2017-11-19, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Man behöver ju inte gå "all in" direkt, allt är inte svart och vitt.....
En skribent tyckte att hela tråden skulle gå över till att tala engelska.
För alla läsare och skribenter behärskar ju högskole engelska självklart.

Det var så den här diskussionen började ifall du inte läst.
Citera
2017-11-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
En skribent tyckte att hela tråden skulle gå över till att tala engelska.
För alla läsare och skribenter behärskar ju högskole engelska självklart.

Det var så den här diskussionen började ifall du inte läst.

Jag svarade på någon, som började yla om arabiska, lite engelska är väl inte hela världen, danska och norska förekommer ju. Men såklart, i grunden skandinaviska, är väl naturligt. Keep it simple, no big deal....
Citera
2017-11-19, 20:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Om han förstör mobilen finns en kopia i molnet (iCloud) eller på dator. Han måste isåfall radera kopian i molnet genom att döda sitt Apple-ID/iCloud-konto.
Kan dom ta sig in på det eventuellt existerande kontot så finns allt där: mail, meddelanden, ljudfiler, filmer, foton, anteckningar, webbläsarhistorik (Safari) etc
Frågan är just om polisen kan hitta hans iCloud-konto när de inte har mobilen.
Ingen här i tråden verkar ha kunskap om det går eller inte utan alla svarar på andra frågor.
Citat:
Jag är helt okunnig på området så en dum fråga kanske.
Varför måste de ha tag på deras telefoner för att sig in på kopian i molnet (icloud)?

Om du vet, annars tack för din info.
Det är precis vad jag undrar.
Jag antar att man loggar in på iCloud med hjälp av en e-postadress och ett lösenord (det gör man i alla fall i Dropbox och OneDrive) och man kan ställa in mobilen för att logga in automatiskt så snart det finns något att ladda upp (foto, samtal, video).

Frågan är om iCloud registrerar från vilket telefonnummer uppladdningar görs och om polisen kan begära att iCloud söker på telefonnummer, hittar allt som Madsen har laddat upp och lämnar ut all info. Eller måste polisen ha inloggningsuppgifterna för att kunna söka någon information.
Citera
2017-11-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Frågan är just om polisen kan hitta hans iCloud-konto när de inte har mobilen.
Ingen här i tråden verkar ha kunskap om det går eller inte utan alla svarar på andra frågor.
Det är precis vad jag undrar.
Jag antar att man loggar in på iCloud med hjälp av en e-postadress och ett lösenord (det gör man i alla fall i Dropbox och OneDrive) och man kan ställa in mobilen för att logga in automatiskt så snart det finns något att ladda upp (foto, samtal, video).

Frågan är om iCloud registrerar från vilket telefonnummer uppladdningar görs och om polisen kan begära att iCloud söker på telefonnummer, hittar allt som Madsen har laddat upp och lämnar ut all info. Eller måste polisen ha inloggningsuppgifterna för att kunna söka någon information.
Tack för att du formulerade frågan till mig. Det är precis det jag undrar. Samtidigt hade väl polisen gjort det om det bara var möjligt antar jag.
Citera
2017-11-19, 20:45
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Jag uppfattar det som att han känner sig väldigt skyldig samtidigt som han försöker hålla masken,-vad han vet saknas ju inte Kim. -Vad han vet så satte han ju av henne igår.- Och han har ju bara varit ute på en liten morgontur och inte hunnit läsa nyheter osv (när han i själva verket nyligen dumpat hennes kvarlevor).PMs plan är att han ska vara helt ovetande,helt oskyldig samt oberörd när polis frågar.
Men han klarar inte av att hålla masken när Kims namn kommer på tal. Han måste ju hört över radion om räddningspådraget. Tror du inte?

