2017-11-20, 22:26
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
kommer bli intressant och se vad hur media kommer snacka upp diamatbollspriset var störst.

Expressen nämnde jag redan; gå in och kolla på SvD, så får du se hur "Kosovare Asllani vinner Diamantbollen" är den klart största rubriken, medan Granqvist är skrivet betydligt mindre.

DN har dock "jämställt" (så att säga), och Aftonbladet har ännu ingenting om Asllani.

Sympatiskt intryck gör Granqvist just nu på presskonferensen.
2017-11-20, 22:27
Avstängd
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Håller med om landslaget.

Forsberg kommer nog hinna få en och annan guldboll i framtiden. Helt rätt med Granen tycker jag.

Att inte Emil Forsberg fick Guldbollen är inget annat än ett jävligt dåligt skämt..!!!
2017-11-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Asslani fortsätter gnälla om hennes namn. Var det inte en kvinna som sa patrik forsberg om peter forsberg?

Helt ärligt kan jag tycka hon har rätt, den som delar ut pris ska ha koll på hur namnen uttalas, det handlar om respekt.. Hon är ändå Sveriges bästa fotbollsspelare och är inte någon ny tjej som slagit igenom senaste halvåret..

Jo, det stämmer, riktigt pinsamt.. Dock skulle inte den kvinnan dela ut något pris uppe på scen till "Foppa"..
2017-11-20, 22:30
Medlem
Även om det för omväxlings skull är kul att någon annan än zlatan får Guldbollen så lider jag enormt med Emil Forsberg, trodde helt klart han skulle få den. Visst killen är ung fortfarande och har mycket kvar att ge, men jag är rädd att detta var hans stora chans. Svårt att överträffa en sådan bra säsong som han har gjort.
2017-11-20, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Håller med, här kan vi snacka om skandal.
Jag bojkottade Fotbollsgalan eftersom jag misstänkte att hen-juryn skulle fega ur och inte ge vår bäste spelare hans rättmätiga utmärkelse.

Tia i Europa men bara tvåa (eller möjligen trea) hemma i Svedala - vilket skämt!
Strukturell rasism eller jantelagism, samma skit.
Nu ser jag fram emot hur Zlatan bär fram Man U till både ligaguld och CL-titel denna säsong (och gärna vinner skytteligan i England av bara farten, trots sin skadefrånvaro).
Man blir så djävla förbannad!

Håller med.
2017-11-20, 22:51
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Expressen nämnde jag redan; gå in och kolla på SvD, så får du se hur "Kosovare Asllani vinner Diamantbollen" är den klart största rubriken, medan Granqvist är skrivet betydligt mindre.

DN har dock "jämställt" (så att säga), och Aftonbladet har ännu ingenting om Asllani.

Sympatiskt intryck gör Granqvist just nu på presskonferensen.

Dock så heter det väl Svenska Dagbladets Diamantbollen och Aftonbladets Guldbollen, så prioriteringarna är väl ändå någorlunda rimliga.

Vilken hemsk uppvisning i bajsnödig jämställdhet den här galan var.
2017-11-20, 22:51
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Jag har inte greppat guldbollen riktigt... Zlatan x 10 visst som individuell fotbollspelare, förmodligen Sveriges bästa iaf i modern tid som lagspelare inte ens närheten. Zlatan Har aldrig varit vad jag sett en god lagspelare, varken i landslaget eller något klubblag, det är ju bara googla lite hur han sparkat, slagit eller tagit straffar från lag kamrater att Zlatan skulle få något lag i harmoni med laganda eller med gemensam taktik skörda framgångar är inte riktigt z melodi, sen att ge priset till Granen som är väl precis allt Zlatan inte är på både på planen och utanför på gott och ont. Det får ju priset att likna ett kalkonpris, som lagspelare var ju det rätt att ge Granen det som enskild fotbollsspelare tycker jag nog Forsberg skulle tagit det.

Exakt!
Bekräftelsetörstande narcissister som stjäl alla målchanser och all uppmärksamhet av sina lagkamrater är inget att ha.
En bra fotbollsspelare gör sina lagkamrater bättre. Z gör folk i sin omgivning rädda.
Han har inget i landslaget att göra.
Guldbollen borde Forsberg fått.
2017-11-20, 22:52
hur fan kan ens zlatan vara nominerad när han varit skadad i 8 månader? sinnes sjukt
2017-11-20, 22:56
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Dock så heter det väl Svenska Dagbladets Diamantbollen och Aftonbladets Guldbollen, så prioriteringarna är väl ändå någorlunda rimliga.

Vilken hemsk uppvisning i bajsnödig jämställdhet den här galan var.

Ah, ok. Det förklarar klart en del. Well, pressbevakningen som jag såg verkade vara hyfsat balanserad. Som sagt hade även Expressen Asllani störst ett tag, även om de nu kör med Ilskan efter Granen vunnit "Guldbollen" som största rubrik.

Men själva galan verkar ju ha varit en kavalkad i PK-grejer, så jag är glad jag sket i den.
2017-11-20, 23:00
Medlem
Vad hade hänt med Peppe Eng, han såg ju packad ut och satt och sov mot Anders Öfvergårds axel, Anders såg måttligt glad ut när han reste sig upp. Kastade sitt papper i golvet och bara gick därifrån.
2017-11-20, 23:00
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
hur fan kan ens zlatan vara nominerad när han varit skadad i 8 månader? sinnes sjukt
För att han trots det mäktade med 20 mål och 8 målgivande passningar och var en nyckelfigur i en av världens största klubbar. Så jäkla många bra spelare har vi inte.
2017-11-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero

Till "årets forward"? Finns väl inga nomineringar till Guldbollen?

Självklart nämns han i resonemanget, hur många svenska fotbollsspelare har vi på den absoluta världsnivån?

Sedan tycker jag t.ex. Forsberg, Granqvist, Lustig & Lindelöf går före i år, dels pga. "Ibras" rumphuggna år och förstås för att de varit starkt bidragande till landslagets succé..

Dessa fyra spelare har även haft fina säsonger i sina klubblag att falla tillbaka på..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in