiteras av de desperata amazonerna vars karriärdrömmar ej förverkligades efter avsugningen.

Gubben ser ju jävligt sliskig ut, men har han gjort något brottsligt? Nåväl, det räcker väl med en slemmig blick och hand på lilla stjärten för att erhålla "the ultimate moral capital punishment" i Sverige: uthängning som äcklig vit man.

Fan, snubben är 71 bast, och enligt Wikipedia har han varit med i Magnum Bonum. Alltså inte en klubb för potatisätare utan den där 80-talsgruppen som gjorde lite klämkäck pop med blonderad permanent och säckiga urtvättade jeans.

Kanske dags för "Klådan" att logga ut och bli pensionär? Men det finns nog lite babes även på ålderdomshemmet att tafsa på....
Citera
2017-11-21, 17:31
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson
Jag vet vad pedofili är, tack så mycket. Men du skrev att det inte sprang runt minderåriga på dessa events, det gör det.

Jag svarade på en korkad postare som upprepat "pedofil" i ett antal inlägg. Jag skiter väl i om någon 18 eller 20-åring blivit tafsad på, poängen var att inga prepubertala barn blivit utsatta för den amoröse fransosen -- vad vi vet hittills i alla fall.
Citera
2017-11-21, 17:33
Medlem
ZzekeWargs avatar
Fick googla den här pajasen. Jaha har han också tafsat på rödfnasiga vinpimplande kulturkärringar på något poesi-mingel i Stockholms innerstad? Orka Mallorca
Citera
Medlem
terakuremas avatar
Citat:

Nej? De förklarar mycket bra i artikeln varför de inte har anmält.

Citat:
Jag gick inte vidare med anmälan. Det handlar mest om mitt arbete. En av mina chefer är nära vän med honom. Jag känner att jag har för mycket som står på spel. Och troligen skulle det inte bli någon rättegång, i brist på bevis.

Citat:
Så här säger fem av de anonyma kvinnorna:

– Jag vill försöka gå vidare. Jag känner mig redan brännmärkt av att ha varit en av hans ”flickor”. Jag är också rädd, och vet inte vad han är kapabel att göra.

– Jag skäms över att jag försatte mig i de situationerna. Om man frivilligt inlett något med honom möts man av ett förakt från feministiska författare. Samtidigt som de fortsätter gå på Klubben.

– Hans makt är svår att mäta, men den känns. Jag vet inte vilka konsekvenser det faktiskt skulle få att ha honom emot sig. Men jag kan inte ta risken. Och sedan är det hans fru, som betytt mycket för mig. Han vet hur viktig hon är för unga skrivande kvinnor.

– Att jag inte gick till polisen hade inget att göra med att behöva gå igenom en rättegång, utan med att jag ville vara kvar i kulturvärlden. Jag drömde om en akademisk karriär, som jag har nu.

– Jag kände mig helt ensam. Om jag anmälde skulle det få motsatt effekt. Det är ju mina ord mot hans, så det enda som skulle hända är att folk får veta, och jag skulle bli utfryst av dem som står bakom honom. Och nu vill jag bara glömma det som hände. Jag upplevde det länge som om jag befann mig i en mardröm. Jag var full av hat, och tankar om hämnd. Sedan dess har jag gått i terapi och börjat skapa ett nytt liv.

Den som blir våldtagen och anmäler anklagas för att ljuga och vilja sätta dit mannen i fråga, samtidigt som chansen att förövaren blir fälld är minimal. Den som blir våldtagen och INTE anmäler påstås hitta på, som nu, av dig Bengt-Bedrups-hatt. Det går i princip inte att vinna.
Citera
Medlem
Citat:
Jag svarade på en korkad postare som upprepat "pedofil" i ett antal inlägg. Jag skiter väl i om någon 18 eller 20-åring blivit tafsad på, poängen var att inga prepubertala barn blivit utsatta för den amoröse fransosen -- vad vi vet hittills i alla fall.
Okej. Ja, det har du helt rätt i.
Citera
2017-11-21, 17:34
Citat:

Han verkar vara mer än "sliskig"; tycker han framstår som en komplett sociopat. Ett as som jag hoppas faller riktigt djupt nu.

Samtidigt håller jag till stor del med det du skriver. Måste tyvärr säga att jag känner en hel del förakt för alla dem som spelat med i detta spel, som accepterat hans närmanden i förhoppningen om att kunna dra materiell nytta av det.

Citat:
– Att jag inte gick till polisen hade inget att göra med att behöva gå igenom en rättegång, utan med att jag ville vara kvar i kulturvärlden. Jag drömde om en akademisk karriär, som jag har nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Drevet levererar! Ännu en kulturman leds fram till schavotten för att dekapiteras av de desperata amazonerna vars karriärdrömmar ej förverkligades efter avsugningen.

Drastiskt men välformulerat.
Senast redigerad av fryskyl 2017-11-21 kl. 17:37.
Citera
2017-11-21, 17:35
Medlem
allegragellers avatar
Citerar ett inlägg på Facebook av en Erik Wijk. Horace Engdahl uttalar sig om sin kompis Jean Claude, det
är så man vill spy..

"
Alla som haft minsta kontakt med Stockholms kulturscen känner till Jean-Claude Arnaults (idag utskämd i Dagens Nyheter) förfärliga rykte.

En som vet långt mer än de flesta andra är Horace Engdahl, och så här uttalade han sig i DN 26 mars 2016 om JC":

Som livstilsförebild framhåller Horace Engdahl sin franske vän Jean Claude Arnault, akademiledamoten Katarina Frostensons make som driver kulturscenen Forum i Stockholm. Arnault, berättar Engdahl, har tumme med sommelieren på krogen Wasahof. Jean Claude kan utan bekymmer skaka fram två flaskor Pomerol ur "restauratörens cave": "ja, ni är ju två!"
- Han lever det goda livet, han är nästan ensam om det, den ende som har förstånd, han borde göra om Forum till en stilskola för unga män: bli inte hipsters, bli gentlemen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in