2017-11-19, 07:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Jaha, möjligt att Kreml inte definierar sig som en diktatur, men de är det likväl, frågor på det?

Hört talas om de senaste antidemokratiska lagarna? Ska du lära dig paragrafnummren på dem utantill?)

Går väl snart inte en vecka utan trista rapporter från kreml om mer regression, mer förtryck, mer begränsningar i rättigheter, mindre humanism....mer diktatur

Ja när Draken förhärligar Ukraina med orden "Våra fiender demoniserar Ukraina" visar ju på Drakens svaghet och våta dröm för att återskapa den ondskans makt han tidigare arbetade för som CIA:s springpojke. Politiska rättegångar i Ukraina är ju alltid ett skådespeleri utan någon verklighet eller uns av rättssäkerhet. Fejkade åtal där pengar eller sex var huvudaktörer var ju Ukrainas sätt att handskas med självtänkande människor även om många ukrainare försvann och mördades utan rättegång också. Och Poroshenko anammade ju snabbt i karriären det osmakliga sjuka beteendet att förråda andra eftersom det alltid lönade sig politiskt i forna Sovjet. Därför är ju Ukraina idag med Poroshenko som evig president ett Sovjet i miniatyr med en skrämmande snabb återgång till gamla onda tiden utan vare sig moral, ärlighet eller ryggrad till sin befolkning. Vi som lever i demokratier vet ju vad Ukraina går för och kan säga det öppet utan repressalier. Värre är det ju för dom stackare som lever i Ukraina och ser och är kritiska till det moraliska förfallet utan att väga knysta. Rädslan är utan tvivel tillbaka hos ukrainarna tack vare Poroshenko och hans korrupta gäng i Bankova. Inte undra på att Poroshenko får söka sina politiska vänner i en kategori av liknande misslyckade ledare där maktmissbruk och förtryck är statsreligion.
Citera
2017-11-19, 22:53
Medlem
Draken55s avatar
Jag har aldrig skrivit " våra fiender demoniserar Ukraina"
din debattteknik, visky, eller vad man ska kalla den, påminner om en duvas försök på att spela schack....

sist förnekade du officiell statistik från FN... jisses, man tar sig för pannan.

Angående ämnet, för den här tråden heter inget om Ukraina,
så går det ju numera inte en vecka utan ytterligare repressioner och avsteg i Ryssland för vad som är vedertagna demokratiska spelregler.

Ryssland är det land i världen, kanske sidan om Venezuela , som just nu snabbast rör sig mot ofrihet förtryck och human stagnation, på nästan alla plan.

https://freedomhouse.org/report/nations-transit/2017/russia

Demokratiindex mellan 1-7, 7 sämst, Ryssland får 6,57, och trenden är nedåt.

DETTA borde ni debattera istället för att sticka huvet i sanden och fantisera om ex. Ukraina,
ser ni inte hur illa det gått i Ryssland de sista 5-10 åren?

Missar man verkligheten riskerar man bli i bästa fall bli utskrattad, i sämsta fall ses som tragisk.

Offtopic; demokratiindex för Ukraina är 4,6, och trenden är faktiskt något positiv...
Senast redigerad av Draken55 2017-11-19 kl. 23:25.
Citera
2017-11-19, 23:05
Bannlyst
Citat:
Jag har aldrig skrivit " våra fiender demoniserar Ukraina"
din debattteknik, visky, eller vad man ska kalla den, påminner om en duvas försök på att spela schack....

sist förnekade du officiell statistik från FN... jisses.

Den här delen av Flashback förstörs systematiskt av användare som Draken. Totalt okunniga och utan erfarenhet spyr de ur sig det ena nonsensinlägget och personangreppet efter det andra. Det är som om skriva en massa inlägg om BMW utifrån något man läst sig till i DN Motor utan att någonsin ha kört en BMW eller ens ha körkort.

Jag har viss respekt för debattörer som TRUMPxPUTIN som visserligen inte heller talar ryska eller ukrainska, men som åtminstone bor och arbetar i Ukraina, vilket ger avstamp i någon slags verklighet.

