2017-11-20, 23:41
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Hur kommer alla forskare till Antarktis då? Dom som tar kort och forskar där?
Är dom mordhotade menar du om dom talar om sanningen? Och alla kort som finns där ute på nätet från massa folk som lagt upp dom, borde dom inte redan vara mördade?
Ismuren är runt om hela jorden, som sagt ingen kommer närheten av den, det närmaste en människa kommit när nära muren var 1985 då var det en grupp forskare dom kom 2,3 kilometer ifrån muren innan dom blev stoppade av militär och blev tvugna att vända om. Men forskarna var inte på jakt efter muren dom hade gått helt vilse egentligen.

Sen har du helt rätt i att vetenskapsmän fysiker biologer kemister är mordhotade om dom går ut med riktiga sanningen, det är även i dessa kretsar jag har hemliga källor som berättar saker till mig
Citera
2017-11-20, 23:42
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Alla som tror på platta jorden har lite olika åsikter om hur saker o ting fungerar. Satelliter har direkt koppling till jorden och kan punktmarkera allt som händer på ytan här, med hjälp av satelliter behövs inte lika mycket bevakning på jorden, så fort satelliten får napp så kontaktas en hel arsenal av militärer och fordon som finns närheten av ismuren och tar tag i problemet.

Men det fanns inga satelliter på den tiden Amundsen och Scott korsade Sydpolen.
Citera
2017-11-20, 23:48
Moderator
Sluta med tramsandet nu, varning utdelat.

/Moderator
Citera
2017-11-20, 23:49
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Ismuren är runt om hela jorden, som sagt ingen kommer närheten av den, det närmaste en människa kommit när nära muren var 1985 då var det en grupp forskare dom kom 2,3 kilometer ifrån muren innan dom blev stoppade av militär och blev tvugna att vända om. Men forskarna var inte på jakt efter muren dom hade gått helt vilse egentligen.

Sen har du helt rätt i att vetenskapsmän fysiker biologer kemister är mordhotade om dom går ut med riktiga sanningen, det är även i dessa kretsar jag har hemliga källor som berättar saker till mig

Jaså du. Vilken grupp var detta? Hur visste de att de var 2,3 kilometer från muren?
Citera
2017-11-20, 23:51
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Det roliga är ju att du öppet här avslöjar information som folk blir mördade om dom läcker ut det. På Flachback, en av dom mest bevakade sidorna bland polis och SÄPO. Så du motsäger dig själv med allt detta dravel

Hur förklarar du att ca 1 miljard människor ser att södra halvklotet finns? Varje natt, varje dag. Eller menar du att dessa människor är mordhotade att ljuga om att stjärnorna roterar åt andra hållet än för dom rastrerade 8 miljarderna som bor norr om ekvatorn? Bara för vi ska luras att vi bor på ett klot?
Citera
2017-11-20, 23:52
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
Jaså du. Vilken grupp var detta? Hur visste de att de var 2,3 kilometer från muren?
Dom tillhörde greenpeace kom det fram till, men jag har svårt o tro det också. Tror det var visselblåsare men men. Detta är enda jag som kommit nära muren, så ni förstår det är ingen barnlek detta.
Citera
2017-11-20, 23:56
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Det roliga är ju att du öppet här avslöjar information som folk blir mördade om dom läcker ut det. På Flachback, en av dom mest bevakade sidorna bland polis och SÄPO. Så du motsäger dig själv med allt detta dravel

Hur förklarar du att ca 1 miljard människor ser att södra halvklotet finns? Varje natt, varje dag. Eller menar du att dessa människor är mordhotade att ljuga om att stjärnorna roterar åt andra hållet än för dom rastrerade 8 miljarderna som bor norr om ekvatorn? Bara för vi ska luras att vi bor på ett klot?

Men snälla rara. Ingen vet vem jag är. Alla tror ju ändå jag är en troll så vad spelar det för roll vad jag skriver ni tror ju ändå inte på mig, så varför skulle bängen eller säpo bry sig om inte du ens gör det.

Men ohh inte nu igen, stjärnhimlen har inget med jorden att göra, om den är platt eller rund. Inte solen heller. påhittad vetenskap som sagt, allt du lärt i skolan är rent skitsnack fatta det nångång.
Citera
2017-11-20, 23:56
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Dom tillhörde greenpeace kom det fram till, men jag har svårt o tro det också. Tror det var visselblåsare men men. Detta är enda jag som kommit nära muren, så ni förstår det är ingen barnlek detta.

