[quote=Oantastlig|62384314]
Citat:
Det förvånar mig inte men det säger fortfarande ingenting om det är ett mänskligt liv eller inte. Återigen, klara sig utanför livmodern är, som vi sett, inget kriterium för mänskligt liv eftersom vi har situationer där ett embryo klarar sig utanför livmodern men ändå inte ses som ett mänskligt liv. Du måste komma med ett nytt argument här för detta håller ju bevisligen inte.
herregud människa...
det embryo du beskriver klarar sig ju bevisligen INTE utanför en mänsklig livmoder eller artificiell sådan eller skål med näringslösning eller var man nu satt samman två könsceller
eller hur?
Klara sig utanför en livmoder är just att göra detta mer eller mindre behjälpligt av teknik sm kuvös ex. en kuvös ä INTE samma sak som en livmoder.
Citat:
Eftersom vi fortfarande inte diskuterar den juridiska gränsen för abort så vet jag inte riktigt vad din poäng är med att ta upp det men för att svara på det du skriver så kommer abortgränsen sänkas i takt med den medicinska utvecklingen, det är det inga inga tveksamheter kring.
Möjligt vi får en sits där kvinnor inte längre behöver gå gravida, men jag tror att där finns fördelar i detta för föräldraskap och anknytningar som är väsentliga för mänskligheten...
men den som lever får se.
Citat:
Ja, det är ju jag som slingrar mig

Det som sänkte ditt argument var följande: "
Haha, vi kan väl enas om att det kommer från en mammut eftersom mammutar har en distinkt genetisk uppbyggnad som gör att vi kan skilja dem från ex. elefanter. Skulle vi hitta DNA från en mammut så har vi inte en aning om fall det kommer från ett embryo eller en fullvuxen mammut, eftersom de ur genetisk synpunkt samma, men vi skulle med 100% säkerhet kunna säga att de kom från en mammut... "
nej frågan finns "liv" ur en "genetisk synvinkel" och är detta att likställa med "liv" så som vi allmänt betraktar vara just "liv"
svaret är självklart nej.
funnet DNA från en mammut eller en människa eller en bönsort är inte "liv".
Citat:
Är vi överens om att den genetiska uppsättningen som finns i ett embryo är från en unik individ från släktet homo sapiens d.v.s. att den genetiska uppsättningen som fanns hos dig som embryo är i alla praktiska avseenden exakt samma som den som finns i dig idag?
Samma ja...men det betyder ju inte att detta helt isolerat skulle var att betrakta som "liv" såsom jag som levande människa är att betrakta som "liv".
Skärp dig.
Citat:
Jag skriver "Detta trots att det inte finns någon seriös forskning som visar att det minskar ex. trafficking."
Du skriver: "DU tror det för du har hittat denna uppgift i någon av alla dina obskyra studier från någon liten konservativt skitorganisatin med en tydlig agenda."
Jag skriver: "Du menar konservativa skitorganisationer som Amnesty international och The Global Alliance Against Trafficking in Women (Som består av över 100 NGOs som arbetar emot trafficking)? Kan inte du berätta lite mer om din strålande analys av dessa? = )"
När det gäller att prostitution minskar våldtäkter har ju detta publicerat av en rad forskarteam från flera länder under en period på 20 år. Ditt motargument var? ; )
Få se nu ro hit den där studien där man kommit fram att prostitution skulle minska med 30% så som du påstod. Så kan vi se var den kom ifrån.
Det räcker ju inte att du sitter och upprepar detta och försöker dra till med amensty...eller hur?