2017-11-20, 14:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
Question: Why has Palmeutredningen not eliminated Every male 40-55 Year old in Sweden for the assassination of Olof Palme - you figure 1986 Sweden there could not be that many male Swedes between 40-55 Years old. - what the heck - they have had 31 Years to get off their ass and actually work!!!
Now - the REAL interesting question to ask is "how many of those male 40-55 Year old Swedes" had access to a Smith & Wesson .357

The more interesting question for PU to ask is how many of those 40-55 Year old Swedes with access to a S&W .357 had contact with OP a few days before his assassination???

Now that's crazy to think - someone who had a gun, who HATED OP & and his crazy taxation policies, actually might have seen him a few days before the murder??? That's crazy!!!

Better question: How many of those male 40-55 year old Swedes had access to a completely unknown S & W .357 weapon that no one has ever talked about???
Now that's really crazy!

Funny - the true facts are crazy...

And from the genuine crazy department, eventually Leandros' "L'amour est bleu" is better in the german Blau, blau so wie das Meer version,
and OP was taxed for his Harvard lecture which was paid as a scholarship to his son.
And with all that terrible taxrates we couldn't find WMDs in Iraq neither. ¿Sad isn't it?

"... Wind, Wind sing mir dein Lied
Ich hör' so gern, was du erzählst
... "
Citera
2017-11-20, 14:49
Medlem
MossTrumss avatar
”Det finns statsbärande krafter, som inte vill, att mordet på Olof Palme klaras upp” - sagt av Harry Schein.

Harry är känd för att ha varit mycket konkret vad gäller tanken och att inte sväva iväg i fantasier. Visste Harry Schein någonting som ingen annan vet?
Citera
2017-11-20, 16:49
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Om hon gick till höger om Palme som hon själv säger, så ja. Men om hon gick till vänster om Palme som Inge M säger, så nej.

Kanske har vi en "magic bullet" ?

Nej ingen "magic bullet"

Det är genom ABs vittnesmål ställt utom allt tvivel att LP gick på OPs högra sida, dvs ut mot Sveavägens körbana. Vi vet också genom AB och IM att de i skottögonblicket inte gick i armkrok, och att LP var 2-3 steg framför OP när skotten föll.
Vittnen är i stort eniga om att OP föll ihop efter det 2:a skottet.

Vi vet vilka skador kulan som träffade OP gjorde, och att man inte kan stå med sådana skador. Man faller handlöst vilket även OP gjorde med pannan rätt i gatustenen. Den som tvivlar på detta, om man kan stå upp ett par sekunder, kan själv kolla på youtube där det finns filmer på hur man i mindre utvecklade länder slaktar större djur och för att förhindra att de sparkar vilt omkring sig, först slår av ryggraden. Människor funkar likadant.

Vi vet att kulan som träffar OP har en nedåtgående kulbana genom kroppen, men då det hävdas att kulan slår i väggen över t-bane nedgången kan man ana att lutningen genom kroppen kan bero på att GM tar tag i OP och "sträcker ut" honom, därav ett högre anslag i väggen än om Op stått normalt med en nedåt gående kulbana. LP kan inte ha träffats av samma kula då hon helt klart står till höger om OP, då skulle kulan gått ut mot Sveavägen. Nu hittas ju en annan kula i den riktningen, men den slår i väggen vid fönstren till nutida Waynes coffee. Kulan har, om man tittar på LPs kläder , en uppåtgående kulbana.

Vi kan med säkerhet säga att LP inte sitter ner när hon träffas, hon är inte lutad över OP när denne fallit.
Om man ser på LPs skador och kläderna hon bar blir man förbluffad. Kulan går in och under både kappa och tröja, men rispar bara huden på ryggen. Det ger också att hon omöjligen kan ha suttit ner över OP eller varit framåtlutad då kläderna skulle ha legat direkt an mot ryggen. Skadans särart tyder närmast på att hon varit mer lutad snett bakåt, så att klädernas baksida hänger fritt från ryggen. Det skulle även kunna förklara att kulbanan går uppåt, LPs högra axel kan ha lutat en aning nedåt just i det ögonblicket.
Det hela ger bilden av att strax före skotten stannar OP upp, under vilken tid LP hinner gå ytterligare ett par steg. OPs uppstannande får LP att vända sig åt vänster för att se vad han gör, samtidigt avlossas skott 1, som missar OP men träffar LPs kläder. GM greppar tag i OP och avlossar skott 2.

Av ABs vittnesmål kan med säkerhet säga att LP påskjuts inte böjd, eller sittandes, när hon har satt sig, för det är det hon gör, hon dras ej ner eftersom LP och OP i dette skede inte har kroppskontakt, så har båda skotten redan avlossats.

Står man så nära som LP gör, kulan har en hastighet av 400 m/sek när hon träffas, betyder det att kulan har passerat hennes kläder innan hon ens hinner uppfatta smällen.
Senast redigerad av PeoFallmo 2017-11-20 kl. 17:03.
Citera
2017-11-20, 16:58
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det är lika fruktlöst som alltid när det gäller vittnesmål och islttagelser att ta fasta påvdetaljer i enstaka uttalanden och bygga hypoteser från det. Att försöka göra det är att göra amatörens största grundmisstag. Den som vet det minsta om vittnespsykologi vet felkällorna och det slöseri med tid det kan bli.

