Min gissning blir, ozonskiktet blir allt tunnare runt polerna och att det är där man sprutar ut chemtrails, har sett det flera gånger och visst börjar det som strimmor men efter en timma kan dom ha brett ut sig för att täcka hela himlen, knappast kondens.
På vilka breddgrader sker utsläppen?
Nej inte är det kondens som lägger sig som ett täcke mellan oss och den tidigare ofta så himmelsblå himlen varje dag, däremot så är det varje dag här på Flashback mycket kondenstroll, men det är en annan sak.
Kollar man på Google Maps så kan man se chemtrails lite varstans i världen, Indien, Spanien, Norge ...
Här finns en del info:
"En ny typ av Contrail som dyker från ingenstans". Del 1.
Kvardröjande strimmor ÄR chemtrails
De som försvinner snabbt är vanliga contrails.
Du verkligen måste förklara fysiken bakom ditt påstående, det strider nämligen mot allmän kunskap.
Vi vet att cirrusmoln består av iskristaller.
Vi vet att k-strimmor består av iskristaller.
Vi vet att cirrus och k-strimmor kan finnas på samma höjd med liknande temperatur ock fuktighet.
Varför i hela världen förångas k-strimmor snabbt medan cirrus kan bestå i timmar?
För övrigt så hittade jag ytterligare en bok, denna är från 1970: The spreading of jet contrails into extensive cirrus sheets is a familiar sight. Often, when persistent contrails exist from 25,000 to 40,000 ft, several long contrails increase in number and gradually merge into an almost solid interlaced sheet. http://contrailscience.com/files/1970-AMS-i1520-0469-27-6-937.pdf
Så redan då var man väl medveten om kvardröjande kondensationsstrimmor.
Min gissning blir, ozonskiktet blir allt tunnare runt polerna och att det är där man sprutar ut chemtrails, har sett det flera gånger och visst börjar det som strimmor men efter en timma kan dom ha brett ut sig för att täcka hela himlen, knappast kondens.
På vilka breddgrader sker utsläppen?
Nej det är inte kondens du ser, det är cirrusmoln.
Cirrusmoln uppstår då varm fuktig luft möter kallare luft. Den sjunkande temperaturen innebär att vattenångan först kondenseras för att därefter frysa till iskristaller. Det bildas moln. https://sv.wikipedia.org/wiki/Cirrus
Cirrusmoln kan dels uppkomma naturligt och dels "onaturligt" i form av k-strimmor. Inte sällan förekommer dessa typer samtidigt: goda förutsättningar för att bilda cirrusmoln innebär även att det finns goda förutsättningar för att bilda k-strimmor.
Min gissning blir, ozonskiktet blir allt tunnare runt polerna och att det är där man sprutar ut chemtrails, har sett det flera gånger och visst börjar det som strimmor men efter en timma kan dom ha brett ut sig för att täcka hela himlen, knappast kondens.
På vilka breddgrader sker utsläppen?
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej det är inte kondens du ser, det är cirrusmoln.
Har du hört något löjligare loooogi? Typiskt kondenstroll att påstå att det som miljoner människor runt om i världen demonstrerar emot skulle vara cirrusmoln.
Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Nej inte är det kondens som lägger sig som ett täcke mellan oss och den tidigare ofta så himmelsblå himlen varje dag, däremot så är det varje dag här på Flashback mycket kondenstroll, men det är en annan sak.
Kollar man på Google Maps så kan man se chemtrails lite varstans i världen, Indien, Spanien, Norge ...
Här finns en del info:
"En ny typ av Contrail som dyker från ingenstans". Del 1.
For those who know the obvious, can there be any greater government conspiracy than the one which covers up the skies around the entire world?
Chemtrails do just that. That’s why they represent “The BIGGEST Coverup of All Time”.
The governments of the world allow the relentless laying down of chemtrails, which cover up the sky everywhere they are sprayed, and then they outright lie to the unsuspecting public by saying they are just normal contrails! http://chemtrailpoisons.com/chemtrails-the-biggest-coverup-of-all-time/
Har du hört något löjligare loooogi? Typiskt kondenstroll att påstå att det som miljoner människor runt om i världen demonstrerar emot skulle vara cirrusmoln.
Förklara varför det inte kan vara cirrusmoln, det är ju trots allt något som existerar.
Hur kan du veta att det loooogi såg inte var naturliga cirrusmoln?
Hur kan moln inte vara ett bevis för att moln kan förekomma?
Och att vatten är en restprodukt vid förbränningen av kolväten är ställt utan rimligt tvivel.
Till skillnad mot naturliga moln, som avger vatten, så gör aldrig chemtrailskapade "moln" det!
Nånsin sett det regna när himlen varit full av artificiella chemtrailskapade "moln"?
Nämen tro inte det då ... men du vet alltså säkert att det är "kondensstrimmor", men du har inga som helst belägg för att det är så, men hittepå det kan du.
Min poäng är att strimmorna, oavsett vad de än må innehålla, funnits i minst 35 år enligt min egen observation. Många chemtrailförespråkare hävdar att strimmor inte funnits över huvudtaget innan 1998, vilket är fel.
En annan sak, ni påstår att det är kemikalier ni ser som kommer ut bakom planen, men ser ni att det faller mot jorden? Eller blir kemikalierna osynliga när de faller?
Min poäng är att strimmorna, oavsett vad de än må innehålla, funnits i minst 35 år enligt min egen observation. Många chemtrailförespråkare hävdar att strimmor inte funnits över huvudtaget innan 1998, vilket är fel.
En annan sak, ni påstår att det är kemikalier ni ser som kommer ut bakom planen, men ser ni att det faller mot jorden? Eller blir kemikalierna osynliga när de faller?
Eftersom det är mig du citerar kan du väl vänligen avhålla dig från att kalla mig Ni.
Skulle ändå kunna svara för andra i tråden att det inte finns någon som påstått att de "sett" kemikalier "komma ut" bakom något plan.
Alla strimmor är chemtrails, både kortvariga och långvariga!
Vill du diskutera icke-fenomenet contrails så får du skriva i nån annan tråd än i denna chemtrail-tråd!
Nej det är chemtrails som är en lögn. Alla strimmor är contrails och vill du att bara dom som tror på detta skall få skriva här medan vi andra skall starta en egen tråd så får du starta en sluten debatt på chemtrailsföreningens hemsida. På ett öppet forum som FB får du ta att alla får skiva oavsett om du håller med dig eller ej. Det enda som är ett ickefenomen är chemtrails.
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Till skillnad mot naturliga moln, som avger vatten, så gör aldrig chemtrailskapade "moln" det!
Nånsin sett det regna när himlen varit full av artificiella chemtrailskapade "moln"?
Har aldrig sett det regna ur naturligt skapade cirrusmoln heller. Regn kommer vanligtvis från tyngre, gråare moln närmare marken t ex stackmoln som växer till sig och blir regn och åskmoln.
__________________
Senast redigerad av Jonas1968 2017-11-19 kl. 23:52.