2017-11-20, 21:19
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Upptäckte just mitt misstag

Inspekterade filerna och drog en felaktig slutats.

Ha ha, det är lugnt. Tankevurpa när man är så van med digitala världen.
Nä, dessa kort är tagna åren som jag har angivit. Har liksom ingen anledning att ljuga om dom.
Är fruktansvärt barnsligt att tex Zambo i detta fall anser det är icke trovärdigt när jag säger det. På vilket sätt skulle jag vinna att ljuga om detta?
Citera
2017-11-20, 21:25
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Ha ha, det är lugnt. Tankevurpa när man är så van med digitala världen.
Nä, dessa kort är tagna åren som jag har angivit. Har liksom ingen anledning att ljuga om dom.
Är fruktansvärt barnsligt att tex Zambo i detta fall anser det är icke trovärdigt när jag säger det. På vilket sätt skulle jag vinna att ljuga om detta?
Förstås möjligt att du hör till dem som får små paket med motgift en gång i kvartalet. Teorin bygger på att detta förekommer, vad jag begriper.
Citera
2017-11-20, 21:28
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Givetvis släpper inte passagerarplan (chemtrail)strimmor efter sig, endast militära chemtrailplan!

Va bra.
Då kan vi, en gång för alla, konstatera att strimmorna från vanliga passagerarplan är kondensationsstrimmor.
Senast redigerad av madtop 2017-11-20 kl. 21:33.
Citera
2017-11-20, 21:59
Medlem
Citat:
Då har de helt fel, för det är nämligen militära plan, specialutrustade för ändamålet, som chemtrailar!

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Va bra.
Då kan vi, en gång för alla, konstatera att strimmorna från vanliga passagerarplan är kondensationsstrimmor.
...och det betyder också att nästan alla filmer där vi ser flygplan sprida "chemtrails" är fejk!
I åtminstone 80-90 % av de videorna är det vanliga passagerarplan som anklagas av er "chemtrails"-apostlar.
Citera
2017-11-20, 22:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
...och det betyder också att nästan alla filmer där vi ser flygplan sprida "chemtrails" är fejk!
I åtminstone 80-90 % av de videorna är det vanliga passagerarplan som anklagas av er "chemtrails"-apostlar.

Filmerna och bilderna är inte fejk - det är vanliga passagerarplan vi ser.
Däremot så är påståendet om att strimmorna är "chemtrails" felaktigt: eftersom det handlar om vanliga passagerarplan så är det k-strimmor vi ser.

Bland annat kan vi snabbt konstatera att t.ex den här bilden visar k-strimmor:
https://chemtrailsisverige.files.wordpress.com/2011/09/cimg0783.jpg
Planet är en Airbus A380, ett passagerarplan från flygbolaget Emirates.

Frågan är varför den ligger på en chemtrailssida?
Det är ju uppenbart att det är ett passagerarplan och det kan därför inte handla om "chemtrails".
Kan det kanske bero på att de som tror på chemtrails inte har riktig koll?
Senast redigerad av madtop 2017-11-20 kl. 22:22.
Citera
2017-11-20, 22:30
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Varför tar du inte och filmar lite och visar att det inte existerar några strimmor på denna gamla Pippi-film?

1) För att du inte har någon kompis alls?
2) För att din eventuella kompis inte har någon Pippi-film?
3) För att du inte har sett denna gamla Pippi-film?

1) Kompisar har jag, men ingen kamera, aldrig nånsin haft!

2) Kompisen har filmen, men inga som helst strimmor i något av de 13 avsnitten, ständigt endast klarblå himmel. Bekräftar ännu en gång att chemtrailande inte förekom i Sverige på den tiden...

3) Såg den hos kompisen. Du kan också se den, men om jag känner dig rätt så kommer du inte vilja se den, nu när du fått infot om att den inte innehåller några strimmor, till skillnad mot den restaurerade digitala versionen.

Vad är din teori kring att ni förnekare har så otroligt svårt att hitta strimmor innan chemtrailandet kom igång i Sverige?

Hur kommer det sig att vi under det senaste decenniet chemtrailats praktiskt taget varje dag?
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-11-20 kl. 22:34.
Citera
2017-11-20, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Filmerna och bilderna är inte fejk - det är vanliga passagerarplan vi ser.
Däremot så är påståendet om att strimmorna är "chemtrails" felaktigt: eftersom det handlar om vanliga passagerarplan så är det k-strimmor vi ser.