Vi tänker olika.
Ja vi tänker olika därför att vi båda har helt olika utgångsläge. Jag är säker på att han är en klockren psykopat och då existerar inga för oss, normala känslor såsom t ex skam. Du däremot tror inte att Fanskapet (klarar inte ens att skriva hans namn längre) är en psykopat och tillskriver honom (försöker motstå impulsen att använda ”Det” som pronomen..)ett känsloregister som enligt mitt utgångsläge icke existerar. Men vi har försökt övertyga varandra så länge nu, utan framgång för någon av oss, så vi får nog inse att vi båda två är lite enkelspåriga 😜. Men jag förstår jag dig, man vill verkligen tro att det finns något gott i alla. Du är nog helt enkelt inte lika cynisk som jag tyvärr är, när det gäller människor. Men det är skönt att några klarar sig genom livet med den tron. Önskar att du får fortsätta med den fina inställningen till människor. Själv är jag i den bemärkelsen tyvärr förtappad.
Citera
2017-11-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ja vi tänker olika därför att vi båda har helt olika utgångsläge. Jag är säker på att han är en klockren psykopat och då existerar inga för oss, normala känslor såsom t ex skam. Du däremot tror inte att Fanskapet (klarar inte ens att skriva hans namn längre) är en psykopat och tillskriver honom (försöker motstå impulsen att använda ”Det” som pronomen..)ett känsloregister som enligt mitt utgångsläge icke existerar. Men vi har försökt övertyga varandra så länge nu, utan framgång för någon av oss, så vi får nog inse att vi båda två är lite enkelspåriga 😜. Men jag förstår jag dig, man vill verkligen tro att det finns något gott i alla. Du är nog helt enkelt inte lika cynisk som jag tyvärr är, när det gäller människor. Men det är skönt att några klarar sig genom livet med den tron. Önskar att du får fortsätta med den fina inställningen till människor. Själv är jag i den bemärkelsen tyvärr förtappad.

Om han är psykopat då manipulerar han alla. Jag är inte riktigt där än att han alltid varit psykopat även om hans brott är väldigt psykopatiskt. Tänker på huvudskadan där. Jag ger alltid folk flera chanser men det har jag insett att det är skadligt.
Nu får de bara två!
Så jag börjar väl bli cynisk jag med.
EDIT: Så cynisk är du inte ändå. Det du skrev nu var ju inte det.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-19 kl. 21:12.
Citera
2017-11-19, 21:10
Medlem
StoraBjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
If it turns out be the same for bleeding, which I still wonder, then the question arises, did she actually die? I mean, if all possible ways of death will show in various ways, and none does, she can't be dead

Or Peter Knudsen is right and they really can't find something owed to the fact that the body was in the water for a long time.
But it's true: we have to wait for new forensic facts ...

Eller Peter Knudsen har rätt och de kan verkligen inte hitta något som berodde på att kroppen var länge i vattnet. Men det är sant: vi måste vänta på nya rättsmedicinska fakta ...
Citera
2017-11-19, 21:14
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Man behöver ju inte gå "all in" direkt, allt är inte svart och vitt.....
Nej men postaren jag svarade tyckte att hela tråden skulle övergå till engelska, så det där med arabiskan blev liksom för oemotståndligt. Självklart ska man ju svara någon som kommer in och ställer en fråga eller två, på ett annat språk, det var inte så jag menade.
Citera
2017-11-19, 21:24
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoraBjoern
Or Peter Knudsen is right and they really can't find something owed to the fact that the body was in the water for a long time.
But it's true: we have to wait for new forensic facts ...

Eller Peter Knudsen har rätt och de kan verkligen inte hitta något som berodde på att kroppen var länge i vattnet. Men det är sant: vi måste vänta på nya rättsmedicinska fakta ...

The body was in the water for around a week. It was found in the coastline, so we don't know if it was in the water all the time, of if it was out of the water at times as well.

What "a long time" is, is of course relative. But when it comes to corpses in water, in general, I would say that about a week, is a short time.

The problem I have with Knudsens "testimony" is the fact that he talks about KW in specific terms, as if he is the coroner. But I don't believe that can be the case. Unless he did the autopsy or have direct insight in the case, he shouldn't make statements like that, but rather talk about it in general terms, like others have.
Citera
2017-11-19, 21:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den där tjejen i inslaget som skrattar så mycket och är så glad, hon får väl rysningar i
hela kroppen numera när hon tänker på vad som kunde ha hänt henne ifall hon klivit
ombord utan att ha något sällskap med sig, den gången.

https://www.youtube.com/watch?v=GzhVjrrSuek

...men tänk vilken fantastisk partyhistoria hon har att dra, resten av sitt liv!

Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Nej. Detta är det svenska forumet och då är det svenska som gäller! Jag tänker inte bidra med några offentliga inlägg på något annat språk, än mindre läsa dem. Det kan vi göra i privat konversation via meddelande. Tycker jag å det BESTÄMDASTE. Arabiska är t ex en stor grupp i Europa nu, som endast talar arabiska. Borde vi då inte fixa så de också kan vara delaktiga? Härmed översätter vi även till arabiska!

Arabiska går inte att jämföra med engelska - som är ett lingua franca (du får googla det!) som alla någorlunda bildade människor i hela världen behärskar...