Det är uppenbart att du, Draken, inte har något av detta. Du kan ingenting, vet ingenting och vill inte veta. Du säger öppet att källor är oviktiga för dig. Jag vet inte vad man ska göra åt användare som du, som systematiskt förstör alla trådar med skit utan att moderatorerna tar sitt ansvar. Kunskapsgapet är för stort och din intellektuella nivå är för låg. Du är inte bara obildad utan obildbar i ämnet Ryssland och det nära utlandet.
Citera
2017-11-19, 23:12
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
Den här delen av Flashback förstörs systematiskt av användare som Draken. Totalt okunniga och utan erfarenhet spyr de ur sig det ena nonsensinlägget och personangreppet efter det andra. Det är som om skriva en massa inlägg om BMW utifrån något man läst sig till i DN Motor utan att någonsin ha kört en BMW eller ens ha körkort.

Jag har viss respekt för debattörer som TRUMPxPUTIN som visserligen inte heller talar ryska eller ukrainska, men som åtminstone bor och arbetar i Ukraina, vilket ger avstamp i någon slags verklighet.

Det är uppenbart att du, Draken, inte har något av detta. Du kan ingenting, vet ingenting och vill inte veta. Du säger öppet att källor är oviktiga för dig. Jag vet inte vad man ska göra åt användare som du, som systematiskt förstör alla trådar med skit utan att moderatorerna tar sitt ansvar. Kunskapsgapet är för stort och din intellektuella nivå är för låg. Du är inte bara obildad utan obildbar i ämnet Ryssland och det nära utlandet.

Vem som är värst på personangrepp ser man när man läser inläggen, och att du som är värst beskyller mig för det är ju patetiskt.
Alla dina vomeringar om pedofiler, senast om fylla, fyller ju forumet 24-7.

Källor oviktiga? ofattbar lögn från din sida, jag har bara ikväll postat 3 inlägg som är totalt bekräftade och du avvisar dem med ord som , fyllo, pedofilanhängare , lögn, du har fel....

FN hade jag som källa.
Freedom House som källa
HRW som källa.....
Citera
2017-11-19, 23:42
Bannlyst
Citat:
Vem som är värst på personangrepp ser man när man läser inläggen, och att du som är värst beskyller mig för det är ju patetiskt.
Alla dina vomeringar om pedofiler, senast om fylla, fyller ju forumet 24-7.

Källor oviktiga? ofattbar lögn från din sida, jag har bara ikväll postat 3 inlägg som är totalt bekräftade och du avvisar dem med ord som , fyllo, pedofilanhängare , lögn, du har fel....

FN hade jag som källa.
Freedom House som källa
HRW som källa.....

Men dina källor stöder inte det du påstår.
Citera
2017-11-19, 23:58
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
Men dina källor stöder inte det du påstår.

???

Duvan igen, schack?

Mina källor stöder till 100% det jag påstår, både vad det gäller vetoröster och Rysslands fruktansvärda "demokratiindex"
Citera
2017-11-20, 00:14
Bannlyst
Citat:
???

Duvan igen, schack?

Mina källor stöder till 100% det jag påstår, både vad det gäller vetoröster och Rysslands fruktansvärda "demokratiindex"

Du har inte förstått de källor du själv citerar. Jag tror du är schack matt, pajas!
Citera
2017-11-20, 12:33
Medlem
Citat:
Hört talas om de senaste antidemokratiska lagarna?
Vilka antidemikratiska lagar? Ge ett exempel. Om du inte hittar numret på paragrafen så går säkert det bra att på annat sätt definiera exakt vilken lag du syftar på.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2017-11-20 kl. 12:37.
Citera
2017-11-20, 14:03
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Vilka antidemikratiska lagar? Ge ett exempel. Om du inte hittar numret på paragrafen så går säkert det bra att på annat sätt definiera exakt vilken lag du syftar på.

Jag trodde lite lite mer om dig, ska du också spela duva?

Läs på lite här, och få dina fantasier om den regim du hyllar skådad i verklighetens ljus.

https://www.rferl.org/a/crimea-un-human-rights-violations-ukraine/28755655.html

https://www.hrw.org/europe/central-asia/russia

Och trenderna är nedåt.
Citera
2017-11-20, 14:05
Bannlyst
Citat:
Jag trodde lite lite mer om dig, ska du också spela duva?

Läs på lite här, och få dina fantasier om den regim du hyllar skådad i verklighetens ljus.

https://www.rferl.org/a/crimea-un-human-rights-violations-ukraine/28755655.html

https://www.hrw.org/europe/central-asia/russia

Och trenderna är nedåt.

Men nu gällde frågan vilka lagar du syftar på.
Citera
2017-11-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
I denna tråd diskuterar vi hur det kommande ryska folkupproret kommer att gestalta sig och hur det skulle kunna bemötas och bekämpas av Kreml.

