2017-11-19, 22:41
  #9781
Medlem
nezzoms avatar
Gonatt gubbar,komihåg minst två lager aluminiumfolie när ni vistas ute 😵
Citera
2017-11-19, 22:48
  #9782
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
Min gissning blir, ozonskiktet blir allt tunnare runt polerna och att det är där man sprutar ut chemtrails, har sett det flera gånger och visst börjar det som strimmor men efter en timma kan dom ha brett ut sig för att täcka hela himlen, knappast kondens.
På vilka breddgrader sker utsläppen?

Nej inte är det kondens som lägger sig som ett täcke mellan oss och den tidigare ofta så himmelsblå himlen varje dag, däremot så är det varje dag här på Flashback mycket kondenstroll, men det är en annan sak.

Kollar man på Google Maps så kan man se chemtrails lite varstans i världen, Indien, Spanien, Norge ...

Här finns en del info:

"En ny typ av Contrail som dyker från ingenstans". Del 1.

OBS ! Detta bör läsas av alla ! Det gäller även just Dig ! Det sker även över vårt land nu och är högst aktuellt. http://chemtrails-sverige.blogspot.se/2012/08/en-ny-typ-av-contrail-som-dyker-fran.html
Citera
2017-11-19, 22:49
  #9783
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Kvardröjande strimmor ÄR chemtrails
De som försvinner snabbt är vanliga contrails.

Du verkligen måste förklara fysiken bakom ditt påstående, det strider nämligen mot allmän kunskap.

Vi vet att cirrusmoln består av iskristaller.
Vi vet att k-strimmor består av iskristaller.
Vi vet att cirrus och k-strimmor kan finnas på samma höjd med liknande temperatur ock fuktighet.

Varför i hela världen förångas k-strimmor snabbt medan cirrus kan bestå i timmar?



För övrigt så hittade jag ytterligare en bok, denna är från 1970:
The spreading of jet contrails into extensive cirrus sheets is a familiar sight. Often, when persistent contrails exist from 25,000 to 40,000 ft, several long contrails increase in number and gradually merge into an almost solid interlaced sheet.
http://contrailscience.com/files/1970-AMS-i1520-0469-27-6-937.pdf

Så redan då var man väl medveten om kvardröjande kondensationsstrimmor.
Citera
2017-11-19, 22:49
  #9784
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
Min gissning blir, ozonskiktet blir allt tunnare runt polerna och att det är där man sprutar ut chemtrails, har sett det flera gånger

va?
Du har alltså varit vid polerna och sett att det sprutats chemtrails där?

När var du där, vid vilken pol, och vilket bolag flög dig dit, och vilket hotell bodde du på?


Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
och visst börjar det som strimmor men efter en timma kan dom ha brett ut sig för att täcka hela himlen, knappast kondens.

Fast folk i tråden påstår ju att de sprids HÄR. Du säger att de enbart sprids vid polerna.


Kan vi härmed fastslå att alla streck som syns på andra platser än vid polerna, är contrails snarare än chemtrails?


Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
På vilka breddgrader sker utsläppen?

Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
har sett det flera gånger

Vet du inte var du är eller har varit?
Kanske du inte ens har varit där du är, eller ärat var du har varit?

__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2017-11-19 kl. 22:54.
Citera
2017-11-19, 23:02
  #9785
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
Min gissning blir, ozonskiktet blir allt tunnare runt polerna och att det är där man sprutar ut chemtrails, har sett det flera gånger och visst börjar det som strimmor men efter en timma kan dom ha brett ut sig för att täcka hela himlen, knappast kondens.
På vilka breddgrader sker utsläppen?

Nej det är inte kondens du ser, det är cirrusmoln.

Cirrusmoln uppstår då varm fuktig luft möter kallare luft. Den sjunkande temperaturen innebär att vattenångan först kondenseras för att därefter frysa till iskristaller. Det bildas moln.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Cirrus

Cirrusmoln kan dels uppkomma naturligt och dels "onaturligt" i form av k-strimmor. Inte sällan förekommer dessa typer samtidigt: goda förutsättningar för att bilda cirrusmoln innebär även att det finns goda förutsättningar för att bilda k-strimmor.

Nedan bild är ganska typiskt. Vid första tidpunkten ser vi både k-strimmor och tunna cirrusmoln, vi vet mao att det finns fuktig luft som är på väg att kylas av. En kvart senare har cirrusmolnet utvecklats mer och "täcker himlen".
http://allnewspipeline.com/images/Chemtrails-Project-UK-3-spreading-trails3.jpg

En fråga till dig:
vad anser du vi ser mellan strimmorna i den vänstra bilden? Är det cirrusmoln?
__________________
Senast redigerad av madtop 2017-11-19 kl. 23:13.
Citera
2017-11-19, 23:23
  #9786
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
Min gissning blir, ozonskiktet blir allt tunnare runt polerna och att det är där man sprutar ut chemtrails, har sett det flera gånger och visst börjar det som strimmor men efter en timma kan dom ha brett ut sig för att täcka hela himlen, knappast kondens.
På vilka breddgrader sker utsläppen?