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Håller med dig. Detta är ett svenskt forum. De nordiska språken förstår många av oss s långe vi håller oss till danska och norska, medan isländska och färöiska är något hemt annat.,
Att vår nytilllkomne tysktalande skribent skriver på engelska, vilket ok, för de flesta har ju läst engelska i skolan. Men Merwinna skulle säker sett att vi även tillät tyska härinne. Men tyska, spanska och franska är inga grund/obligatoriska ämnen utan valfria tillvalsämnen.

Såklart ny input behövs i tråden.
Speciellt som miss wannsbeemadsen snurrrar till debatten hela tiden. Agendan?
Vet ej men oförtröttlig propagandamaskin...

Nu vet jag inte vad du insinuerar, men med tanke på din avatarbild och ditt nicknamn så borde du tänka på att Wer im Glashaus sitzt, soll nicht mit Steinen werfen...
Senast redigerad av Merwinna 2017-11-19 kl. 22:29.
Citera
2017-11-19, 22:05
Medlem
Citat:
Om han är psykopat då manipulerar han alla. Jag är inte riktigt där än att han alltid varit psykopat även om hans brott är väldigt psykopatiskt. Tänker på huvudskadan där. Jag ger alltid folk flera chanser men det har jag insett att det är skadligt.
Nu får de bara två!
Så jag börjar väl bli cynisk jag med.
EDIT: Så cynisk är du inte ändå. Det du skrev nu var ju inte det.

Har faktiskt trott att du har begripit det där med psykopati, men nu blir jag ju tveksam. Psykopat är inget man BLIR helt plötsligt - eller bestämmer sig för att bli inför en viss uppgift eller situation man vill uppnå. Nån slags metod man tar till eller nåt.... så är det INTE.

Psykopati är medfött, en brist i hjärnan som t.o.m kan ses på MR-röntgen (kan även till viss del vara förvärvad under vidriga uppväxtförhållanden men det händer INTE alls ALLA med dålig barndom) .

Flera faktorer samverkar och det kan skönjas tidigt i ett barns liv vart det är på väg. Börjar med extremt trotssyndrom, fortsätter med uppförandestörning osv fram till 18 års ålder då man kan diagnosticera en person som psykopat eller ej. Kan ju finnas annat som inte stämmer, oftast då någon neuropsykiatrisk diagnos som är på "high level".

Då, och endast då barnet är litet, har man en chans att motarbeta tendenserna till en viss del, men det kommer tyvärr aldrig ske med till fullo goda resultat. Man kan inte ändra ett medfött bettende, Bara lindra dss skadeverkningar. Men med psykopater går det INTE.

Ingen annan än dessa individer, eller möjligen en mycket svårt psykiskt sjuk person i psykos, kan begå ett sånt brott som vi alla antar att PM har begått.
Citera
2017-11-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har faktiskt trott att du har begripit det där med psykopati, men nu blir jag ju tveksam. Psykopat är inget man BLIR helt plötsligt - eller bestämmer sig för att bli inför en viss uppgift eller situation man vill uppnå. Nån slags metod man tar till eller nåt.... så är det INTE.

Psykopati är medfött, en brist i hjärnan som t.o.m kan ses på MR-röntgen (kan även till viss del vara förvärvad under vidriga uppväxtförhållanden men det händer INTE alls ALLA med dålig barndom) .

Flera faktorer samverkar och det kan skönjas tidigt i ett barns liv vart det är på väg. Börjar med extremt trotssyndrom, fortsätter med uppförandestörning osv fram till 18 års ålder då man kan diagnosticera en person som psykopat eller ej. Kan ju finnas annat som inte stämmer, oftast då någon neuropsykiatrisk diagnos som är på "high level".

Då, och endast då barnet är litet, har man en chans att motarbeta tendenserna till en viss del, men det kommer tyvärr aldrig ske med till fullo goda resultat. Man kan inte ändra ett medfött bettende, Bara lindra dss skadeverkningar. Men med psykopater går det INTE.

Ingen annan än dessa individer, eller möjligen en mycket svårt psykiskt sjuk person i psykos, kan begå ett sånt brott som vi alla antar att PM har begått.

EXAKT. PM visar inga som helst tecken på någon psykos alls. Möjligen blandar PM samman med det med dem Upphetsning/Euforin han kände vid brottets genomförande. ALLT ANNAT visar på Motsatsen. Han har betett sig väldigt rationellt. En omöjlighet för någon i psykos.

Kl 22.25 (?) meddelar han att resan till Bornholm är inställd. Måste då varit i ovan ytan.

Hans handlande talar mot hans sk psykos med hela handen.

Lika trolig som JMs sk gränspsykos. Dom vill inte ta sitt straff, helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in