Du förstår väl att jag är ute efter källa här, med konkret information om det inträffade.
Citera
2017-11-21, 00:13
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Men ohh inte nu igen, stjärnhimlen har inget med jorden att göra, om den är platt eller rund. Inte solen heller. påhittad vetenskap som sagt, allt du lärt i skolan är rent skitsnack fatta det nångång.

Jo, det har den. Vad har skolan med detta att göra? Inte ens vetenskap behöver du dra upp här.

Du behöver enbart använda din hjärna och dina ögon.
Om stjärnhimmelen surrar åt ena hållet norr om ekvatorn och åt andra hållet söder om ekvatorn så kan jorden inte vara platt. Så enkelt är det?

OM jorden hade varit platt och du då stått på ekvatorn med näsan längs med ekvatorn. Tittar du då åt höger ser du stjärnor som snurrar åt ett håll, tittar du då åt höger ser du stjärnor som snurrar åt andra hållet.
Och gör vi det? Nej, vi ser stjärnor som åker "rakt" ovanför oss och åt samma håll till höger och till vänster. Alltså är detta ett bevis på att jorden är rund.

Detta är något du aldrig kan komma ifrån detta. Hur du än försöker. Detta handlar varken om påhittad eller riktigt vetenskap. Detta handlar inte om något du lär dig i skolan. Detta är något du ser med dina egna ögon.

Platt-jord-hypotesen är en religion och ingen annat. Så enkelt är det.
Citera
2017-11-21, 06:20
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ismuren är runt om platta jorden i omkrets, och det är mycket hårt bekvakat.

Alltså jag måste prata klarspråk. Jag tror jorden är platt så är den platt, jag tror dessutom att jorden kan vara i klotform och är den i klotform så är den definitiv ihålig.

Ni anar inte hur mycket hemligheter som finns så vi människor skulle få reda på. Människan är så självupptagen med sig själv och saker runt omkring så man hinner inte doppa näsan lite o forska o då kan man se att man kommer någon vart.
Ja att den skulle vara vid kanten var väl ingen överraskning. Men var geografiskt är kanten?
Citera
2017-11-21, 08:21
Medlem
Citat:
Jag har en korrekt platt karta här hemma i hyllan allafall o den är perfekt utmätt och stämmer till 100% jag fick den i present när jag fyllde år av en av mina hemliga källor.
Hur lång är den linje som på globjorden är ekvatorn på den kartan? Och hur långt är avståndet från Nordpolen till ekvatorn?
Citera
2017-11-21, 11:30
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Har du några exempel på personer som rest dit och bevittnat kanten? Varför har du inte åkt dit själv?

Googla "Antartica ice wall" så får du se själv och det är du som använder "kanten", jag skulle inte uttrycka det så. För att jag inte har $60000 per dag att leka med men självklart skall jag dit när tid och pengar finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Du har aldrig flugit eller åkt båt?
Varför syns masten först på en båt i horisonten?

Massor av gånger. Vanishing point och vad vi kallar bottom first effecten är vad som skapar den synvillan.
https://www.youtube.com/watch?v=yfbvwqjITLg&t=1s

Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Man behöver inte landstiga. Det är bara att hyra ett flygplan som klarar trippen över polen och åka från Santiago till Sydney. Ett större privatjet gör den resan utan större problem. Man behöver bara föranmäla till berörda luftfartsmyndigheter.

Det måste ske med båt och du måste självklart landstiga, att åka över turistdelen av Antarktis är ingen av oss som är intresserad av. Varma källorna och NeuSchwabenland är vart jag vill och vi kommer inte heller resa dit från södra halvklotet, slöseri med tid och resurser vore det med tanke på vad vi påstår inte sant.

Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Det finns visst mätbar kurvatur som exempelvis Bedfordexperimentet när en kunnig person gjorde det 1901. https://en.wikipedia.org/wiki/Bedford_Level_experiment

Länkat tidigare i tråden men din faktaresistens filtrerar väl som vanligt bort det.

Nej det finns ingen mätbar kurva någonstans på jorden och det är därför bollen är stendöd för alla tänkande människor. Nu var ju Samuel Rowbotham flat earther, han som gjorde experimentet först och dessutom gjorde Dave Murphy om testet så sent som 2016: https://www.youtube.com/watch?v=XUjMytEgLyw
Så i vanlig ordning kunde du inte ha mer fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in