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej det är inte kondens du ser, det är cirrusmoln.

Har du hört något löjligare loooogi? Typiskt kondenstroll att påstå att det som miljoner människor runt om i världen demonstrerar emot skulle vara cirrusmoln.

Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Nej inte är det kondens som lägger sig som ett täcke mellan oss och den tidigare ofta så himmelsblå himlen varje dag, däremot så är det varje dag här på Flashback mycket kondenstroll, men det är en annan sak.

Kollar man på Google Maps så kan man se chemtrails lite varstans i världen, Indien, Spanien, Norge ...

Här finns en del info:

"En ny typ av Contrail som dyker från ingenstans". Del 1.

OBS ! Detta bör läsas av alla ! Det gäller även just Dig ! Det sker även över vårt land nu och är högst aktuellt. http://chemtrails-sverige.blogspot.se/2012/08/en-ny-typ-av-contrail-som-dyker-fran.html

For those who know the obvious, can there be any greater government conspiracy than the one which covers up the skies around the entire world?

Chemtrails do just that. That’s why they represent “The BIGGEST Coverup of All Time”.
The governments of the world allow the relentless laying down of chemtrails, which cover up the sky everywhere they are sprayed, and then they outright lie to the unsuspecting public by saying they are just normal contrails! http://chemtrailpoisons.com/chemtrails-the-biggest-coverup-of-all-time/
Citera
2017-11-19, 23:30
  #9787
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Har du hört något löjligare loooogi? Typiskt kondenstroll att påstå att det som miljoner människor runt om i världen demonstrerar emot skulle vara cirrusmoln.

Förklara varför det inte kan vara cirrusmoln, det är ju trots allt något som existerar.

Hur kan du veta att det loooogi såg inte var naturliga cirrusmoln?
Citera
2017-11-19, 23:37
  #9788
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Hur kan moln inte vara ett bevis för att moln kan förekomma?
Och att vatten är en restprodukt vid förbränningen av kolväten är ställt utan rimligt tvivel.

Till skillnad mot naturliga moln, som avger vatten, så gör aldrig chemtrailskapade "moln" det!

Nånsin sett det regna när himlen varit full av artificiella chemtrailskapade "moln"?
Citera
2017-11-19, 23:41
  #9789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Nämen tro inte det då ... men du vet alltså säkert att det är "kondensstrimmor", men du har inga som helst belägg för att det är så, men hittepå det kan du.
Min poäng är att strimmorna, oavsett vad de än må innehålla, funnits i minst 35 år enligt min egen observation. Många chemtrailförespråkare hävdar att strimmor inte funnits över huvudtaget innan 1998, vilket är fel.

En annan sak, ni påstår att det är kemikalier ni ser som kommer ut bakom planen, men ser ni att det faller mot jorden? Eller blir kemikalierna osynliga när de faller?
Citera
2017-11-19, 23:44
  #9790
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Till skillnad mot naturliga moln, som avger vatten, så gör aldrig chemtrailskapade "moln" det!

Vadå avger vatten?
Vita moln på en sommarhimmel avger väl för fan inte vatten heller?


Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Nånsin sett det regna när himlen varit full av artificiella chemtrailskapade "moln"?


Har du nånsin sett det regna när himlen enbart varit fylld med naturligt formade cirrusmoln?


Citera
2017-11-19, 23:46
  #9791
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Min poäng är att strimmorna, oavsett vad de än må innehålla, funnits i minst 35 år enligt min egen observation. Många chemtrailförespråkare hävdar att strimmor inte funnits över huvudtaget innan 1998, vilket är fel.

En annan sak, ni påstår att det är kemikalier ni ser som kommer ut bakom planen, men ser ni att det faller mot jorden? Eller blir kemikalierna osynliga när de faller?

Eftersom det är mig du citerar kan du väl vänligen avhålla dig från att kalla mig Ni.

Skulle ändå kunna svara för andra i tråden att det inte finns någon som påstått att de "sett" kemikalier "komma ut" bakom något plan.
Citera
2017-11-19, 23:46
  #9792
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
LÖGN !!!

Alla strimmor är chemtrails, både kortvariga och långvariga!

Vill du diskutera icke-fenomenet contrails så får du skriva i nån annan tråd än i denna chemtrail-tråd!
Nej det är chemtrails som är en lögn. Alla strimmor är contrails och vill du att bara dom som tror på detta skall få skriva här medan vi andra skall starta en egen tråd så får du starta en sluten debatt på chemtrailsföreningens hemsida. På ett öppet forum som FB får du ta att alla får skiva oavsett om du håller med dig eller ej. Det enda som är ett ickefenomen är chemtrails.
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Till skillnad mot naturliga moln, som avger vatten, så gör aldrig chemtrailskapade "moln" det!

Nånsin sett det regna när himlen varit full av artificiella chemtrailskapade "moln"?
Har aldrig sett det regna ur naturligt skapade cirrusmoln heller. Regn kommer vanligtvis från tyngre, gråare moln närmare marken t ex stackmoln som växer till sig och blir regn och åskmoln.
__________________
Senast redigerad av Jonas1968 2017-11-19 kl. 23:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in