Att ett ryskt folkuppror är på gång har vi sett tecken på, dels de omfattande demonstrationerna mot Putin 2009-2012, och dels reaktionerna på avrättningen av Nemtsov 2015. Kreml har i sin tur börjat förbereda sig genom ett enormt nationalgarde som Kreml själva medger kan sättas in mot "icke-tillståndsgivna" demonstrationer samt mot "kriminalitet och terrorism".

Den blödande ryska ekonomin tär på ryssarnas tålamod när allt fler grupper i samhället kommer i kläm i takt med att bidrag och investeringar skjuts upp till förmån för en utbyggnad av den militära sektorn. Det finns många som inte har fått någon lön på månader, i vissa fall över ett år, och många har fått drastiska lönesänkningar. Många har hittills valt att blunda för korruption och vanstyre i utbyte mot en hygglig levnadsstandard.

Kremls propaganda försöker ge bilden av att Ryssland är orättvist behandlat av västvärlden och att västvärldens sanktioner ska ses som en fientlig handling mot ryska folket i syfte att dominera över Ryssland och tömma landet på dess tillgångar. Denna "vi mot dom"-propaganda funkar hos många, men som alltid finns ändå en gräns för hur långt, och hur länge, detta pågår. Samtidigt finns en yngre generation, orädda och öppna, som hittills har valt att lita på Kreml och gett Kreml äran för Rysslands ekonomiska uppgång sedan Putins övertagande 2000, trots det faktum att uppgången kan förklaras av kraftigt stigande världsmarknadspriser på energi under samma period.

Typiskt för folkuppror är ofta att de yngre generationerna är djärvast och tar de största riskerna. Kremls strategiker Surkov bildade 2005 den Kreml-lojala ungdomsrörelsen Nashi (även känd som "Putlerjugend") med syftet att stävja oroligheter och vara en motpol till de oppositionsgrupper som började växa sig allt starkare. Någon rysk orange revolution inträffade dock aldrig och Nashi avvecklades 2012 när Surkov ersattes av Volodin. Denna åtgärd medförde dock att ett flertal mycket populära projekt startades upp av tidigare Nashi-medlemmar, bland annat Khryushi Protiv och StopKham, vars syften är ädla - att förhindra försäljning av utgången mat i butikerna samt att förhindra att människor parkerar på högst olämpliga platser.

I början var Kreml positiva till dessa nya initiativ, men slutade nyligen att finansiera projekten då även Kremls eget folk drabbades och då StopKham har gjort klart att absolut inga undantag görs från regeln - politiker, celebritet eller gräsrot - alla ska vara lika inför lagen. StopKhams ledare, Chugunov, säger att organisationen inte hade behövt existera bara polisen hade gjort sitt jobb. Vidare berättar han att det är betydligt mer angenämt att vara uppskattad av folket än av politiker. Han ser sig som en typisk representant för den nya ryska generationen som anser sig mindre korrupt.

Frågeställningar:
- Hur långt kan det gå innan ett större folkuppror tar form?
- På vilket sätt kommer den nya generationen ryssar att engageras i detta?
- Hur kommer folkupproret att bekämpas av Kreml?

Dessa fantasier kommer aldrig att ske. De som plundrar i toppen kommer alltid att göra allt de kan för att klara sig undan lagen och att de kan fortsätta plundra. Man väljer de som kommer efter så att an slipper sitta i fängelse. Alla fattar detta utan de med allra lägst intelligens. Detta dravel är som det där att Ryssland kommer att invadera Sverige. Vem vill invadera ett land som är nerlusat av inavlade muslimska pedofiler, våldtäktsmän och analfabeter och som är skuldsatt upp över öronen så att man kan ge bort pengar till islamister utan motprestation...enkel ekvation så länge man är normalbegåvad.
Samma som det där att man handlar Patriotsystem som ska skjuta ner S300 eller S400 missiler. Retards tror att de är smartare än alla andra och om man själv är ett retard så köper man allt med hull och hår.
Citera
2017-11-20, 15:07
Medlem
Draken55s avatar
Vi ska nog inte helt utesluta uppror.

https://www.cbsnews.com/news/russia-young-opposition-not-buying-putin-kremlin-propaganda-navalny/

Våra kära gamla Putinanhängare här har nog ingen som helst pejl på hur det står till i Ryssland, trots att nån bor där själv? men vaddå, en påse över huvet så verkar ju allt bra, eller?

Avsnittet om den gamle reaktionäre rektorn är väldigt avslöjande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in