Citat:
Ursprungligen postat av
poppilo
OMG asså va snackar du om?? Va fan har detta med solen att göra, solen kan vara hur som helst oavsett om jorden är platt.
Det finns en enda punkt som på något sätt talar för en platt jord, inte en enda.
Däremot talar allt om en klotformad jord. Det är enbart totalt okunniga människor som tror på en platt jord, observera ordet TROR. För det är en religion vi pratar om.
Har nu sett så många filmer och folk som sitter och rapar upp lögn efter lögn där allt är rent nonsens. Och dom TROR verkligen på detta. När någon ger ett bevis på att det inte stämmer så blir dom som alla religiösa fanatiker blir, dom blir desperata! Dom säger att det är lögn fast det är bevis som läggs fram. Bevis som dom SJÄLVA kan testa och konstatera att jorden är ett klot.
Men dom är inte ute efter någon sanning, dom är ute efter att tro på sin religion.
För det räcker att ställe en enkel fråga för att inse hur befängt detta med en platt jord är:
VARFÖR ska vi luras att det är en klotformad jord om den är platt?
Ställ dig frågan. Varför lägger alla myndigheter så otroligt mycket energi på att dölja detta om ni jorden hade varit platt. Varför måste dom mordhota 100.000-tals forskare runt om i världen som på ett litet kick skulle kunna konstatera att jorden är platt. Hur gör dom med alla miljontals människor som skulle se direkt att jorden var platt om den hade varit det? Dödar dom dessa människor?
För jag kan själv se att jorden är klotformad. Jag gör det varje morgon solen går upp och varje kväll solen går ner. Jag gör det varje gång jag ser månen och kan konstatera att jag ser samma månfas som alla andra på hela jordklotet. Jag gör genom att se vilket håll stjärnorna roterar runt på natthimlen och vet att på södra jordklotet ser dom att stjärnorna roterar åt motsatt riktning. Jag ser det varje gång jag ser polstjärnan och flera av stjärnbilderna för jag vet att ingen på södra halvklotet kan se dessa stjärnor.
Det är totalt befängt att tro på en platt jord, det bevisar att personen i fråga är riktigt riktigt okunnig om enkla fysikaliska lagar. Eller så handlar det om en religion för dom vägrar acceptera det dom själva kan se som bevisar den klotformade jorden.