Bland annat kan vi snabbt konstatera att t.ex den här bilden visar k-strimmor:
https://chemtrailsisverige.files.wordpress.com/2011/09/cimg0783.jpg
Planet är en Airbus A380, ett passagerarplan från flygbolaget Emirates.

Frågan är varför den ligger på en chemtrailssida?
Det är ju uppenbart att det är ett passagerarplan och det kan därför inte handla om "chemtrails".
Kan det kanske bero på att de som tror på chemtrails inte har riktig koll?
Det stämmer naturligtvis, jag skrev lite för fort. Varken filmerna eller fotona är fejk - tvärtom. Det tokiga ("fejkade") uppstår när de används som bevis för att det är "chemtrails" som sprids.

Olika "chemtrails"-apostlar är inte överens med varandra om vad som är vad. Mycket naturligt, alla strimmor ser ju likadana ut. Och det eftersom de allesammans innehåller samma sak, nämligen vatten
Senast redigerad av pewana 2017-11-20 kl. 22:51.
Citera
2017-11-20, 22:50
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Redan under 2:a världskriget höll de på att bespruta oss med Chemtrails...

http://www.stelzriede.com/ms/photos/planes/b17vap.jpg

Historierevisionism - Bilderna med krigsplanen fotoshoppade!

Kan du läsa om bl.a. på Globalskywatch.com

Vissa bombplan under 2:a världskriget hade insprutningssystem med vattenånga för att kyla ner motorerna, vilket vi får reda på här av den världsledande chemtrails-avslöjaren och forskaren Dane Wigington, 1.08-1.30 min:min
https://www.youtube.com/watch?v=mRjmzy9XcaY

"Disinformation sites and individuals point to the World War II bombers. What they do not mention is that they had water vapor injection systems on them to cool the engines!"

Var chemtrailsen förvaras och varifrån de sprutas ut från planen?

Bilder på det 1.40-2.20 i ovanstående video!

För övrigt så är det ju ett faktum att chemtrailandet började på försök så tidigt som 1940, då den Brittiska regeringen medger att man 1940-1979 sprayade sin egen befolkning med chemtrails i experimentellt syfte, vilket BBC gjort en dokumentär om!
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-11-20 kl. 22:52.
Citera
2017-11-20, 22:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vad är din teori kring att ni förnekare har så otroligt svårt att hitta strimmor innan chemtrailandet kom igång i Sverige?

Det beror nog på att ingen orkar leta igenom en massa gamla foton.
Ska jag vara ärlig så vet jag knappt var mina finns.

Vad är din teori till att det inte finns några som helst bilder på de militära chemtrailsplanen? De enda bilder vi ser är k-strimmande passagerarplan.

Citat:
Hur kommer det sig att vi under det senaste decenniet chemtrailats praktiskt taget varje dag?

Du kommer med ett felaktigt påstående: eftersom alla strimmor kommer från passagerarplan så har du k-strimmats varje dag.
Senast redigerad av madtop 2017-11-20 kl. 22:57.
Citera
2017-11-20, 22:57
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana

1. Passagerarplan sprider inga strimmor alls, definitivt inte persistent! Både persistent och non-persistent är chemtrails!

2. Dessa 80-90% har tydligen i så fall inte informerats om att det är militära plan som chemtrailar! Flygplan som sprider strimmor, både persistent och non-persistent är givetvis militära chemtrailplan!
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-11-20 kl. 23:01.
Citera
2017-11-20, 22:58
Moderator
OT raderat.

Årtalet (c)2014 på webbsidan som låter folk ladda upp sina bilder så de kan visas på forumet via länkar har inget med de uppladdade bilderna eller ämnet att göra. Nog om detta missförstånd nu.

/Moderator
Citera
2017-11-20, 23:01
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
1. Passagerarplan sprider inga strimmor alls, definitivt inte persistent! Både persistent och non-persistent är chemtrails!
Det där är en lögn. Dom flesta strimmor jag ser syns på FR24 som Norwegian, Sas mm och dessa sprider tydliga strimmor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in