Kokar man ner det framstår ett förlopp där GM väntar vid avfasningen avlossar två snabba skott varav det andra fäller OP och därefter ger sig av in på tunnelgatan. Alla slutsatser kring var denne tar vägen bygger på förutfattade slutsatser att det är en ensam person.

Signalementet är svagt...

Mer information som är tillförlitlig finns tyvärr ej.

Ja det kan man tro, men, IM beskriver inte AB, det är stor skillnad på AB och GM. AB och IM beskriver dock GM på liknande sätt.
Citera
2017-11-20, 17:02
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
#taggning
Ett sätt kunde vara att tagga posterna tydligare i början.

Ja, kanske det. Allt som kan bidra till en tydlig struktur är välkommet. Det ska vara lätt att söka. Tråden vimlar av intressanta fakta som ingen direkt kan hitta.
Citera
2017-11-20, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Nej ingen "magic bullet"

//den riktningen, men den slår i väggen vid fönstren till nutida Waynes coffee. Kulan har, om man tittar på LPs kläder , en uppåtgående kulbana.

Vi kan med säkerhet säga att LP inte sitter ner när hon träffas, hon är inte lutad över OP när denne fallit.
Om man ser på LPs skador och kläderna hon bar blir man förbluffad. Kulan går in och under både kappa och tröja, men rispar bara huden på ryggen. Det ger//
.

Har bestämt för mig att jag läst någonstans att hålen i hennes jacka/rock kom till efteråt.
Dessutom har jag för mig att det inte fanns några skador på hennes rygg när hon först undersöktes på Sabb.
Citera
2017-11-20, 18:42
Bannlyst
Har ni tänkt på en sak! Snabbaste sättet att få en förändring är att bevisa att detta hade med Sveriges underättelse själva att göra.

En sådan sak som Dahlgren borde räcker för att vända skutan 180°
men det dog men så vitt jag förstår var det flera poliser som hävdar att HH var i polishuset
Fram med de poliserna så stärks Dahlgrens berättelse med 100°
Den bollen ligger där i luften och väntar på att bli slagen.

Sverige måste släppa sekretessen kring mordet så det får en lösning.
Säpo måste få tala öppet
Viktiga Vittnen som finns som inte är släppta måste släppas
Kalla krigets wt gubbar kommunistjägare måste släppas
Sverige under OP jagade regimer över hela världen men här ska det tystas ner det är inte värdigt landet Sverige och andra världens länder tänker nog det värsta ändå om oss när ingen lösning kommer ut.
Berlinmuren har fallit kalla kriget är slut Wallenberg och bofors säljer som aldrig förr men
Vi har alltså 31 snart 32 års tystnad av faktumet att HH var på Sveavägen vilken skämtpolis skämtstat och skämtsamhälle ska vi fortsätta ta det på allvar?

Det är fler saker som det ljugits om Estonia Tsunamikatastrofen Dc3:an snart är allt förtroendekapital slut
Då står kapitalet till slut kvar där ensamma då är det ingen som vill slita och dra för er skull längre.
Senast redigerad av capodaster 2017-11-20 kl. 19:12.
Citera
2017-11-20, 18:44
Medlem
Citat:
Ja det kan man tro, men, IM beskriver inte AB, det är stor skillnad på AB och GM. AB och IM beskriver dock GM på liknande sätt.
Likafullt kan man inte välja och vraka bland vittnesuppgifter och bygga slutsatser eller hypoteser på det. Det är rookie misstake.
Citera
2017-11-20, 18:44
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Har bestämt för mig att jag läst någonstans att hålen i hennes jacka/rock kom till efteråt.
Dessutom har jag för mig att det inte fanns några skador på hennes rygg när hon först undersöktes på Sabb.
Verkligen? Har du inte hamnat i fel tråd?

Hon blev självklart skjuten och skadan på hennes rygg sågs av personer på Sabbatsbergs sjukhus. Vad skulle det vara för mening med att låtsas bli skjuten? Det är snarare anmärkningsvärt att man också försökte mörda Lisbet Palme.
Senast redigerad av iesho 2017-11-20 kl. 18:48.
Citera
2017-11-20, 18:56
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Det där får anses vara skrönor. Det är med visshet så att skadorna observerades på Sabb
Citera
2017-11-20, 19:03
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Likafullt kan man inte välja och vraka bland vittnesuppgifter och bygga slutsatser eller hypoteser på det. Det är rookie misstake.

Självklart är det så.

Vad jag menar är att flera personer har sett en person med LOP i ett antal meter. Det finns inga vittnen som säger tvärtom, alltså att denne person inte finns där. Det finns inga vittnesuppgifter alls som direkt säger att den personen inte var med/ i närheten av LOP, de vittnen som som inte stödjer detta är pga av de inte sett något av händelseförloppet innan mordet, inte att de såg att mannen inte var där.
Citera
2017-11-20, 19:38
Medlem
Citat:
Det där får anses vara skrönor. Det är med visshet så att skadorna observerades på Sabb

Jag vet naturligtvis inte men jag vill minnas att det var Sven Anér som skrev om detta.

Hur kom hon till Sabb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in