2017-11-20, 22:14
Medlem
Jag har inte greppat guldbollen riktigt... Zlatan x 10 visst som individuell fotbollspelare, förmodligen Sveriges bästa iaf i modern tid som lagspelare inte ens närheten. Zlatan Har aldrig varit vad jag sett en god lagspelare, varken i landslaget eller något klubblag, det är ju bara googla lite hur han sparkat, slagit eller tagit straffar från lag kamrater att Zlatan skulle få något lag i harmoni med laganda eller med gemensam taktik skörda framgångar är inte riktigt z melodi, sen att ge priset till Granen som är väl precis allt Zlatan inte är på både på planen och utanför på gott och ont. Det får ju priset att likna ett kalkonpris, som lagspelare var ju det rätt att ge Granen det som enskild fotbollsspelare tycker jag nog Forsberg skulle tagit det.
2017-11-20, 22:15
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Har inte assllani grinat och bölat hur orättvist det är med dam och herrfotboll? Klart hon vann diamantbollen. För hennes prestationer på planen va inget vidare.
Hon grinade till och med om att kommunist-Pia var rasist när hon inte fick spela.

Det är oerhört svårt att gilla damfotbollslandslaget. Jag tycker man ska hålla tyst och prestera, som Kalla, Nilsson och Sjöström.
2017-11-20, 22:17
Medlem
Spenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Bara jag som tycker Asllani är riktigt fin?

Ja. Bara du.
2017-11-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Bara jag som tycker Asllani är riktigt fin?

Hon borde ha fått Diamantbollen.
2017-11-20, 22:18
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Hon grinade till och med om att kommunist-Pia var rasist när hon inte fick spela.

Presskonferens med henne just nu, går att se på Expressen. Hör inte frågorna, men hon typ började med att gnälla om att nån inte kunde uttala hennes namn.

Eller ok, inte "gnälla", men hon sa ungefär "det är ganska underligt att de inte klarar av att säga mitt namn". Nått sånt. Men ok, inte så stor grej.

Nu snackar hon igen om "fördomar" hon fått möta. (Vilket väl delvis kan stämma, förvisso.)

Granqvist kommer efter henne till presskonferensen. Om några minuter, antagligen.
2017-11-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Hon borde ha fått Diamantbollen.
Hon fick ju Diamantbollen... Vad menar du?
2017-11-20, 22:19
Medlem
Citat:

Det är oerhört svårt att gilla damfotbollslandslaget. Jag tycker man ska hålla tyst och prestera, som Kalla, Nilsson och Sjöström.
Jag gillade damlandslaget tidigt 2000 tal. Inget gnäll utan de presterade. Nu för är tjejerna endast intresserad av att pissa på vita män
2017-11-20, 22:20
Medlem
Citat:
Hon grinade till och med om att kommunist-Pia var rasist när hon inte fick spela

Var inte det Banusic? Tycker det var välförtjänt att Asllani tilldelades Diamantbollen..
2017-11-20, 22:22
Medlem
Asslani fortsätter gnälla om hennes namn. Var det inte en kvinna som sa patrik forsberg om peter forsberg?
2017-11-20, 22:22
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravix_04
Får inte Z det chickar dom ur helt enkelt.
Håller med, här kan vi snacka om skandal.
Jag bojkottade Fotbollsgalan eftersom jag misstänkte att hen-juryn skulle fega ur och inte ge vår bäste spelare hans rättmätiga utmärkelse.

Citat:
Zlatan Ibrahimovic har (...) vunnit Europa League och den engelska ligacupen med Manchester United, samt blivit uttagen i ”årets lag i Europa League” och utsedd till Europas tionde bästa spelare av Uefa.

Tia i Europa men bara tvåa (eller möjligen trea) hemma i Svedala - vilket skämt!
Strukturell rasism eller jantelagism, samma skit.
Nu ser jag fram emot hur Zlatan bär fram Man U till både ligaguld och CL-titel denna säsong (och gärna vinner skytteligan i England av bara farten, trots sin skadefrånvaro).
Man blir så djävla förbannad!
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-11-20 kl. 22:26.
2017-11-20, 22:24
Medlem
Citat:

Så svenska kvinnor ska bara hålla tyst. Skön du verkar.
2017-11-20, 22:26
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson
Så svenska kvinnor ska bara hålla tyst. Skön du verkar.
Sport ska vara sport tycker de flesta.

De får prata hur mycket som helst men då håller jag på motståndarna, hemskt va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in